Spring naar bijdragen

Woensdag 4 mei 2011


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 284
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jopie :heart:. Dank je wel :sun:
Heel mooi wat je zegt..

Snoepje bang van Jopie?? Meid ben jij ff een angsthaas ;):D :D (grapje)

Will, vooruit blijven gaan hoor sterke beer. Het is een behoorlijke klap, één die je leert dat je nu moet leven. Hou je sterk :heart:

en voor nu....ETENSTIJD...jiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeehaaaaaaaaaaaaa

Laters
:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfffft ............ zou ik voor het eerst een échte vrije dag hebben, belt dochter vanochtend al dat ze vanmiddag om 3 uur langskomen, daarna gaan zwemmen en vanavond rond 8 uur blijven eten. Daar gaat mijn vrije dag, de eerste dag in 15 jaar helemaaaaal voor mezelf :devil:

Nu voel ik een sterke neiging om alcohol te halen en me helemaal onder te dompelen. Ik ben wel al bij de Aldi geweest voor vanavond en heb me in kunnen houden. Ik probeer te denken aan de AA-groep die ik morgen zie. Ik zou ze zo graag willen vertellen dat ik niet gedronken heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor, ik zal het proberen, samen.

Ik probeer de humor er maar weer van in te zien. De postbode heeft net 2 pakketjes gebracht van 2 verschillende buren, dus nodig blijf ik. Ook al wil ik dat vaak niet. En morgen mag ik weer naar werk. Weet ik zeker dat ik die dag niet vrij ben.

Overigens: ik heb (als zeldzaamheid) vrijdag een vrije dag genomen. Dan weet ik wel zeker dat dochter met die vriendinnen naar Walibi gaat en de hele dag weg blijft. Misschien komt ze dan wel weer thuis slapen. Deze dag was ook bedoeld voor mezelf. Een dagje lekker niets hoeven.




** voutje! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Borrie, ik ben niet boos. Integendeel. :)

Ik besef wel dat dit zo andersom is dan met mijn moeder. Ik kon nooit op haar rekenen en nog steeds niet. Vaak vind ze haar eigen tijd belangrijker dan mij te helpen.

Ze heeft zelf ooit (toen dochter er al was) zelf tegen me gezegd: "je rekent al niet op me en misschien ben ik er nog wel minder voor je". Dat vond ik zo'n grote waarheid dat ik dat altijd onthouden heb. En misschien heb ik haar op dat ogenblik wel vergeven. Zo is ze nou eenmaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor, nee, ik heb een heel ander karakter dan mijn moeder. Mijn moeder dacht veel meer alleen aan haarzelf. Dat kan ik niet. Ik ben veel meer bezig met de mensen om mij heen. Maar soms wil ik ook wel eens een pauze. Een vakantie. Dat zit er niet in als je een kind alleen opvoed.

Een voordeel is dat ik straks niet verwacht dat ik last krijg van het "lege nest syndroom". :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dochter is 15 en nog te jong (ook in karakter) om haar alleen te laten. Dit is voor het eerst dat ze langer dan 1 nacht vanwege een verjaardagsfeestje bij een vriendin logeert. En nu - de derde dag, mijn eerste dag zonder mijn werk - moet ze al dringend weer langs huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor, zou jij zonder jouw gezin op vakantie gaan? En ze is nog nooit zonder mij geweest. Wie moet er dan voor haar zorgen? Met wie moet ze dan praten? En dat praten, dat doet ze zo ontzettend graag. Dat is mijn grootste probleem. Ik ben geen prater.

Ik zoek vooral rust om me heen, maar vind dat niet. Op mijn werk moet ik zeer aktief met mensen en situaties omgaan. Daarom kan ik ook een huis kopen terwijl ik 4 dagen per week werk. En daarom dronk ik zo graag. Op zoek naar die rust. Dan MOEST iedereen me wel met rust laten. Ik gaf geen antwoord of werd kwaad. Maar als ik drink, dan loopt dat gigantisch uit de hand ............

En toen met vriend .............. dat was helemaal drama! Ik was vader, moeder, vriendin van dochter en vriendin van vriend tegelijk. En achteraf is iedereen verbaast dat het helemaal fout ging. Daar kon op gewacht worden.

Nou toch écht even een uurtje rust zoeken voordat 3 dames zich hier melden. Dan gaan ze weer een tijdje en dan komen ze eten. Ik ga kaaspannekoeken maken. 1 vriendin is vegetarisch en dol op die pannekoeken. Ze vraagt daar regelmatig om. En het is gemakkelijk te maken. En daar heb ik zelf ook wel zin in. Een alles-in-één maaltijd dus. :)

En Bor, nog een paar jaartjes. Dat is vol te houden. Volgend jaar doet ze het laatste jaar van de HAVO. Daarna wil ze graag naar Hogeschool Alkmaar. Deze opleiding duurt (dacht ik) 4 jaar. Die tijd zou ze nog hier blijven wonen (daar hebben we het samen over gehad). Daarna zal ze natuurlijk haar eigen plekje zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo gewerkt en hoop gedaan, wil eigenlijk nog veel meer doen, maar stort een beetje in, ga uurtje slapen, dat kan nl nu gewoon, want ik heb een middag vrij :), dus ik laat de boel de boel en ff oogjes dicht, heerlijk.....
N komt om 5 uur om verder te gaan met de tuin en wil blijven eten, daarna ben ik werken dus zie ik hem niet, er is nog steeds niet gepraat, hij wou me een week niet zien, en de tweede dag moest ie inene weer zijn gereedschap halen, maar toen ie kwam had ie allemaal spullen bij zich voor de tuin, zei niets en ging weer aan het werk in de tuin???? heb maar niets gezegd, maak me er eerlijk gezegd ook niet zo druk meer over, er zal een keer gepraat moeten worden, maar volgens mij zit ie niet goed in z'n vel (blowen) , en zoals ik in de ochtendsessie al las, heeft het niet zoveel zin mensen ermee te confronteren die daar nog niet aan toe zijn, denk dat ie erg geschrokken is van mijn reactie toen ik hem zondag blowend in mijn tuin aantrof,en volgens mij is hij ook wel onder de indruk dat ik gestopt ben met roken en hij ziet me niet meer drinken,en dus laat ik het maar even,misschien doet goed voorbeeld wel volgen :) krijg nu wel een mooie tuin :D

:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las je ff Tatum.
Ik ben al twee keer op vakantie geweest zonder mijn dochter. Zij bleef bij mijn pa en broer. Natuurlijk was het onwennig en vond zij het zielig. Ze weende zelfs heel hard de eerste keer.
Maar buiten moeder zijn, ben ik ook een mens. Iemand die op tijd en stond ruimte nodig heeft. Tijd voor mezelf. Ik en haar pa gingen uit elkaar toen ze twee jaar oud was. Tot haar vijf jaar ging ze om de twee weken een weekendje naar haar pa. De laatste acht jaar is ze non stop bij mij. Kan me wel voorstellen hoe je je voelt van tijd tot tijd.
Mijn dochter ging al op jongere leeftijd slapen bij vriendinnetjes en nu gebeurt het zelfs heel regelmatig. Ook bij ons blijven er soms slapen.
Je dochter begint er nu pas aan. Je zal zien dat ze daar waarschijnlijk verder in groeien zal want op een bepaalde leeftijd is het toch echt niet meer zo interessant om met je ma op pad te gaan :D
Je verdient wat ruimte als je die nodig heb. Neem ze..het maakt je niet goed of slecht maar het maakt je mens. Maar ik denk dat zoiets wel vanzelf komt op termijn.
Ik denk ook altijd 'nog een paar jaartjes :huh:'. Gek hé..
En toch ga ik begin volgend schooljaar een cursus naaien volgen. Dochter is oud genoeg om ff alleen thuis te zitten. Dat moet ze nu ook doen tot ik gedaan heb met werken.
Komt wel goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, met de nodige prop in mijn keel de cd gebrandt voor mijn collega. En nu vlug naar het andere schip. Zit weer met een storm van emoties in mijn lijf, maar schrijf daarover later wel.
Na het werk direct met vriendin naar een resto putteke stad, eens goed praten. Met de fles spa in de buurt :D

Laterssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi allemaal,
kan helaas niet met jullie meepraten over de moeder of echtgenote perikelen. Zelf nog een kind die terug gerend is naar haar moeder;):P en die haar in haar alcoholische periode in de steek heeft gelaten... Voel ik me nu ontzettend schuldig over, maar moest even voor mezelf hebben om het niet te laten escaleren.
Dag 4 gaat goed, geen behoefte nu aan drank. Net 25 km gefietst in plaats van met mijn luie kont in de auto te stappen. Voelt wel goed!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Jane:present:
Sowhat: ik moet nog bericht krijgen wanneer ik mijn rijbewijs in moet leveren, heel krom, maar dat hoefde niet meteen na de rechtzaak, kan wel een half jaar duren...
Lenie: ben vanaf mijn ouders naar de stad gefietst en weer terug, dus niet op mijn eigen balkon. Hoe gaat ie vandaag??? Wel balen van je rug zeg. Vaker last van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poehee, hier helemaal leeg. Doe vandaag helemaal niks meer, behalve dan patates bakken !!!

Viel niet mee het bezoek van mn sponsor...
Ik ben inmiddels begonnen om mn rugzakje leeg te ruimen samen met mn sponsor (stap 4 en 5), wat op den duur ruimte moet gaan geven en dat valt om de donder niet mee.
Realiseer me ten zeerste wat een puinhoop ik van mijn leven heb gemaakt en waar ik nog steeds verval in mn oude gedrag.
Pfff, hulp vragen is zo not done bij mij en zit zo diep.
Maar daar gaan we wat aan doen, samen...
Wederom ook aangesproken op het uiten en laten zien van mijn gevoel, ipv alles maar te willen rationaliseren... Ook weer zo'n waarheid als een koe !!!
:huh:

Afijn, ben na het bezoek in ieder geval wel zeer gemotiveerd om nog harder met mijn programma aan het werk te gaan.
Schouders eronder, en leegruimen van die rugzak:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...