snoepje Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 genieten waar van??????van dit rotte leven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Snoepje,Ik wil nog iets tegen je zeggen maar er komen alleen platitudes en tegeltjeswijsheden in me op.Daar wil ik je niet mee vermoeien...Hou het helder meisje en sterkte,Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 je weet zelf ook, als je nu gaat drinken...dat het levendan morgen nog slechter is... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 je weet maar nooit Harry,misschien dat een tegeltjeswijsheid net goed genoeg kan zijn...er is 1 manier om dat uit te proberen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 ik ben ook aan het vechten om ze niet op te drinkenals ik ze op drink weet ik dat de strijd over is dan stop ik niet meerga ze niet weggooien als het zo is dan is het zo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Je hebt gelijk Niwi,Alles dat kan voorkomen dat Snoepje voor de slechtste optie kiest is goed.Dus Snoep, pak de oorzaak aan, alcohol onderdrukt alleen heel tijdelijk de symptomen.De echte kwaal woekert door en krijgt extra voeding door drank.En nu zwijg ik want ik weet hoe makkelijk praten en goede raad uitdelen is... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 goedemiddagekstertjehartelijk dank voor je roos, stiekum had ik er al op gehoopt, daarom had ik ook vermeld van mijn 1e week, vandaag dus. Wat je zegt is helemaal waar, voel je niet te zeker, het kan zo mis gaan. Dat weet ik uit eigen ervaring en ook van het forum. Dat is dus juist de reden dat ik eindelijk mij heb aangemeld.Blondie en Snoepjejullie heb ik gisteravond nog een goede nachtrust gewenst omdat jullie zo vaak slecht slapen. Helaas is dat bij Snoepje kennelijk niet gelukt.Zelf ook maar heel kort geslapen, om 3.15 een inslapertje genomen, maar om 7.15 ging er een gast naar het toilet. Ik werd daar wakker van en had wel weer kunnen slapen als ik niet wist dat ik op een bepaalde tijd op moest om hun ontbijt te maken. Maar het voelt nog altijd een stuk beter dan met een brak gevoel je uit bed te laten vallen omdat je verplichtingen hebt.Leuk, die discussie over aardbeien. Mijn gasten, jonge poolse dansers, die wel vaker komen, zeiden dat ze de 1e aardbeien hadden gezien. Heel enthousiast. Laat ik nu toevallig aardbeien in huis hebben, met slagroom. Ze hadden pas vlak voor het vliegtuig gebeld of ze konden slapen. Een van mijn 4 zonen is ook klassiek danser geweest, dus dat vind ik ook leuk.De ontwenningvermoeidheid+te weinig slaap is er nog, maar het hoofd gaat beter. Het is verleidelijk terug te gaan naar bed, maar zing het liever uit, dan slaap ik vannacht vast beter.Hoop dat ik jullie niet verveel met mijn gebabbel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Ik wens jullie allemaal een fijne middag voor zover mogelijk,Ik ga even W haar auto tanken, dat doet ze niet graag zelf.W is nu met onze dochter en een vriendin naar een zweefbeurs hier in de buurt.Dat is eigenlijk niets voor mij maar ga er misschien toch ook even kijken, niet voor het aangebodene maar gewoon voor de gezelligheid.Bye en wellicht tot later,Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 quote: Originally posted by: snoepjehoop gezeik hier weer in huis met de relatie wordt er zo moe van,,zit gaby goede raad te geven maar onder tussen doe ik het niet veel beter zit me helemaal tot me kruin..ben dit gedoe zo zat allemaal er staan drie flesje bier in de ijskast veel te weinig natuurlijk maar als het vanavond niet op gelost is ben ik er klaar mee met alles vind me leven geen klap aan zo:( :( Val zo binnen, nog niets terug gelezen...zal een reden hebben dat mijn oog hier meteen op valt Snoep....Ga ik dan uiteindelijk met de eer strijken...no way grietje!!Samen he!!Ik heb het afgelopen dagen ook droog gehoudengaat anders een duur etentje worden voor je, mag jij betalen en Sha lust wel een 7-gangen diner Van afstand even een pepertje in je .... en .....ik neem vandaag ook de eerste niet!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 je geeft het zelf aan..waarom, snoep....je stopt dan niet meer... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Snoepie je weet wat voor 'n leven je gehad hebt met drank meid, je bent niet voor niets gestopt.ik voel nu best wel dat je heel kwaad bent maar dan is drinken helemaal geen oplossing en dat weet jij net zo goed als ik.Maar als je nou eens zou vertellen waarom je zo kwaad bent, daar schiet je meer mee op dan te gaan zuipen.Daarmee los je het probleem niet op. Deel met ons. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 quote: Originally posted by: snoepjeik ben ook aan het vechten om ze niet op te drinken als ik ze op drink weet ik dat de strijd over is dan stop ik niet meer ga ze niet weggooien als het zo is dan is het zo En balen jij morgen dat ik dan aan kop loop......................... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Snoep...moet hier weer gaan, spreek je later op de dag.Denk aan je...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
assessor Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Hoi allemaal,Gisteren het cursusboek vaarbewijs I en II besteld, wat mij hopelijk wat af gaat houden van "alcoholgedachten". Voor "verhaalboeken" kan ik mij al heel lang niet meer goed concentreren.Ik voel me down, omdat ik de laatste dag van mijn moeders leven heb beloofd om te stoppen met drinken. Dit heeft ze mij gevraagd.. Wil ik het niet, kan ik het niet of heb ik te laat hulp gezocht na deze belofte? Allemaal gedachten die door mijn hoofd spelen de laatste weken en mij een schuldgevoel geven.Nu één maand werkloos en dus - naast het solliciteren - zelf je dag proberen vol te maken met het creëren van activiteiten valt me zwaar.Sorry voor de depri bijdrage...Rick Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 vanaf vandaag drinken we niet meer he, Rick...dag per dag... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
assessor Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Voel me een slappeling dat het me (nog) niet lukt Niwi.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 ik heb zo het idee dat Snoep haar eventuele, toekomstige drinkenal bij voorbaat voor zichzelf wil rechtvaardigen...???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 aanvaarden, Rick, aanvaarden....ik heb ook moeten aanvaarden dat ik niet kan drinkendoor er tegen vechten, verloor ik iedere keer... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 en lukken zal het je....als je maar blijft volhouden...het is een teken van kracht om je als slappeling hier op te stellen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Rick, niwi heeft 200% gelijk. Alhoewel ik miosschien de laatste moet zijn om te bemoedigen om NIET te drinken. Maar doe het toch. De laatste tijd dronk ik eerder met mate dan volop, maar merkte ook dat ik begon te drinken puur uit verdriet en ongelukkig zijn, en dat had ik vroeger raar of zelden (zeg maar nooit).Daarom dat ik er nu de blok heb opgelegd. Raar genoeg heb ik nog steeds geen anta genomen, alhoewel ik dat beloofd had, toch drink ik niet. Wil mijn eigen wilskracht testen vermoed ik (of onbewust een voet tussen de deur houden ? )Afin, speelt geen rol, het doet me goed.Snoepje, ik weet dat niet iedereen het met mij eens is hier op dat vlak, maar waarom probeer je niet eens een NA biertje dan ?? Mij heeft het geholpen en de laatste dagen geniet ik er soms nog steeds van. Alles beter dan het grote vergif. Ikzelf heb nooit de trigger gehad om van NA naar echt over te stappen, maar we zijn allemaal anders, niet. Aan jouw om te proberen. Vecht ertegen en je zal overwinnen.Of zoals niwi zegt: aanvaarden, maar dat klinkt makkelijker dan het is Goedemiddag allemaal hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 toen ik stopte met drinken had ik een hoop verwachtingendat een aantal dingen beter zouden wordenen ik vind het leven gewoon zwaar altijd maar overal alleen voor staanbolletje ..ik kan een relatie van 22 jaar toch niet uitleggensnap het zelf amper Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 BlondieIk begrijp je heel goed, heb zelf veel te vaak in dit soort situaties verkeerd en dan kon het me allemaal niets meer schelen. Als gevolg van het teveel drinken daarom haalde ik dan de gekste dingen uit, waardoor het allemaal nog erger werd en het kleine beetje hoop om de relatie nog te redden door mijzelf werd stukgeslagen. Maar er van leren, hoor maar!! Ik zocht liefde en geborgenheid, durfde/wilde niet alleen oud worden. Toen ik eens in mijn dagboeken terug las, stond er steeds weer in. Het leek mij verschrikkelijk. En kijk nu eens, ik heb er vrede mee, eindelijk rust, kan eten wanneer ik wil, TV naar wat ik wil, naar bed gaan en opstaan wanneer ik wil. Een ding heb ik met heel hard vallen en opstaan geleerd: je kunt beter alleen zijn dan in een slechte relatie. Dat geeft zoveel stress dat mensen zoals wij er zo door van slag raken, dat we wanhopig naar de drank grijpen.Luister naar de mensen hier die je goed kennen en het beste met je voor hebben. Zelfs ik, als relatieve buitenstaander, heb gezien hoe ontzettend jij bent gegroeid, ongelooflijk wat je hebt overwonnen. Zo jammer dat je nog steeds slecht slaapt, daardoor wordt je weerstand ondermijnd en kun je de situatie niet meer aan. Mar met drank nog minder, al lucht het voor even mss op.Veel sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 misschien te veel verwachtingen, snoepje ?vechten om te kunnen aanvaarden, Will ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 willik drink ook wel een alcohol vrij biertje en als ik dat drink krijg ik ook geen trek naar een echte of naar meer dan 1 of 2was ook een wijn drinkermaar ga door een hoop dingen die mis gaan gewoon twijfelen of ik de rest van me leven wel zo nuchter wil leven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
assessor Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Niwi; bedankt voor de wijze woorden. Hoe ik er niet tegen kan vechten weet ik nog niet. Je bedoelt denk ik om het gewoon maar te laten gebeuren allemaal?Will: wat is anta? Dat je dan heel misselijk wordt wanneer je drinkt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden