niwi Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 de angst voor de angst, angsthaas....en direct vluchten bij het minste of geringste... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 Getverderrie, was een misselijkmakende smaak in mn mond zeg !!!Gelijk ook geen trek meer in een sigaret;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
angsthaasje Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 De hond ligt te slapen op zijn matje (Duitse herder). Heb hem even flink laten rennen en ik baal dat ik inderdaad direct bij met minste ben gaan drinken. Neemt niet weg dat ik nu wel van de trillingen af ben en de tijd tussen de consumpties zo lang mogelijk ga rekken. Wil het gewoon vandaag minimaal gehalveerd hebben. Voel me wel verdrietig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 Tuurlijk mag je heel trots zijn op jezelf Haasje.Heb je daar altijd last van als je man weg gaat dat je dan bang wordt? Of is dat alleen nu, nu je wilt stoppen met de drank? Wat zou er dan kunnen gebeuren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
angsthaasje Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 Ja ik ben daar heel open over. Hij koopt ook de flessen voor me en ik vertel hem sinds kort precies hoeveel en wanneer en waarom ik drink. Voor hem is het uiteraard wel erg moeilijk, ik belemmer hem met mijn angsten/drankmisbruik. Mag nog zo blij zijn dat hij er nog is. Wil ik ook niet verliezen vandaar mijn serieuze actie (al is het dan weer misgegaan). We hebben allebei een eigen business bij het huis waardoor we elkaar 24 uur per dag zien. Kan en wil het ook niet verborgen houden. Wel pas sinds twee weken mijn medewerkers ingeschakeld. Uiteraard hadden ze al een vermoeden. Plus m'n familie ingelicht dat ik er nu echt serieus voor wil gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 angsthaas,ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de reden "waarom" je drinkt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
angsthaasje Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 Heb al jaren lang last van angstklachten, met name om naar buiten te gaan.... uit de vertrouwde (drank)omgeving. Vorig jaar is mijn paps overleden en sindsdien heb ik bij mijn man extreme verlatingsangst gekregen. Tig keer huggen/zoenen als hij weggaat. Niet normaal meer. Baal ook zo dat ik dat doe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
angsthaasje Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 Puur de angsten. Bang om alleen te zijn, bang om de straat op te gaan. Verwijzing bij huisarts gevraagd naar psych maar krijg ik pas als ik niet meer drink. Heb de afgelopen jaren een aardig bedrijf opgebouwd en weken gedraaid van soms wel 70/80 uur (7 dgn per week achter mijn bureau). Jaar of wat geleden vertelde mijn vorige huisarts dat ik een burnout had/heb .... niets mee gedaan... gewoon doorgewerkt. Door allerlei personele problemen (aantal mensen ontslagen en nieuwe aangenomen ....nog meer werkstress) ben ik veel meer gaan drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 drink je omdat je problemen hebt ofheb je problemen omdat je drinkt ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
angsthaasje Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 ben gaan drinken toen ik straatvrees klachten kreeg. Merkte het "positieve" effect van de drank. Plus de gezelligheid, voelde me vrijer. Vele zakelijke etentjes en feestjes en overal is drank. Merk wel dat door de drank de angsten veel meer zijn toegenomen. Vraag me zelf dus ook af waarom ik drink. Het is het stomste wat een mens kan doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 als je angsten dan toenemen met drank, heeft het geen nut dat je drinkt ook he...??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
angsthaasje Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 Jullie hebben gelijk. In theorie weet ik het allemaal prima (nog nooit zoveel boeken over verslaving gelezen) maar de praktijk werkt zo anders bij me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 ik had dat ook wel, haasje....eerst wat drinken...om ergens naar toe te gaan....om wat te (kunnen) doen....ik ben er toch achter gekomen, dat ik helemaal geen drank nodig heb om iets te doen....dat alles lukt, en nog beter ook, zonder drank...dat het maar een idee was dat ik drank nodig had... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 Haasje, ik denk dat je dadelijk maar eens moet laten kijken naar je angsten. Het kan een stoornis zijn waar ze hele goeie medicatie voor hebben, zodat dat een heel stuk minder gaat worden.Een hele goeie reden om er flink tegenaan te gaan meid. En daar gaan we met z'n allen flink tegenaan hé?Verder zou ik als ik jou was, toch ook aan m'n man vragen of hij de hoeveelheid die hij voor je koopt in eerste instantie gaat verminderen. En heeeeeel belangrijk, dat hij zich daar ook aan houdt. Daarmee kan hij je goed helpen om het drankprobleem aan te pakken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
angsthaasje Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 Vanmiddag ga ik weer verder lezen in het forum boek. Is ook verhelderend voor me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
angsthaasje Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 Voel me ook zo schuldig maar ben enorm blij met jullie hulp Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 Lieverd je hoeft je niet schuldig te voelen, je kan nu niet anders. Probeer je vast te houden aan het feit dat je er aan gaat werken.Alcoholisme is een ziekte die we altijd zelf de baas moeten worden. Daar is geen medicatie voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
angsthaasje Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 Dank je wel. Nu helaas twee glazen in totaliteit gedronken. Maar ik zet de wekker en probeer het zo lang mogelijk uit te stellen plus ben het alcoholschrift gaan bijhouden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
angsthaasje Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 Heb helaas geen boxen op deze pc maar ga het vanavond ook beluisteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
angsthaasje Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 Hi Niwi,hoe heb je dat idee van eerst moeten drinken uit je systeem gekregen. Gewoon gedaan zonder bijv. te hyperventileren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
angsthaasje Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 Ben geweest maar zij heeft me doorverwezen naar de Maliebaan verslavingszorg. Ben ik al geweest voor intake maar die hebben pas eind juli tijd gezien de wachtlijst en vakantiedrukte. Volgende week vrijdag kan ik ze bellen of ik eerder terecht kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 Haasje, het lijkt me een onbegonnen taak om van 20 glazen op een dag ineens naar nul te gaan toch? En je ging toch minderen? Dan doe je het toch goed zo? Dus de wekker weer aan en uitstellen dat derde glas! Las dat je eind juli je vervolggesprek heb bij de verslavingszorg. Het zou toch mooi zijn als je dan héél veel minder drinkt of misschien wel gestopt bent? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
angsthaasje Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 hoe kom ik bij een crisisdienst? Is dat via ziekenhuis ofzo? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
angsthaasje Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 Moet helaas weer even aan het werk maar ik lees straks weer verder. Bedankt allemaal voor jullie steun! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 20 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2011 Beste (angst)haasje,je kunt, de cisisdienst van de GGZ bellen bij jou in de buurt,wellicht heb je dan eerder hulp.Van 3á4 flessen wijn per dag naar niets en dan nog angstklachten,daar kun je best wel wat hulp bij gebruiken.Sterkte!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden