niwi Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 niet dat ik alles zomaar moet laten gebeuren, Rick...maar ik kan geen reden, smoes of uitvlucht vinden om wel te drinken,want ik weet dat het gaat leiden tot zelfvernietiging...maar hoe leg ik hier een gevoel uit ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Ja kweetet, iets in dien aard niwi. Als ik vecht, verlies ik geheid, als ik aanvaard win ik geheid. Waarom dan nog vechten tegen beter weten in ? Wie zal het zeggen ? Aanvaarden is makkelijker dan vechten, maar ik zal af en toe eens graag vechten zeker ?Nu zit ik in het aanvaarden proces en voel me er goed bij.Toen ik stopte met drinken vorig jaar snoepie, dacht ik dat alles in één klap ging verbeteren, maar niets was minder waar. Je zal nog even geduld moeten uitoefenen, maar alleen zo kom je er, anders blijf je in die welbekende neerwaartse spiraal zitten, en we weten allemaal waar die ergens eindigt, niet ??Hier sé, speciaal voor jou Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Ja sess, anta = antabus. Zoek de horrorverhalen maar eens op bij google "antabus + alcohol". Om bang van te krijgen, en dat is natuurlijk precies de bedoeling !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 * Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Antabuse: Als je het overgeven, misselijk voelen, walgelijke smaak, verzwakking en algemene fysiologische vergiftiging psychologisch overleeft wacht je nog steeds de dood. Dat doet alcohol (= ethanol) immers met het menselijk lichaam. Dus niet proberen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
assessor Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Ik heb wat op google zitten zoeken, maar dat is wel heftig allemaal. Dan is het slikken van bijvoorbeeld Campral toch beter om te doen? Dus proberen te stoppen, omdat je minder drang voelt om te gebruiken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Ethanol (alcohol) is dodelijk. Wij beschikken over een enzyme dehydrogenase dat ethanol omzet in acetyldehyde en verder in minder onschadelijke stoffen. Antabuse verhindert dat proces. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Ik heb dus wel heel vaak geprobeerd door Refusal heen te drinken. Heb zelfs 9 proefdronken achter elkaar gehad. Een dag drinken en dan weer een dag herstellen omdat je kapot bent. Ik viel op de grond en had de kracht niet meer om op te staan. Toen was ik zo'n jaar of 28 dus nog jong.je wordt heel ziek, gaat braken, krijgt een hele vieze smaak in je mond, hele snelle hartslag, dus erg gevaarlijk, komt onder de rode plekken te zitten, krijgt het warm en koud en een barstende hoofdpijn.De lever breekt, door de refusal de alcohol niet meer af dus ziet het lichaam de alcohol als vergift. Je krijgt dus ernstige vergiftegingsverschijnselen.Toch heb ik nog vaak geprobeerd er doorheen te drinken. Telde de uren af waarin ik dacht, als die uren voorbij zijn kan ik wel weer drinken, maar ik was toch altijd te vroeg.Nee geen drank als je antabus of refusal slikt. Het is heel gevaarlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Assessor, dat is heel persoonlijk, heeft er allemaal mee te maken hoe je uiteindelijk tot het drinken overgaat.Als het bv. over dwanggedrag gaat lijkt me een medicament als Campral niet zinvol. Als je daarentegen gaat drinken omdat je fysiek een hevige drang naar alcohol ervaart dan kan het een erg zinvol medicament zijn. Persoonlijke mening. Ga A.U.B ten rade bij de huisdoctor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Zoals Bol zegt, heb helaas ook die ervaring achter de rug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Vannacht droomde ik dat ik zomaar een wijntje aan het drinken was. Er was geen emotie bij, of een aanwijsbare reden. gewoon zomaar. Ineens kwam ik tot mn sences en de rest van het glas gooide ik door de gootsteen. Daarna voelde ik me erg opgelucht en vrij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Ja euh :$ ik ook wel een beetje. (9/11/2010). Mijn eigenste nine eleven, hier op dit forum Ook Camprall geprobeerd, maar dat heeft geen of weinig effect gehad toens. Dacht dat dit het wondermiddel bij uitstek was . Onnozel hé; kweetet, maar het was een poging waard. Bij de éne pakt het, bij de andere (moi dus) niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
assessor Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Bedankt voor de uitleg. Het is dus een soort conditionering, denk ik. Ja, ik ga zeker naar de huisarts om dit te bespreken. De medicatie maakt me wel wat bang. Als je je mond spoelt met mondwater, merk je dit dan ook bij die medicatie? (Er wordt altijd wel wat van opgenomen in je lichaam). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Ha, sowhat, als je van de devil spreekt hé (allez, develin in haar geval)Woman, Eks Sowhat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Om het met de beginwoorden van Niwi te zeggen: Den Will se.. Camprall of Bucafen kan een verlossing zijn maar het hangt er zo fel vanaf waarom en hoe je drinkt. Ikzelf ben een dwangmatige drinker. Ik drink als ik geen craving heb. Ik verafschuw het goedje, ik moet het binnenkappen met veel walging. Voor mensen als mij lijkt zo'n medicament zinloos.Rae. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Zie dat je van dat bier afgeraakt Snoepje...Kijk ernaar, pak het vast en kieper het ergens weg. Niet te veel over denken.Als je je zo slecht voelt is bier in huis hebben een ramp. Anderzijds weet ik dat er een stemmetje in je zit dat zegt, niet opgeven nu. Niet nu. Morgen valt te bekijken maar toch maar niet nu.Maar als het te moeilijk wordt toch maar gewoon wegkieperen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
assessor Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Dan is het toch wel een enorme stok achter de deur. Ik zou dan niet meer durven drinken. Maar wil eerst eens kijken wat Baclofen met mij doet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 ooww ik sta achter..ze is al weg Ik val gewoon tussendoor weer binnen. Voel zelf een enorme trek..nog een uitloper van gisteren denk ik. Alhoewel ik elke dag wel trek heb. Dus ik ben weer buiten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Maar borrie toch; :sun: :sun: :sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 quote: Originally posted by: assessor Als je je mond spoelt met mondwater, merk je dit dan ook bij die medicatie? (Er wordt altijd wel wat van opgenomen in je lichaam). Antabuse is helaas alomvattend. Maar dat betekent niet dat je je onwel gaat voelen bij erg oppervlakige producten zoals mondwater en deo's. Ethanol is schadelijk, maar bij extreem minimale dosissen is het aan jou om te beslissen of je er een zaak van wilt maken of niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Kijk borrie..het zou fijn zijn als je in iemand anders nek gaat blazen.Ik heb eveneens het recht om te zeuren over mijn trek zonder dat er iemand zegt dat ik moet kappen. Misschien moet je dat soort van energie voor nu ff op andere toepassen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Kan ook zijn dat je het zo niet bedoelt maar zo lees ik het wel weer op het moment.Zal aan mij liggen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Daar is die fleur se. Waanzinnig benieuwd naar jouw pb antwoord fleurding. Grts, rae Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Wat valt er uit te leggen? Ik heb trek..bijna elke dag. Waarschijnlijk heeft iedereen dat hier die nog in kinderschoenen staat. Jij doet alsof ik haast in de winkel sta als ik daar over begin. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Hey die lieve Borrie.Ja ik stop met werken buiten. Heb weer genoeg gedaan en zondag is rustdag hé? Maar ik schiet nu lekker op, van de week de natuurtegels op de rand metselen zodat er een waterval ontstaat, en dan kan het vijvertje vol. YESSSSS Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden