Spring naar bijdragen

Dindsdag 17 mei 2011


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 269
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoihoi,

Oscar,

een wijs besluit!
:present:

Ik heb vandaag een sopdag:oachter de rug,
flink schoongemaakt, dat mocht ok wel eens
na maanden bijna niet thuis en alles een beetje
op z'n Jan boerenfluitjes te hebben bijgehouden.

Gekookt heb ik ook al, risotto, nog een paar minuutjes
nagaren an dan kan ik eten.

Eet smakelijk voor wie nog moet eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bolletje, lieverd. Het gaat redelijk. Ik heb ook wat fijne pb's gehad. Voel me daardoor nie zo alleen. Ik dreigde weg te glijden maar zit nu ook op de sportschool, met als resultaat overal spierpijn maar wel energieker. Het alleen zijn, niet kunnen terugvallen op een maatje etc. is moeilijk. Ik probeer goed over de dingen na te denken en met jullie te delen, maar ook met bek op stuur en doorfietsen, ahum!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Lenie

ik ben ook alleen Jan....


echt steun heb ik niet, maar ik ga er voor( eigen schuld...vertel het niemand)...jij bent goed bezig!!!


ik zou willen dat ik jou energie had!


kop op man!!!



Dank je lieve meis. Triest dat je ook alleen bent, wil je graag helpen. Moet zelf geholpen worden maar
kan ervaringen delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepje en Blondie,
Dat is ook stom, eerst had ik Snoepje getypt en toen veranderd in Blondie, want die zat ook in mijn hoofd.
Enfin, Blondie, jij hebt toen ook een knoop doorgehakt met je vriend, dus past de schoen jou ook hè?

Vanmiddag nij de SRV man in de kar geweest, kwam er uit zonder wijn. Dit is n.l. nogal eens een valkuil, neem ik de beslissing niet naar de supermarkt te rijden om niet in het drankpad te raken en dan staat hij voor de deur te bellen.
Ik hoorde dat de glasbak werd geleegd en dacht heel blij dat mijn flessen daar niet bijzaten! Dat was lang geleden. Stap voor stap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie
Je vertelde over dat je bij je oude huisarts niet durfde toegeven dat je een drankprobleem had.
Dat begrijp ik heel goed, terwijl zo'n man daar toch de aangewezen persoon voor is.
Mijn huisarts is op 1 april gestopt na 28 jaar en ik was ook niet eerlijk tegen hem. Wel heb ik een paar keer een hint gegeven, maar daar ging hij niet op in, ik heb wel eens gehoord dat huisartsen zich daar geen raad mee weten en er eigenlijk ook niet voor zijn opgeleid. Ondanks dat het een type arts was die zich metéén met zijn voornaam wilde worden aangesproken toen hij hier kwam en vaak meeging met de ideeën van zijn patienten, durfde ik het ook niet duidelijk tegen hem te zeggen. Daar komt nog bij dat dit een klein dorp is, waar je elkaar ook bij andere gelegenheden tegenkomt.
Er waren eens ( ong. 5 jaar geleden) bij een bloedonderzoek voor iets anders een onzettend slechte leverfunctiewaarden uitgekomen. De assistente zei dat ik een afspraak moest maken, maar ik schaamde me om hem onder ogen te komen en vroeg haar of zij het er met de HA erover wilde hebben. Antwoord: een maand niet drinken en als het dan nog niet beter was, moest ik naar de internist. Daar schrok ik van. Na 4 weken was het behoorlijk gezakt en na nog eens 2 weken bijna weer normaal. Dat is de enige keer dat ik echt heb volgehouden zonder alcohol.
Mijn Zwitserse vriendin logeerde toen bij me,die steunde me en was trots op me. Zij was vaak bang dat ik haar moeder achterna zou gaan, die heeft zich doodgedronken.
20 jaar geleden kreeg ik bij een onderzoek te horen dat ik een opgezette lever had en werd mij gevraagd of ik dronk. Daar moest ik maar eens mee ophouden werd mij gezegd. Ik minderde wat, maar "vergat" het later weer. Tja, het is niet makkelijk en levensgevaarlijk, maar als je er middenin zit zie je dat vaak niet. Tot het te laat is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Voor degene die denkt dat hij of zij na een maand of een jaar of een paar jaar weer sociaal kan drinken heb ik dus een WAARSCHUWING

NIET DOEN!!!!!!

Want je bent binnen zeer korte tijd terug op oud niveau.

Ikzelf ruim een jaar niet gedronken en dacht ach 1 glaasje kan wel, nou ik zit er weer vol in.
Dus neem niet eens de moeite om er over na te denken oké
liefs allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertine,

Deze hele tijd al voel ik me zo`n mislukkeling en zo waardeloos, wil terug naar de tijd dat ik vol op bezig was met ADB Jullie gaven me de kracht om vol te houden:heart: Waarom ik er mee gestopt ben? Ik kan wel zeggen dat het me een raadsel is en diverse excuses aandragen, maar dat lost niks op. De wil was er niet meer denk ik.
Ik hou van jullie en ik kom zéker terug als ADB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...