Spring naar bijdragen

Donderdag 5 mei


witte

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 270
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gaby ik heb vorig jaar een vijver gegraven van 13-5-80 cm. diep. Had toen nog genoeg rubber over om nog een kleinere vijver te graven van zo'3-2 voor de jonge vissen dadelijk.
Kikerdril is er denk ik niet meer maar wel kikkervisjes. Ik heb er afgelopen zondag nog een hoop gevangen. Dat is makkelijk, je hoeft alleen maar naar een vijver te gaan en daar zitten ze met duizenden langs de kant omdat het daar het veiligst is. Daar, in dat ondiepe water komen n.l. geen grote vissen.
Voeren doe ik met visvlokken maar alg vinden ze ook erg lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor de detox is puur om van de ontwenningsverschijnselen af te komen als je stopt. Nu kom ik daar niet meer voor in aanmerking. Heb een afbouwschema librium van de huisarts gekregen. Maar dan nog hou je wel last van ontwenning (trillen, zweten en je kent het denk ik wel) Omdat ik alleen woon en toch voor me zelf en mijn hondje moet zorgen was een extra biertje soms nodig, die ik trouwens met moeite weg kon krijgen. Maar gaat nu weer redelijk. Moet wel weer een beetje aansterken, ben nog wat slapjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goodmorning, even nagelezen hier. Zoals Teveel herken ik het gevecht maar al te goed.
Inderdaad moet er een punt komen waarop je echt de knop kunt omzetten en beginnen te vechten tegen de alcohol.
Nu ik na ruim twee weken droog te staan om mij heen kijk zie ik ook wat ik al kapot gemaakt heb.

Ik accepteer hoe de dingen zijn en investeer in mijzelf, door positiever naar situaties en komende gebeurtenissen te kijken en mijzelf bewust aardiger beginnen te vinden. Maar het gevaar van terugval is groot en vergt veel training om te overwinnen.

Ik merk nu wel dat ik meer nog dan de alcohol een partner mis en denk dat ik daar iets mee moet doen.
Maar ik kom ze niet tegen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

herkenbaar Jan, maar bij mij was eerlijk gezegd elke ''relatie'''met iemand die ook heel veel dronk, had ik eens een vriendje die niet of matig dronk waren ze me al gauw zat hoor, mijn favoriete tekst was van een liedje van ''Doe Maar'' ik laat je zo maar barsten elke keer als ik ga stappen met m'n vrienden in de kroeg (en dat was 6 dagen per week :$)
niet drinkers waren saai in mijn ogen, daarom overviel bij het stoppen mij de eenzaamheid, wat heb ik me eenzaam gevoeld, vreselijk en dan ''mocht'' ik ook nog eens niet drinken oh oh wat een ellende :o

ik was ook heel angstig dus ik hield die eenzaamheid ook zelf in stand zie ik nu, ik deed er niet veel aan,de bekende vicieuze cirkel, ach ws had ik die tijd nodig? nu pas merk ik dat het stapje voor stapje beter gaat, en leer ik het ook alleen leuk te hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen op deze prachtige dag,

Ik ga vandaag van de zon genieten,
een nieuwe fiets kopen en dan erop uit!

Ik lees Borretje, ik heb het met verlof gaan uit de kliniek
tijdens de opname ervaren als het leven in 2 werelden.
Thuis kon ik het niet helemaal vinden en in de kliniek ook
niet meer.
Mijn opname heeft bij elkaar 7 maanden geduurd,
nu heb ik eindelijk het gevoel dat het mij goeds heeft opgeleverd.

Ik heb veel geleerd over mezelf, qua depressie gaat het eindelijk beter.
Tja, een mens moet er wat voor over hebben om nuchter te blijven,
eelijk blijven tegenover jezelf en weten dat drank helemaal niets oplost.
Het maakte mij alleen maar zieker.

Nu ga ik aan mijn dag beginnen,

Fijne dag allemaal.
:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en belangrijk voor mij momenteel; ik leer om dingen te gaan doen, als een ander even niet doet wat ik wil, hoe leg ik dat uit? :huh:

vroeger als het niet zo ging als ik wilde of in gedachten had, dan was dat voor mij een reden om te drinken, dus al was het maar opbouwende kritiek van mijn baas, hoppa ik voelde me ''aangevallen'' dus zuipen!!!!

nu kwam ik bv afgelopen zondag thuis, N zit te blowen in mijn tuin, ik nijdig, ben ik naar een tuincentrum gegaan, vroeger had ik dat niet getrokken en was ik gaan drinken, dat moest dan ofzo....?

nu leer ik om er anders (zonder drank) mee om te gaan, merk dat dat wel een heel leerproces is, want heb vanaf m'n dertiende altijd alles weggezopen, dus wel ''raar'' om dat nu te te leren, snap ook nooit hoe anderen dat doen, maar begrijp inmiddels dat ge niet naar anderen ''moet'' kijken :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaby ikzelf probeer toch de verantwoording bij die ander te laten. Soms is het dat je als het niet zo loopt als jij dat wilt, een stuk bezorgdheid naar die andere, soms is het onzekerheid en als die ander nu maar precies doet zoals jij dat wilt, gaat die onzekerheid weg, Maar daarmee maak je je afhankelijk van die ander. die ander kan jou alleen maar een fijn gevoel geven als die luistert.
Soms lijkt het net of er een klein kind zijn zin niet krijgt en dan vreselijk gaat stampen en huilen, in ons geval gaan drinken. Alleen een klein kind uit zich door boos te worden, wij houden dat in.
Tja en positieve kritiek ombuigen naar negeatief, herken ik ook goed hoor. In mijn geval was en is dat soms nog, een te laag zelfbeeld. Ik projecteer te veel, kijk door de ogen van een ander, naar mezelf.

Een hele goeie morgen Witje.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bol, wat verwoord je dat weer prachtig :heart:
dat is precies wat ik bedoel, ik was dat dreinende kind die z'mn biertje moest!
en nu leer ik de verantwoording bij de ander te laten, iets wat ik natuurlijk allang wist en in menig zelfhulpboek/workshop/therapie etc etc geleerd/gelezen had, maar in de praktijk? hoppa bier...

en nu moet ik het dus in het ''echie'' doen, nu ga ik leren toe te passen, wat ik in al die jaren heb geleerd, maar eigenlijk nooit heb toegepast (zie ik ook nu pas) , het is voor mij ook een stuk ontwaken, klopt ook wel een beetje, uit mijn roes komen, en het nu positief ombuigen, maar gaat steeds beter :D

en Bol bedankt voor je reactie, doet me heel goed, en leer ik veel van :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,
word net pas wakker, was niet de planning, maar dan had ik het vast nodig.
Denker, het is nooit te laat om weer opnieuw te beginnen, goed voornemen voor de dag heb je al.
Vandaag dag 5 en daar ga ik voor, voel me al veel beter. Daar hou ik me maar aan vast. Ik heb het ontbijt gemist, gelukkig had mam nog wat staan ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen kanjers:)

Gisteren het boek "Nou, nog eentje dan. Voor wie wil stoppen met (te veel) drinken" van Mariette Wijne gekocht. Ik heb het in 1 ruk uitgelezen en vind het een aanrader! In haar boek beschrijft ze haar moeilijke weg om te stoppen en bezoekt ze ook nog allerlei mensen die of zelf gestopt zijn of worstelen met alcohol. Ook bezoekt ze allerlei deskundigen en staan er ook allerlei relevante krantenartikelen in. Aan het einde van het boek vindt je ook een lijst met nuttige adressen, hulpinstanties en boeken die het lezen waard zijn. Ik ben blij dat ik het gekocht heb. Ik had een goed gevoel toen ik het uithad, het is helemaal geen depri boek. Integendeel! Het gaf me kracht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

Ben weer opnieuw aangemeld en ga er weer voor....is dit draadje toegankelijk voor iedereen eigenlijk? Wil me uiteraard niet opdringen!

Vandaag weet ik dat ik niet ga drinken en sta erg sterk in mn schoenen (nog wel....) en ben erg trots op mezelf want het is een prachtige dag daarbuiten met veel gezelligheid hier in Haarlem dus voor mij een MEGA trigger:D
Ga lekker met mn hond naar het park!

fijne dag iedereen en good luck!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand hoe dat zit met Mozes op die berg, dat hij zn kind moet offeren aan God ?
Mn stiefvader was zwaar gelovig, in het klooster gezeten enzo. Waar het vooral ook vast heel gezellig was met al die priesters.
Heleboel valt nu op zn plek. Al die afwijzingen in de jaren daarna. Zn vreemde gedrag waar ik helemaal niets van snapte.
Guilty as Hell
Hij was als de dood voor mij, dat ik hem zou aanklagen.
Hij heeft nu geen enkele macht meer over mij
Sukkel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen Denker,

Hoop dat je het een beetje redt.

Chaos:
De chaos in mn hoofd door de lichamelijke ontgifting zorgden voor zoveel verwarring, dat ik door mn onzekerheid me geen raad wist. Kansloos door het zuipen, hopeloos in gedachten. Ik had keihard in de huiskamer om hulp geroepen, als laatste kans om op te staan. Het enige wat ik kon was liggen in bed, trachten te slapen en veel water drinken. Op en neer naar het toilet, wat een ellende de eerste dagen. na een voor mij precair besluit.

Geluk:
Mn geluk was dat mn vriendin M. me vanaf die dag tot vandaag toe heeft gezorgd voor steun in mn strapatsen om te ontsnappen aan de kracht van alcohol. Achteraf was het teveel drinken een aanloop naar een vrijwel totale ommekeer naar een leven zonder. Werd me steeds meer bewust dat ik ziek was, erg ziek. Mn verslaving sloopte me en slurpte me leeg totdat ik contact kreeg via Internet met een man die mn verbazing wekte met het gemak dat hij over zijn nuchterheid schreef. Ik daagde hem vaak uit met mn zatte kop en discussieerde er kansloos op los, tot hij me na allerlei strubbelingen vroeg of ik echt wilde stoppen en aanbood om te helpen.

Afkik:
Om af te kicken vroeg hij me veel water te drinken, wanneer ik me waardeloos voelde een lauwe doesj te nemen, de slaapkamerramen permanent open voordat ik ging slapen. Wat eten wanneer ik kon, fruit, yoghurt, sapppen enz. De eerste 2 weken belde hij stipt om 19:00 uur op om te vragen mn dag te vertellen. Hij stelde ook voor om een groep in mn woonplaats te bezoeken waar mensen samen komen om hun ziekte te bespreken, te delen zeg maar.
Knap cynisch ben ik gegaan, er bleken 2 groepen in mn woonplaats dus ik kon alle kanten op, heb uiteindelijk voor de grote groep gekozen waar ik me lekker kon verschuilen als ik dat wilde maar ook mn verhaal kwijt kon. Ik heb er rust gevonden in de slipstream van andere alcoholisten die me door hun ervaringen leren om kennis in te passen.
Wordt vervolgd?

Geen alcohol.
Ik kan niet drinken en het is dus voor iedereen beter dat ik vandaag niet drink.
Iedereen sterkte wie het kan gebruiken.
Groet.
Sjef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...