Jaap Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Kletspraat, tuurlijk. Moet ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Liever geen sterretjes naar mij, ik had het over zelfbescherming. Als deels stopper, deels minderaar. Probeerde ik net uit .. te .. leggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 6 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Ben je een beetje geiiritteerd door mij Jaap, of zie ik dat verkeerd?Ik ga nu echt naar buiten luitjes. Ciao. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Heeft iedereen een nieuw gezicht gekregen? Of een koffer. Zou teveel de koffer in willen duiken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Neehoor Mupke, ik heb ook veel kletspraat gehad hier. En ik hou van korte zinnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Teveel wil best de koffer induiken Jaap, niet alleen en niet met iedereen maar ik heb een open geest, een moderne instelling en ben een levensgenieter, dus...Ik wist dat ik wat los maakte toen ik bekende niet het vaste voornemen te hebben het komende weekend alcoholvrij door te brengen.Hoop wel dat het niemand kwetst en zeker niet iemand overhaalt te gaan drinken die dat niet al voor zichzelf beslist had, het blijft moeilijk.Ik ga er vandoor, richting Deep South, nou ja, Zuid Limburg dus.Eerst nog even mijn kleinzoon verwennen met zijn 11e verjaardag.Wens iedereen een heel fijn, droog of matig weekend.En in het bijzonder Fleurtje Love you, yes i do. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Hier ben ik ook met mn nieuwe hoofd Slechte nacht zeg, oef....Constructief piekeren zullen we maar zeggen. Dansmeisje heeft straks afgezegd, ik ga alleen een uurtje werken aan mn solo, heb het nu wel even nodig die afleiding. En owja, in augustus komt mn broer naar Nederland, voor 6 weken ofzo. Zal het met de psych over hebben. kan em tegenkomen op straat of de zak staat ineens voor de deur. Ik zal een schroevedraaier klaarleggen op de trap. Hij kon vroeger ook zn handjes niet thuishouden en weet dat ie niet welkom is. . Vannacht bedacht ik me dat ik dan wel heel sterk moet zijn om geen fles whiskey open te trekken. Dus.....ik heb nog even, en ik heb hulp. Erg eigenlijk dat ik me niet veilig voel. Ik stuur Zowie op em af hahaha, die kan zoooo uithalen. Niet grappig want dit is echt niet leuk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dappere Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Alcoholisme is een ziekte.Op diverse websites staat dat Alcoholisme is te vertalen in het aantal glazen dat iemand drinkt. Fout.Van alcoholisme kan men spreken als alcoholgebruik problemen geeft (lichamelijk, geestelijk, sociaal..etc.).Dat probleem hebben we allemaal hier anders zijn we er niet. Voor alcoholisme geldt maar een remedie.......stoppen!Wij zullen allen hier nooit en te nimmer sociaal kunnen drinken. Dat is n.l. Ons probleem.Stap 1 van de AA is erkennen dat de drank sterker is dan wij. Dat is de belangrijkste stap. Als je die hebt gezet zal de rest makkelijker worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Ja, die heb ik ook ontdekt, Dappere. Dat ik machteloos sta tegenover drank. Ken je triggers, en herken ze voordat ze toeslaan. Eenmaal trek ben ik verloren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Max72 Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Even een vraagje over atabus.Mijn schoonouders wten dat ik "gewoon" een poosje gestopt benmet drinken en die halen nu amstel malt voor me.Hier zit echter 0,1% alc in.Dat is ongeveer 1 50e deel van een gewoon biertje.Zou dat effect kunnen hebben op de antabus???Drink zelf af en toe bavaria malt met 0,0% alc en dat is geen probleem... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Goh Dappere...ik zou het fjin vinden als je voor jezelf spreekt.Bepaalde dingen zijn afhankelijk van meer dan één factor. Als dat het standpunt van AA is vind ik het persoonlijk héél kortzichtig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Dat kan voor ongemakkelijkheid zorgen, Max. Antabus verhindert immers dat alcohol (= ethanol, een erg giftige stof) wordt omgezet in andere, minder schadelijke stoffen (zoals acetaldehyde) en zo nog verder wordt afgebroken. Bij die biertjes met lage alcoholgehalte blijft dan eigenlijk de giftige versie van alcohol in je bloed (ethanol). Te vermijden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 josjehoe doe jij dat nou..minderen?drink je per dag of alleen in het weekend en hoeveel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Max72 Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Dan maar niet doen, thanks rae. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Basia Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Toen ik nog een kind was vond k erg lekker frisdrank, jij kan zelf koktails van maken met ijs klontjes, mooie wijn glazen kunnen dan een andere functie krijgen. Toen ik kind was wist ik niet wat alcohol is en was ik erg tevreden met een glas cola, - lekker ! En het verraderlijke lekker glaasje wijn wil ik begraven voor altijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Je bent pas een alcoholist als je voor jezelf erkent dat je een probleem hebt. Het is al meer gebleken dat de buitenwereld daar andere visies op heeft. Wanneer is iemand voor een ander een alcoholist? Dat varieert voor ieder. Iedereen die niet te maken heeft met alcoholisme heeft daar een andere visie opHet heeft inderdaad soms minder te maken met hoeveel je drinkt maar dan weer eerder met je afhankelijkheid ervan. Ook wat het met je lichaam/mind doet. Voor andere dan weer wel met hoeveel je drinkt en wanneer. In mijn ogen te overwinnen.De hoeveelheid wordt vastgelegd omdat een bepaalde hoeveelheid gewoon slecht is voor je lichaam. Ik ken mensen die hopen zuipen in het weekend maar het heel gemakkelijk kunnen laten staan ook. Zijn ze alcoholist of niet? Afhankelijk zijn ze niet echt maar ze drinken wel boven de gezonde hoeveelheid. Ik noem mezelf niet ziek. Ik zou me nooit ziek noemen.Ik noem mezelf gevoelig voor..Maar dat ben ik.Ik ben ervan overtuigd dat ik minderen aankan als ik het willen zou Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Je bent al een alcoholist als je iedere week, 1x in de week, meer dan 5 drankjes drinkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Maar ik zeg het ook niet graag. Ik zeg liever dat ik een ernstige alcoholmisbruiker ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Ik sta ook superdroog borrie..zo droog als de Sahara De laatste regel vind ik nog te pruimen maar heel dat ziekte gedoe en niemand kan ooit een minderaar zijn vind ik erover. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 6 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Basia, bedoel je nu te zeggen dat je cola in een wijnglas schenkt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 ik heb vanaf me dertiende ongeveer echt altijd veel gedronkenmaar was niet afhankelijk..kon het ook latenik ben afhankelijk zo 12 jaar geleden geworden toen stopte ik met roken,vanaf toen ben ik echt elke dag gaan drinken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Dan is iedereen die ik ken een alcoholist Woman...1 x in de week meer dan vijf drankjes terwijl je er eigenlijk 14 mag drinken om gezond te blijven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Coctails, Mupke, met leuke ijsklontjes. Ik zou het ook niet doen. Ik hield teveel van die glazen. laatst kreeg ik er eentje in mn handen gedrukt, met iets non-alcoholisch erin. Toch trok ik het niet zo. Vreemde gewaarwording. Onnodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 2 per dag, en 2 dagen in de week niet. Dus geen 14 in de week..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Aan hoeveel regels moet je voldoen borrie??Want als het aan allemaal is ben ik geen alcoholist Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden