Spring naar bijdragen

Zit er eigenlijk even doorheen


Mirre

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of ik hier zomaar een nieuw topic mag openen?

Ik zal het proberen even een beetje samen te vatten waar ik momenteel sta en waar ik aan werk:

Qua hulp heb ik:
- 1x per week individueel contact bij psychische zorg
- halve dag per week VERS training (emotie regulatie training)
- 1 keer per week of per 2 weken contact met verslavingszorg. Zowel individueel contact als contact met verslavings arts.

De afspraken waar ik hard mee aan het werk ben zijn:
- Na 15.00 beginnen met drinken.
- Niet meer als 1 l per dag
- Op woensdag en donderdag na 20.00 drinken met een max van een halve liter

Daarnaast sta ik op de wachtlijst voor:
- Voorbehandelings groep opname 1 dag in de week
- Dubbel diagnose opname, nog 3 maanden wachttijd. Daarna 3 tot 5 maanden durende opname.

Goed, dat even als achtergrond. Ik probeer dus mijn alcohol gebruik te laten afnemen (ik drink overigens wijn) en heb daar ook afspraken over gemaakt. Nou ging het 2 weken terug aardig goed, ik registreer alles, maar vorige week + gister en vandaag lijk ik volledig te zijn omgeslagen.

Ik weet niet goed waar het aan ligt maar ik heb zo ontzettend veel trek in alcohol, kan blijven door drinken en het lukt me niet om er tegen te vechten. Waar ik normaal een grens had (want ik kan niet tegen dronken zijn) lijkt die nu verdwenen, ik word bijna niet meer aangeschoten....

Ik ben nu dan ook echt kwaad op mezelf. Ik haat het op afspraken niet na te komen en ik haat het dat ik zo zwak ben. Zo ook vandaag. Ik had met mezelf afgesproken pas te gaan drinken nadat ik mijn paard had gedaan. ( die ga ik rond 19.00 rijden). Tegen 12 uur smiddags kwam de trek al heftig opzetten en ik heb alles geprobeerd om die te stoppen: Piano spelen, even op bed liggen, schilderen, spelletjes spelen..maar het bleef maar door gaan. Tegen half 3 toch naar supermarkt gegaan en 2 kleine (=500 ml) flesjes wijn gehaald.

Bah...ik weet gewoon even niet meer wat ik moet. Ik wil mezelf zo'n ongelovelijke schop onder de kont geven maar hij lijkt me niet te raken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tuurlijk mag je een nieuwe topic openen....
ik wens je sterkte...je eerste stap ( hier) is gemaakt.....
we slepen je er doorheen als je wilt.
ben zelf ook nog bezig hoor...heb van het weekend een uitglijer gehad...6 biertjes over het hele weekend
omdat m'n kind zijn verjaardag vierde, maar ga weer vrolijk verder nu.

sja en dieren he?
heb zelf 2 schatjes van hondjes...en idd ze voelen het aan.

sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mirre, ik neem aan dat je eerder
veel meer dronk en dat wat je nu in overleg
mag drinken het afbouwen is?
Dat heb je je ltr dus al op en als je het daarbij laat
kun je de schade bepreken, toch?
Alleen vind ik het onverantwoord als je met 1 liter wijn net op, gaat paardrijden,
hoop dat je geen ongelukken maakt zo.
Misschien je stikje hierboven uitprinten en bespreken met je begeleider, je bent zo wel
behoorlijk obsessief bezig met zo'n rooster.
Misschien kan met medicatie droogstaan meer rust geven?
Ik wens je veel wijsheid en kracht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties. Ik had 2 kleine flesjes wijn op die samen 500 ml waren, dus geen liter in totaal.

Ik heb heerlijk gereden en daar knapte ik ook al wel wat van op. Gister heb ik 1.25 liter gedronken, 2 glazen teveel dus.Vandaga zou het officieel na 20.00 en max halve liter worden maar ik merk dat ik hier erg gespannen van word. Ik heb het voor mezelf aangepast in: na half 7 max 0.75l

Ik dronk inderdaad elke dag 1 tot ander halve liter. Ik heb zelf al campral geprobeerd en refusal durven ze niet aan bij mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mirre,

Zonder je te willen ontmoedigen begrijp ik uit je verhaal dat je compleet vast zit in je pogingen te `minderen`. Alcohol heeft je in de greep en het laat je niet meer los.
De hel zal groter kunnen worden en de strik van chaos en zelfhaat steeds strakker. Hier roept n.m.m. het verantwoordelijkheidsgevoel jou op jou matje. Doch je mindert niet.

Ook het schrijven hier op de site over Refusal, Antabuse, Camprall of Revia maakt geen indruk op me omdat ik weet dat het uitstellen van het alcoholprobleem is. Die ervaring heb ik opgedaan met die `medicatie`. Het moet wel erg ongezond voor iemand zijn, een middel wat je zo ziek laat worden wanneer je wel drinkt met die medicijnen. Ben nog nooit zo beroerd geweest toen ik er dwars doorheen dronk. Had ik niet moeten doen, logisch, hèhè maar alcohol was sterker dan ik.

Het is de essentie geweest van mn levenslange verslaving, ik kon niet winnen van alcohol.
De ziekte alcoholisme zoals ik het zie, heeft mij compleet gesloopt en alles om me heen weggegvaagd door mn stompzinnig gevecht met alcohol. Minderen heeft voor mij niet geholpen, ik ben alcoholist.

Vandaag drink ik niet.
Groet.
Sjef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mirre,

Minderen vind ik ook echt heel moeilijk. Ik heb het geprobeerd. Ik kreeg er alleen maar stres van als ik niet meer dan 5 bier mocht drinken. Onbevredigd ging ik wel slapen. Maar vroeg of laat haalde ik de schade in. Eigenlijk ging ik er alleen maar meer van drinken.

Poging twee. Een aantal dagen per week helemaal niet drinken. Ik had het idee dat dat me wel aardig afging. De dagen dat ik niet dronk waren goed te doen. Misschien door het vooruitzicht naar het weekend. Maar als ik dan weer mocht van mezelf ging ik weer meer drinken. Als het er eenmaal inzit is elke controle bij mij weg.

Het zit er voor mij niet meer in. Ik zeg het nog maar weer een keer, want ik twijfel nog wel eens soms de laatste dagen. Ik moet het niet doen. En ik denk dat als jij een keer de drang kan beheersen om te drinken, al is het maar voor een dag, dat je ook weer een stap hebt gezet. En een volgende keer misschien twee dagen. Gewoon proberen.

En je hebt al aardig wat etiketjes van de hulpverlening gekregen. Ik wordt daar een beetje kriebel van. Er zal zeker wel wat zijn, dat wil ik niet bagatelliseren. Blijf jezelf en wordt niet je probleem. Hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel.

Heel veel succes, ga je goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor al jullie reacties.

Ik zal even proberen te antwoorden:

Het is ook mijn bedoeling om na de opname nooit meer te drinken. Ik heb echter van de verslavingszorg meegekregen nu nog niet volledig te gaan stoppen met de alcohol. Dit omdat ze het gevaarlijk vinden omdat ik nog een ander scala aan destructief gedrag heb en ze zijn bang dat dit toe neemt zonder dat er dus volledig toezicht is. Ik wil alleen niet helemaal niets doen in de tussen tijd want dan loopt het juist helemaal uit de hand is mijn ervaring.

Ik heb inderdaad aardig wat etiketjes en was daar altijd op tegen, heel lang heb ik geen onderzoek laten doen, gewoon weg omdat ik daar geen zin in had. Toch moest ik het op een gegeven moment doen omdat ze me anders niet goed zouden kunnen helpen. Ik trek me vrij weinig aan van de etiketjes en ben gelukkig ook niet het persoon die het etiketje de schuld geeft want het is natuurlijk makkelijk om jezelf te verschuilen achter diagnoses.

Ik vind het ongelovelijk eng om een dag niet te drinken al heb ik met mijn vriend wel afgesproken dat we 'sap avondjes' in gaan roosteren. Tijdens opname heb ik er veel minder last van, dan heb ik die keuze gewoon niet en ben ik voor mijn gevoel veiliger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even een update van hoe het nu gaat.

Vandaag zware dag gehad, ik was aan het wek en had echt enorme last van mijn rug. ( het leed dat ongesteld worden heet..) Drukke kinderen om me heen en uiteindelijk iets eerder weg gegaan omdat ik echt niet meer kon staan.

Thuis even op de bank gelegen en daarna wijn gehaald. 2 glazen gehad en toen naar vrienden want daar zou ik eten. Daar nog 4 glazen en nu thuis nog 2 glazen. Morgen weer werken want ik ga invallen voor iemand, dus morgen kwart over 7 eruit. Drink nu dan ook niet meer.

Ik was erg down vandaag, tegen de paniek/wanhoop aan. Het ergste gevoel wat bestaat vind ik dat gevoel. Ik weet dan niet meer waar ik toe in staat ben en dat vind ik echt heel erg eng. Afgelopen januari had ik dit heel extreem en ben ik een maand opgenomen geweest, dit wil ik echter nooit meer. Dus ik probeer door te ademen, mezelf gerust te stellen en af te wachten of morgen dragelijker is.

Dit is overigens niet als een heel negatief bericht bedoeld, dit is meer waar ik op dit moment mee zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...