Spring naar bijdragen

woensdag de 18e

Lenie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 175
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ik moet bekennen dat ik helaas wel een nieuwe verslaving heb...
verslaafd aan de wiener melange :(
echt hoor, kan er bijna tot niet meer van afkomen
drink het van 's morgens vroeg tot 's avonds laat
is er toevallig nog iemand? kan ik mooi een pact afsluiten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Bor...ik begreep jou denk even iets anders
dacht dat je enorm baalde omdat jij het ook hebt meegemaakt iets niet te kunnen herinneren
en dat je dat liever niet had geweten
maar...je hebt inderdaad iets gezegd!!
heus hoor....was echt goed te lezen :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,
heb de discussie gelezen over manieren van drinken en de gevolgen daarvan. Ken de meeste wel, maar na jaren ervaring had ik voor in gezelschap drinken een andere tactiek dan alleen. Als ik voelde dat ik in een roes kwam, nam ik gas terug, zodat ik geen gekke dingen zei en het gezelschap niet zou merken dat ik hem "om"had. Lukte soms, soms niet. Als mensen je beter kennen, hebben ze ook beter door dat je je anders gedraagt. Thuis is een ander verhaal. Iemand bellen deed ik niet meer, door schade en schande wijs geworden.
Vandaag dag 10, in de dubbele cijfers, staat toch heel wat meer dan 9.
Geestelijk gaat het goed, maar nog steeds erge hoofdpijn en doodmoe, maar wat wil je, het is maar geen verandering voor je lichaam. Geduld hebben, wat ik in jaren verpest heb, kan niet in een paar dagen weer
goed komen.
Heb wel een paar vrienden en buren de waarheid gezegd, reacties : Prima, goed van je enzo.
Zonder orrdelen of goede raad of verbaasd "zo erg was het toch niet?'.
Ik durfde dit pas nadat ik de horde had genomen om me hier in te schrijven.
Hartelijk dank allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik kan de keren dat ik me nog wel dingen kon herinneren op één hand tellen hoor.
Tja en van Wiet voelde ik me altijd erg onzeker en angstig worden. Bovendien hoestte ik me een ongeluk als ik dat rookte.
Nee dat spul hoef ik ook niet meer.
Houd het nu maar bij Alpro Soja of ijsthee. en heel af en toe Grondino mmmmmmmmmm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me vreselijk Bor. om je vader dronken te zien, het is ineens de vader die je normaal kende, niet meer.
Ik had dat met m'n moeder, terwijl dat geen alci. was. Maar haar te zien in ons café, hartstikke bezopen, vreselijk.
Dan valt ineens alle zekerheid weg. De beschermende vrouw die het altijd was, was ineens weg.:(

Lidia knap werk wijfie. Hier, een :present: voor jou.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Evening :)

Ik was er zelf nooit op gekomen Gaby..Dat afplakken van de ramen :D. Kan het me levendig voorstellen toen ik je verhaal las. Je schrijft echt heel leuk!

Spijtig Niets dat je niet meer meeschrijft maar je hebt daar vast een goede reden voor. Ben wel benieuwd naar je nieuw/ander traject.

Tatum: Kan je wel volgen toen je zei dat het forum je trek kan doen krijgen. Soms heb ik dat ook maar dan is het een kwestie van even afstand te nemen. Zoals je deed :D. Hoop dat het een lekker ijsje was ;).

Heb vanmiddag toch nog ff meegelezen. Macht der gewoonte :angry:. Anders ben ik te lang bezig met bijlezen.

Tja woman...waar zit je eigenlijk? Misschien op een goei wei? Zou kunnen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk gevoel he Lidia als je het een paar mensen verteld hebt. Achteraf. Vooraf is het doodeng. Nu heb ik er bij vrienden die ik lang niet gezien heb niet meer zo veel moeite mee. Ik zie er niet meer tegenop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane,
Jij hebt mij gezegd dat ik de achterdeur (fles lenen bij buren) moest dichtdoen. Nu ik erover nadenk, was ik daar vrijdag al mee begonnen. Mijn overburen stonden op het parkeerterrein bij de supermarkt bij mij kofferbak toen ik die opendeed. Daar lagen nog wwat boodschappen in v.d. vorige keere, ook een 6pack water. Nu had ik weer water gekocht en zei dat ik maar eens een tijdje aan het water ging en stoppen met de wijn. Ja, zei buurvrouw, wij zeiden laaste ook tegen elkaar: we drinken eigenlijk elke avond, dat is niet goed. Ik dacht: ja, jullie denken in glazen, ik in flessen. Dat zeg ik er niet bij.
Een buurvrouw waar ik wel wijn bij leen liep door het tuinpad en zei:hoi, hoe gaat het? Ik zei: goed, ben maar weer eens gestopt met de wijn voor een tijdje. Prima zei ze. De vlg. dag kwam haar man met een brieflesje de tuin in, kom een biertje bij je drinken. Ik heb niets, zit aan de karkadeh. Zaten we later samen aan. Maar dit was het moeilijkst, want normaal zou ik gezegd hebben: haal even een fles wijn voor mij, mo. krijg je hem terug. Dat was moeilijk en ik stond van mijzelf te kijken dat ik die woorden niet zei.
Vanmiddag naar de andere leenbuurvrouw gegaan en zij vroeg of ik, als ik weer bij de D kwam witte wijn voor haar mee wilde nemen. Is hier n.l. 3x duurder. Doe ik zei ik, maar ik heb een pauze. Ze was er blij om, het is niet goed voor je, zoveel te drinken zei ze.
Zo zie je, wij vullen vaak voor andere mensen dingen in, waarschijnlijk omdat we ons schamen en schuldig voelen. Je hoeft ook niet te vertellen hoe erg het eigenlijk was, maar het helpt als je omgeving het weet en je dan ook niets aanbiedt. Na een uurtje zei ze : ik wil je wel wat te drinken aanbieden, maar ja hè? Doe maar water zei ik en dat was dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...