bolletje Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Geplaatst 24 mei 2011 Zo, rand van de onderkant van m'n huis geschilderd, dus das ook weer gebeurd. Moet nog een hoop meer schilderen kwam ik nu achter. Ja ik vind het schilderen wel leuk maar het moet bij mij, zoals gewoonlijk, niet al te lang duren, anders ga ik het met tegenzin doen. Vroeger dronk ik dan, dan voelde ik die tegenzin niet, en als ik dan nog niet klaar was, moest ik de volgende dag met een kater weer verder gaan. Man man wat was dat een ellende zeg. Maar nu doe ik het op eigen kracht.Grenzen verleggen noemen ze dat geloof ik.
Jaap Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Geplaatst 24 mei 2011 Ingri,Ik heb dat ook, dat stoppen had ik veel eerder moeten doen. Maar dat was nooit gelukt. Zoals jij ook zegt kan het (voor mij) alleen slagen als het uit jezelf komt. Ik heb heel lang het idee gehad zolang ik anderen niet tot last ben is het prima. En zelfs dat was niet waar. Zonder alc ben ik ook een leuk mens. Misschien wel leuker. Dat het zo gegaan is. Het is niet anders. Klaar.Ik praat er in mijn omgeving en met mijn vriendin ook niet veel over. Het is een beetje mijn ding en met het forum lukt het heel aardig. Ik werd zelfs een beetje geïrriteerd omdat mijn vriendin ook alcoholvrij bier ging drinken soms. Dat was mijn ding, dat heeft zij toch niet nodig. Gaat ze mij na-apen. Ik heb me er maar overheen gezet. Iedereen moet het zelf weten. Ik vond het wel heel gek dat ik zo reageerde. Leuk te lezen dat je er zo positief over bent voor jezelf.
albertina Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Geplaatst 24 mei 2011 Goedemiddag saam!!zo, lekker gefietst en uitgewaaid,er staat best veel wind.Vanmorgen naar de peut geweest endat was oké.Toen ik de deur uitging vanmorgen stond erallemaal politie (5 man) voor de deur.Er werd een soort inval gedaan in een appartementonder mij.Ze zijn er nu nog steeds, ik had al eens geklaagd dater duistere pralktijken plaatsvonden.Nou dat blijkt juist, al met al is de klacht ruim eenjaar geleden en nu eindelijk hoop ik dat er iets aan wordtgedaan.
igor Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Geplaatst 24 mei 2011 ooooohhh tina wat spannend. vertel vertel goede middag trouwens.Borrie jammer dat je ons wilt verlaten. hoop toch stiekum dat je weer bijdraait en weer meeschrijft anders zal ik je missen wil kijk je wel uit.... doodeng zoiets. kun je trouwens weleens zwemmen
albertina Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Geplaatst 24 mei 2011 Ingri,wat mooi geschreven, ik ben er ook van overtuigd dat stoppen vanuit jezelf moet komenen dat je het voor je zelf moet doen.Ik ben al eerder 10 jaar gstopt, nu weet ik dat ik ben teruggevallenomdat ik mijn vlucht elders zocht, Namelijk werken.Werken om maar niet te hoeven nadenken en sommige pijnlijke episodes uit mijn leven niet te hoeven voelen.Dat houd geen mens vol, ja een aantal jaren maar dan kom je jezelf toch tegen, de rek is eruit te lang alles opgekropt en niets ondernomen omte kijken wat je eraan kan doen om je beter te voelen.Toen ik terugviel schaamde ik mij enorm, niemand mocht het weten, ze warenimmers zo trots op mij dat ik het drinken kon laten.Met heel veel pijn en moeite heb ik hulp gezocht, de mensen ingelicht van wie ikvond dat ze het moesten weten, ik wilde eerlijk zijn en mezelf bevrijden van de eenzame verslaving.Een afgrijselijk zware depressie was het gevolg, ik moest eraan geloven en eerlijk zijn ten opzichte van mezelf,om het drinken te laten heb ik veel over mezelf moeten leren en ik heb nog een lange weg te gaan.Totaal ben ik 9 maanden opgenomen geweest, ik heb hard gewerkt aan mezelf,geleerd, gehuild, verdriet gehad maar ook gelachen.Nu ben ik weer thuis en moet weer aan het echte leven wennen.Toch is het niet drinken de enige oplossing voor mij, nu ben ik gelukkig bijna 6 maanden zonderalcohol, ik ben er elke dag dankbaar voor, ondanks soms verdriet of pijn.Het hoort bij het proces nuchter worden.En dat nuchter worden en blijven kan ik alleen zelf doen.@typefout en een stukje erbij geschreven.
Primula Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Geplaatst 24 mei 2011 Dag allemaal en met nameAlbertina!Bij mij staan de pioenrozen te pronken!En bij jou?
Max72 Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Geplaatst 24 mei 2011 Goedemiddag allemaal,ik krijg ineens steeds alle postings op mijn hotmail binnen.Weet iemand wat ik daar aan kan doen??Heb de Moderator ook al een bericht gestuurd maar nog niets gehoord....
albertina Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Geplaatst 24 mei 2011 Primula,ik heb ze gekocht, donkerpaars.Ik ga ze zo in een vaas zetten.Hannah,bloemengek!!!!
Max72 Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Geplaatst 24 mei 2011 Ik heb al weken niets aan mijn profiel veranderd,behalve de stopdatum, maar verder niets.Zou dus niet weten wat ik daarin moet veranderen...
albertina Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Geplaatst 24 mei 2011 Nee Hannah,ik ben 9 maanden van huis geweest enik wil eerst weer wennen thuis.Wellicht dat ik het van de winter besluit,ik weet het nog niet.Lastig hoor, aan de éne kant wil ik het graagaan de andere kant vind ik het een belasting.Jij bent inmiddels wel overstag gegaan begreep ik?Leuk.
albertina Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Geplaatst 24 mei 2011 Tjee, de tijd vliegt.Oooooow wat zielig,Mazzel dat je licht slaapt.Ik ben veel op de fiets Hannah,een paar weken terug heb ik mezelf een electrische fiets cadeau gedaan.Vaak naar het A'damse bos,ik leg zo heel wat kilometertjes af.Goed voor de gelukshormoontjes,
Mupke Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Geplaatst 24 mei 2011 quote: Originally posted by: Max72Ik heb al weken niets aan mijn profiel veranderd, behalve de stopdatum, maar verder niets. Zou dus niet weten wat ik daarin moet veranderen... Max, heb je misschien per ongeluk op het witte envelopje rechts bovenaan van dit draadje geklikt?Dan krijg je nl. allemaal mail als er weer iemand gereageerd heeft. Wel gezellig toch, lekker veel mail.
Mupke Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Geplaatst 24 mei 2011 Middag allemaal. Maar ik zit hier zeker weer bijna alleen?
igor Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Geplaatst 24 mei 2011 mupke heeft de oren groter dan het kupke en weg ben ik
bolletje Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Geplaatst 24 mei 2011 nee hoor Mup. ik ben er ook maar heb ff gegeten.Goeie middag meis.
igor Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Geplaatst 24 mei 2011 ga eens even eten maken zit te trillen van de honger (nee geen afkick verschijnselen)
Mupke Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Geplaatst 24 mei 2011 quote: Originally posted by: igoren weg ben ik Dat lijkt me ook maar het beste! Dag Igor.
Mupke Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Geplaatst 24 mei 2011 Wat stond er op het menu Bol. Ff raden .... bruinebonen soep? En bij jou Igor? Ik neem straks een restje nasi. Even in de wok opwarmen, lekker makkelijk.* allemaal spelfouten. Ik ben moeeeee
igor Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Geplaatst 24 mei 2011 spinazie alla bloep, aardappelpuree en karbonaatjes (die moet ik toch delen dus kan ik er ook wel 2 nemen )
igor Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Geplaatst 24 mei 2011 straks niet vergeten tanden te poetsen stel je voor dat die spetter er vanavond weer is........
Mupke Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Geplaatst 24 mei 2011 Ik ben blij dat ik niet bij jou eet vanavond. Heeft niets met jou te maken maar wel met de bloep.
Mupke Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Geplaatst 24 mei 2011 quote: Originally posted by: igorstraks niet vergeten tanden te poetsen stel je voor dat die spetter er vanavond weer is........ Vertel eens. Ik weet hier niks van!
igor Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Geplaatst 24 mei 2011 ik moet vanavond naar cursus en 1 van de instructeurs is een spetter zie je het al voor je.........lach ik 'lief' tegen hem en zit er spinazie tussen m'n tanden. nou dan kan ik het zeker vergeten dat ie nog naar me kijkt.
igor Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Geplaatst 24 mei 2011 ik zal K&B zo wel even een grondige inspectie laten doen
Mupke Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Geplaatst 24 mei 2011 K&B? Een snuffelinspectie? Brrr, dat klinkt niet fris. Maar inderdaad goed tanden poetsen vooraf. Anders zijn je kansen voorgoed verkeken en dat zou zonde zijn. Vind ie jou ook leuk?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden