Spring naar bijdragen

Maandag 9 mei


Aanbevolen berichten

Ach Bolletje toch. Ik ga toch niet terug naar overmatig drinken? Joh, dat is al zo lang geleden.
En het is maar een gedachte nu. Die kan over een uur weer weg zijn.

Ik heb trouwens zaterdag een verjaardag. Daarover denk ik wel: dan kan ik best wel iets nemen. Dan is het nl. sociaal.
Ja gut, ik weet het nu ook even niet hoor. Word dol van mn eigen gedachten. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 222
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mup. hier zijn al vaak mensen die geprobeerd hebben soc. te drinken. Daar lukt het ook niet altijd bij. Ik dram misschien een beetje door, maar ik maak me toch wat bezorgd, ik hoop echt dat je sterk kan blijven. Eens een alci altijd een alci.
Maar toe maar, het is inderdaad nog geen zaterdag.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gevonden op de site van AD.
Quote:
Nog een opvallend aspect uit Bergsma's onderzoek: mensen die geregeld veel alcohol drinken zonder daarbij te vervallen in alcoholisme, zijn nog net iets vaker gelukkig dan de gemiddelde Nederlander.

Waarbij dan het stukje: 'zonder in alcoholisme te vervallen; wel essentieel is natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mupke

zulke berichten moet ik ook eigenlijk niet lezen hoor...dan gaan bij mijn ook gelijk de gedachten van
...... zou ik niet gewoon alleen bij speciale momenten drinken dan...maar heb ik ook al geprobeerd
en wat bol zegt is ook waar eens een alci altijd een alci

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp het berichtje niet helemaal geloof ik...
Klaar in de kliniek.... Borretje goedgekeurd om helemaal naar huis te gaan... of problemen met de kliniek??....
Twee totaal verschillende opties... en waarschijnlijk ook twee totaal verschillende gevolgen...
ik hoop ZO verschrikkelijk dat het de eerste optie is..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
snoepje

las vandaag in de krant dat mensen die af en toe teveel drinken gelukkiger zijn



Ik weet niet of het een wetenschappelijk onderzoek betreft maar zelfs dan, zulke uitspraken doen mijn haren rechtstaan.

Ik zie veel pro's en con's maar in het algemeen kan ik enkel stellen dat het feit dat onze maatschappij (en vele maatschappijen vóór ons) zo doordrenkt is met alcohol vooral miserie meebrengt. De enkelingen die via alcohol veilig meer geluk vergaren staan niet in verhouding tot de meerderheid waarbij 'teveel' alcohol enkel tot problemen leidt. Zelfs al zijn het geen alcoholici.

Is er een link van dat artikel beschikbaar?

Rae.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plaat(je) voor mijn kop losgeschroefd en verwijderd.
Paar dagen een beetje terug gebladerd en ja dan moet je het wel zien.
't Is niet anders, heb het begrepen, geen slechte gevoelens over verder.
Het forum heeft me geholpen, dank daarvoor :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je Mup. als ik trek krijg en soms met de gedachte rond loop, zal ik eens stoppen met refu? Ik kan dat best. Maar als ik niet sterk ben wat dan? Nou dan is de refu gauw gepakt.
Ik wil het leven dat ik nu leid, niet opgeven. het is veel te fijn nu. Ik kan intens genieten van de dingen die ik nu doe. b.v. nu de vijver. Intens genieten van m'n diertje.
Dan ben ik best trots op mezelf.
Vroeger dacht ik vaak, flink bezopen, god wat ben ik toch creatief, wat doe ik het toch goed. Nou ik kan je verzekeren dat ik de dag daarna heel anders dacht hoor, want ik had er niets van gemaakt.
Wat een vertekend beeld krijg je van jezelf als je drinkt.
Vaak depressief, heel secht slapen, eenzaamheid, schuldig voelen, stomme dingen doen, m'n diertjes niet goed verzorgen en ga zo maar door. Nee nooit meer, ik hoop echt dat ik de kracht blijf houden om nuchter door het leven te kunnen blijven gaan, want dit bevalt me erg goed, en dat gun ik jou ook van harte. Echt.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is je vijver mooi geworden Bol, Ik geloof zomaar dat jij vd zomer heel erg gaat genieten in je tuin.

Migraine lijkt me vreselijk gaat het alweer wat beter Sowat?

Blondie heel veel succes bij de volgende ronde, ik hoop echt dat ze je een kans geven!

Niets goeie beslissing, jammer dat dit afgelopen weekend zo dramatisch is verlopen voor je.

Bor, ik duim heel hard voor je

Mup en Gaby, kop op. Jullie kunnen het!!

Harry, geen idee nog wat je bedoeld...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Mupke

Ik speel met de gedachten of dit alles het wel waard is. Het lijkt nu niet de vraag OF ik weer begin maar WANNEER ik weer begin. Vandaag nog niet trouwens! Mooi niet.



Ha die Mup.

op eerste zicht speel je in je berichtje met herval. Het kan een minder moment zijn, maar sinds ik op dit forum ben is dit de eerste keer dat je dat doet. Ga goed na wat je motieven zijn! Wil je matig drinken? Wil je vollen bak drinken? Ik herinner me dat je vroeger een minderaar was en dat dit uiteindelijk moest leiden tot stoppen. Misschien omdat het teveel negativiteit meebracht, of omdat het misschien toch uit de hand liep, ik weet het niet.

Wat je nu doet verdient veel aandacht. Je moet die deur die nu misschien terug op een kier staat terug sluiten. Misschien staat die deur zelfs niet op een kier en had je gewoon een minder moment. Als die kier er toch is, is dit nu het moment om te beginnen werken, want je hebt een signaal gegeven en gedeeld. Motivatie nagaan. Positieve gevolgen en negatieve gevolgen bekijken op korte en lange termijn. Vooral op lange. Geloof je dat je matig kan drinken, denk dan goed na wat dat matig drinken jou oplevert. Geloof je dat je niet matig kan drinken, zet het dan met alle middelen uit je hoofd! En die middelen zijn er!

Liefs,
Rae.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat weet ik maar de zin die Mup schreef van het is niet of, maar wanneer, daar schrok ik van. Maar gelukkig is dat wel iets minder nu hoor.:)
Ja mooi hé Witje? Dadelijk als ie klaar is, moeten we maar eens een meeting hier houden.
Igor helpt me wel met van alles. Die kent de weg hier in huis al.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie beeldspraak Rae, of de deur al op een kier staat.
Ik denk eerder dat ik weet dat de deur open kan. Kan ook goed zijn om je te realiseren misschien. Voor mij althans. Ik heb veel moeite met het begrip Nooit meer.

Ik ga er verder over nadenken. Even op broeden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ondertussen het artikel gelezen.

Nog een opvallend aspect uit Bergsma's onderzoek: mensen die geregeld veel alcohol drinken zonder daarbij te vervallen in alcoholisme, zijn nog net iets vaker gelukkig dan de gemiddelde Nederlander. Van de grage innemers beschouwt 90 procent zichzelf als gelukkig. (Redactie)

En ik kan gelukkig stellen dat er niet beweerd wordt dat af en toe te veel drinken leidt tot meer geluk. Er staat eerder dat mensen die meer geluk kennen af en toe teveel drinken.

Dat is zowaar een wereld van verschil. In het eerste geval wordt er gesuggereerd dat af en toe teveel drinken tot meer geluk leidt. In het tweede geval wordt gesuggereerd dat mensen die reeds meer geluk kennen af en toe teveel drinken. Een groot verschil.

Mottig hoe dat in de krant staat.

Rae.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Teveel

Plaat(je) voor mijn kop losgeschroefd en verwijderd.

Paar dagen een beetje terug gebladerd en ja dan moet je het wel zien.

't Is niet anders, heb het begrepen, geen slechte gevoelens over verder.

Het forum heeft me geholpen, dank daarvoor
:heart:



Buiten het feit om dat ik weet van het onbegrip tussen jou en Fleur van de afgelopen dagen begrijp ik je berichtje niet echt ...

Het lijkt alsof je afscheid neemt... en dat kan toch niet waar zijn??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...