Spring naar bijdragen

Maandag 9 mei


Aanbevolen berichten

Dag luitjes,

Weer terug van even weggeweest.
Gisteravond een tijdlang zitten lezen en zojuist deze dag even doorgenomen.
Wat gebeurt er toch veel met ons.

Niets: ik weet niet of je dit nog leest voordat je opgenomen wordt:
Ik schrok heel erg van je bericht.
Heel goed van je dat je je nu op laat nemen!
Waar ik zo van schrok is dat je in dronken toestand in de auto bent gestapt.
Daar was ik in eerste instantie ook verontwaardigd over.
Maar ik heb misschien gemakkelijk praten want ik heb geen auto, dus die verleiding is er niet.
Wat dat betreft wil ik je wel een hart onder de riem steken.
Ongeveer 10 jaar geleden heb ik mijn auto weggedaan en het bevalt me prima!
Ik ben wel in de gelukkige omstandigheid dat ik naar mijn werk kan fietsen.
Maar welgeteld heb ik het karretje 3 keer echt gemist!
Soms is het lastig als je dingen niet op de fiets kunt vervoeren, maar dan kan ik altijd wel iemand vragen.
Mijn kinderen wonen vrij ver van hier dus dat is altijd sporen.
Maar dat is een relaxte vorm van je verplaatsen vind ik.
Maar beloof je me dat: mocht je ooit weer gaat rijden, je dat nooit meer onder invloed zult doen?
Please! Want dan word ik boos hoor!
Ik wens je heel veel sterkte!!!!!!!
Primula

Aanpassing: Niets: ik hoop dat ik niet belerend overkom, want dat is niet mijn bedoeling.
Toen ik mijn auto nog had zo'n 10 jaar geleden, toen dronk ik zo goed als niets.
Iemand heeft wel eens gezegd: meid neem toch weer een autootje.
Maar los van het feit dat ik hem niet nodig heb, dacht ik er ook stiekum achteraan:
stel je voor dat ik met wijn op achter het stuur zou kruipen....

Nogmaals Niets: Zet em op hoor!!!!!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 222
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
Rae

Van de grage innemers beschouwt 90 procent zichzelf als gelukkig. (Redactie)




Ik moet mezelf corrigeren.

En toch geloof ik het niet. Blijft een fout in de interpretatie van statistieken en het vooropstellen van wat geluk is.

Wie zijn die grage innemers..?

Ik ken zoveel mensen, geen alcoholici, die teveel drinken en daarvan enkel de nadelen dragen.

Laat staan de mensen die slechts af en toe teveel drinken. Die hebben vooral een kater en voelen zich mottig.

Ach ja. Ik vind het jammerlijke berichtgeving. Wou dat het genuanceerder kon zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja,
als dat onderzoek de standaarden neemt van de Wereldgezondheidsonganisatie dan is inderdaad meer de dan helft van de bevolking in een 'grage' (tevele) innemer.

"vrouwen maximaal 14 E per week;
mannen maximaal 21 E per week;
ouderen maximaal 1 E per dag."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit ook ff te denken Mup..

Je was helemaal gestopt omdat het wel of niet drinken toch altijd zo veel in je hoofd rondspookte.
Maar zie ik het nu goed dat, daarin blijkbaar nu geen verandering is gekomen??

Misschien moet je nog ff langer doorborduren hierop
en wie weet vervliegt de gedachte na een tijdje helemaal.
Ik weet niet of het zo goed zie, maar dat laat je me vast weten;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een bericht van de 'grage' innemer.

Mupke je gedachten schaatsen op zeer glad ijs.
Ik begon je een beetje te bewonderen, om je daadkracht, en dan dit.

Mupke, ik zou het niet doen.
Het is de verleider met kleine horentjes, die je deze gedachten influistert.

Een droog leven is zeer leefbaar, geloof me.
Maar, geef het tijd. Ruim tijd en kijk dan wat je wil.

De meesten hier, die dachten dat het te hanteren was, gingen op hun muil.

Echter het blijft jouw keus.

Ga een en ander eens in goed perspectief zetten.
Er was vast een reden om te stoppen.
Grote kans kans dat je er later weer vanaf wil en iedere keer wordt het lastiger.

Sterkte met het overdenken.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rae ben jij nou een man of een vrouw?
of een travestiet:D
Ik snap er niks meer van, volgens mij kwam je hier toch binnen met een heel ander icoontje?


Leuk Bol dat Igor je helpt.
Ziet er prima uit dames, sommige mannen kunnen daar niet tegenop:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begin er al aan te wennen dat Rae wat vrouwelijke trekjes heeft. :$

Witte: het was vooral dat ik onrustig bleef tijdens het minderen. Onrust toch omdat ik steeds gedachten had als: nee, vandaag niet. en als wel dan: pas op, niet teveel. Zulke dingen. Ik hoopte daarvan af te raken.
En dan kom ik bij de reactie van Soothe: kijk het even wat langer aan.

En dat ga ik zeker doen.
Ik ben redelijk vastberaden hoor. Als ik iets wil, dan krijg ik het voor elkaar. Wil niet zeggen dat mijn gedachten (of die van die ene met de horentjes) me soms even op een dwaalspoor proberen te sturen.
Ik ga het langer volhouden. zoveel is zeker. Maar het valt me wel zwaar dat ik geen ontspanningsmoment meer heb. Het voelt alsof het punt van afbreken nabij is, zoals vandaag op mn werk. Ik kan het echt niet hebben dat ik de zaak daar niet trek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Mup ik moest t ff zeggen, nav dat er nu pas bewondering voor je is, omdat je nu helemaal gestopt bent...
Zo een zinnetje triggert mij dan.
Je bent als minderraar toch ook altijd serieus ermee bezig geweest?
Dus geen gekke gedachtes van me krijgen hoor Muppie:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo daar,

Mupke, was ff wat aan het scrollen en las je bericht. Ik kan me heel goed voorstellen dat je soms denkt dat je weer es ff los wilt gaan. Wil ik soms ook nog. En ik sta al meer dan 4,5 jaar droog. En ben hopelijk op weg nuchter te worden. Je schrijft net dat je niet weet of je de boel nog trekt op je werk zoals het nu gaat.

En ik denk dat je dan bij een kern komt. Ik heb gemerkt dat ik mijn leven anders in moest en moet richten. Ik kan niet meer wat ik jaren geleden wel deed. Ik vraag me nu vaak af of ik het toen wel kon. Maar ja, giet er wat wijn of bier in en ik ben je man. Nou ja vrouw dan he.
Ik denk niet dat ik nooit meer mag drinken. Ik bekijk het nog steeds per dag. En dat helpt mij. Vandaag drink ik niet. En vandaag probeer ik mn best te doen en meer is er niet. Vaak frustreer ik mezelf doordat ik teveel wil in één dag. Ik ga daar echt nog zo vaak e mist mee in, ongelooflijk. Maar goed, zo is het nu eenmaal. Vaak ben ik nog moe, heb veel hoofdpijn maar ik zou echt NIET terug willen. Ik zag ze tijdens Koninginnedag weer lopen, zo zat als een patat, kotsend op straat. Ik word al jaren niet meer wakker met de smaak van een dood vogeltje in me muil:wacko: Heerlijk.

Ik hoor je als je zegt dat je je ontspanningsmoment mist. Dat mis ik soms ook. Eerder kwam ik uit mn werk, smeet mn tas in de hoek, liep naar de koelkast en pakte mn eerste biertje. AAAAAHHHH, lekker. En dan na de tweede of de derde kwam de ontspanning. Ook dat probeer ik nu anders te doen. En dat is niet altijd gemakkelijk.
Ik wil echter ook altijd snel resultaat. Ik heb 24 jaar! gedronken en sta nog geen vijf jaar droog...

Zo kan ik het ook bekijken. Het leven is niet altijd rozegeur en maneschijn. Maar ik weet nog heel goed hoe ik me voelde, jaren geleden. Ik weet nog hoe waardeloos ik vaak wakker werd, hoe waardeloos ik me voelde. Wéér teveel gedronken, weer ruzie gemaakt, weer niet op tijd naar huis enzovoort.

Ik ben weer gelukkig, heb een fijne relatie, onderneem zaken en tracht het leven te nemen zoals het is. Dat houdt ook in dat BamBam niet meer op de tafel staat te dansen tijdens feestjes, niet altijd als eerste weer 10 of 20 euro op tafel smijt voor nog een rondje. Bammetje gaat nu vroeg weg en op tijd in haar mandje. Soms een beetje saai maar eigenlijk oh zo lekker. Er valt nog veel te leren en nuchter gaat me dat beter af.

Muppie, ik wens je kalmte, moed en wijsheid. De rest en mezelf wens ik dat ook toe. Elke dag is er één. En ik hoef die eerste niet te pakken want 1 is teveel en 10 niet genoeg. Been there, done that....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi hé Priem? Ja als die dadelijk helemaal af is dan zal ik het eindresultaat ook plaatsen.
Ik lag er trouwens vanmiddag bijna in. Moest een steen van de bodem rapen en die lag zo'n 80 cm. diep. Nou het had echt een haartje gescheeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...