henk Geplaatst 4 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2011 WELKOM OP DANKDRAADJE Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 17 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2011 Even boven gehaald voor Yvonnevoor geval ze het nog niet gelezen had.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 17 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 maart 2011 dankdraadjeoverige contemplatieve mijmeringen en bespiegelingennatuurlijk ook van harte welkomdankbaarheid kent vele vormen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 17 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 maart 2011 nu ie toch bestaat, dit draadje...misschien kunnen we, gezien de titel, deze reserveren voor iedereendie eens een bedankje wil uitspreken,aan wie of voor wat dan ook...ik begin oprechtmet een bedank aan iedereen...sinds ik hier rondhangis mijn onrust om weer eens naar het cafe te gaanenorm verminderdecht waar!ok jaap, jouw beurt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 17 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2011 Dinsdagnacht was ik hiermee geeindigd:Discussie: 15-03-2011 Posted: 16-03-2011 01:57 Discussie: 15-03-2011 Tot slot wil ik iedereen en het forum bedanken. Zonder dit forum was ik er niet eens aan begonnen om zonder alcohol te nuttigen naar een cafe te gaan. Maar toen was alleen Henk nog wakker natuurlijk. Maar iedereen heeft dat natuurlijk wel teruggelezen, maar voor wie het gemist heeft. Nogmaals dank. Ik ben heel blij dit forum gevonden te hebben. En ik blijf het nog wel even nodig hebben dus jullie zijn nog niet van me af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 17 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2011 ik ben ook heel blij met dit forum, na m'n laatste terugval heb ik een paar pb's gehad, die me erdoor heen hebben gesleept, niets nieuws, das het rare,maar inene viel het bekende kwartje, wat me denk ook heel goed deed was de aandacht , en dat op een positieve manier, mede dankzij deze support heb ik geen drank meer aangeraakt en geen trekje van een sigaret meer genomen, en daarvoor ben ik zo dankbaar! Dat gun ik iedereen hier, en geloof me, het is een cliche, maar als ik het kan, kan iedereen het. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2011 Jaap en Gaby Dat doet me ontzettend goed om te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 22 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2011 van mij niet bol? snik...nee hoor, en ik dank jou in het bijzonder,voor jouw geweldige support afgelopen zondag,en voor jouw openljik ingaan op die kwestie van een psychose,nadat ik eigenlijk een beetje impulsief had gereagerd op iemand...zonder er erg bij stil te staan dat ik op het forum zat...jouw tekst was wel indringend op dat moment, zoals ik je schreef,maar ik was er al vlot erg blij mee... ik kom zelden meer iemand tegendie het zelf heeft meegemaakt... merkte dat ik het fijn vond...geheimen heb ik er eigenlijk niet over, zeker hier niet... maar dat wil nogniet zeggen dat je meteen zin hebt om er over te praten, als je dat al kan...vind jij het goed als ik jou per pb iets meer vertel? zou ik prettig vinden,enne... worden niet meteen ellenlange verhalen hoor, dont worry... oh wat ben je lekker snel! ben blij met je antwoord, ga jou iets sturen,weet nog niet precies hoe laat.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 22 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2011 Prima Henk. Zeker als je daar toch een stuk door kwijt raakt. Ik heb zelf ervaren dat er over praten een heel stuk verlicht zeker als je respons terug krijgt. Maar dan moet je voelen opnieuw herbeleven en dat doet pijn maar is heel belangrijk. Ik heb me nooit geschaamd omdat ik weet dat in principe iedereen het kan krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 22 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2011 dank je bolletje, en ik vind jouw houding hierin helemaal top! en ik vind het knapdat jij zo diep terug kan komen bij je gevoel van toen...ik kan dat ook, maar niet al de tijd, en al zeker niet tegenover iedereen...dat is ook de reden dat ik dit nog op deze draad erbij schrijf, om anderen telaten weten dat ze bij ons terecht kunnen hiermee, want ja, ik sta daar ookvolkome open voor, als iemand iets kwijt wil of gewoon wil vertellen over hun ervaringdaarmee... en ook voor vragen van mensen die het niet hebben meegemaakt en ermeer over willen horen trouwensben het niet helemaal met je eens bolletje, maar misschien bedoel je het niet zo, dat het vereist is om bij dat gevoel te kunnen komen om een poging te doen eroverte praten... zo'n poging zelf kan al goud waard zijn vind ik, en juist voor mensendie dat moeilijk vinden...om bij mezelf te blijven, en als voorbeeld: ik vind het idee dat ik jou kan schrijvenhierover al een heel fijn gevoel! terwijl ik nog niets gedaan heb... zo denk ik dusook dat het voor iemand al erg kan opluchten, door alleen al simpelweg te kunnenzeggen dat hij of zij er een heeft gehad...ik heb geen idee of ik er vandaag al aantoe kom om jou iets meer persoonlijks te vertellen,maar misschien ineens nu meteen wel! ... zo werkt dat bij mij.. zoals ik al zei, dat het kánis al heel mooi, en ik ben heel blij met deze ontwikkeling... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 22 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2011 Henk, als ik zo vrij mag zijn...Ik denk dat Bolletje bedoeld dat als je erover gaat praten je die dingen weer gaat herinneren...ervaren wat er toen gebeurde...alles komt dan zeg maar weer even boven.....en dat moet je dan natuurlijk wel willendaar moet je dan ook wel tegen bestand zijnDe een heeft vervelender ervaringen met een psychose dan de ander...het kan dan weer heel wat dingen bij iemand oproepen..en het is maar net of je dat wel wilMaar het is aan Bol om antwoord te geven op jou bovenstaande...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 22 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2011 Precies Shah. das wat ik bedoel.Henk heb je er al eerder over gesproken met mensen of met de hulpverlening? En hoelang is het geleden?Maar kijk maar hoe je het wilt hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 22 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2011 het gaat precies zoals ik wil bol! en jouw vragen geven weer aanknopingspunten...hartelijk dank ook voor jouw reactie sha! en volgens mij zijn wij drie het helemaaleens in de kwestie... dat dacht ik al een beetje, maar geloof dat het helemaal geenkwaad kan dit zo duidelijk mogelijk te stellen...bijzonder knap van jou sha, jouw inzicht hierin... heeft dat ook met jouw beroepte maken? al geldt wat wij hier zeggen in wezen ook voor veel andere dingen..traumatische ervaringen bijvoorbeeld...ook jij kunt natuurlijk wanneer je maar wilt op pb overschakelen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 22 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2011 Henk, Dit heeft inderdaad ook met mijn beroep te maken..... ik werk in de psychiatrieheb in mijn werk continue met mensen te maken die in een psychose (kunnen) verkeren...Ik merk dat mensen in de nabije omgeving vaak niet weten hoe zij met hun dierbare op zo'n moment moeten omgaan....enerzijds logisch want de meeste mensen hebben er geen voorstelling van wat iemand op zo'n moment ervaart en meemaakt...anderzijds jammer want ik zie dat het die mensen hierdoor nog kwetsbaarder kan maken...ik heb mij zelfs vrijwillig 24 uur laten opnemen op een gesloten afdeling, dit is ruim een jaar geledenheb dit gedaan om 'enigzins' te kunnen ervaren hoe het zou moeten voelen voor mensen die zijn opgenomen binnen de psychiatrie....ik zal je zeggen ondanks dat ik wist dat ik 24 uur later weer buiten zou staan en zelf niet in een psychose verkeerdeis dit alles behalve een leuke ervaring voor me geweest.....had het niet verwacht maar het was me enorm tegen gevallen.....ik heb daarna thuis ook zeker 24 uur van moeten bijkomenmaar..........ik heb er wel enorm veel van geleerden zal deze ervaring altijd met me mee blijven dragenToevoeging @ Bolik heb zelf mensen naar hun isoleercel moeten brengenmet z'n 5en soms zelfs met meer...ieder daar staande met eigen opdracht wat te doen mocht er.......heb ze naakt zien staan in hun cel en totaal niet wetende meer waar en wie ze waren.... poep smerend op de muur, huilend....gillend en krijsend....angstig of achterdochtigachtervolgd door stemmen die zeggen dat ze..........dit, dat, zus of zo moeten doenbovenstaande staat op mijn netvlies gegrift........ik ben dan wel hulpverlener....maar bovenal ben ik mens.....net als zij...en dat vergeet men nog wel eens naar mijn idee te vaak!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 23 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 ik ben zeer onder de indruk van jou shaen je blijft me verbazen... al vanaf jouweerste reactie op mij toen ik hier zo paniekerig binnenstormde...meteen bij zo'n eerste hokje? met zo'n poppetje? dat lacht, en zegtvolgens mij gaat het een heel gezellig weekend met jou worden, henk!ja toen voelde ik al iets,en ja, dat blijft me verbazen,er moet meer tussen hemel en aarde zijndan wij soms denken in elk geval... en dat doet me er aan denken, ik heb wat geschreven, vooralvoor bolletje, op haar spirituele draad bij tips en adviezen, vooriedereen natuurlijk, en vooral voor mezelf... vind het wel heel fijnals jullie het lezen...ben misschien al weer te laat met mijn wijzing, hihisnelle henkie weer in de bocht... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 Lieve frummers Waarom ik dit draadje boven haal.....Ik heb besloten om een tijd hier niet meer te komenVeel steun heb ik hier op het forum gekregenVeel nuttige dingen en wijsheid er vanaf gehaald...Heb gemerkt dat ik de laatste tijd weinig voor mezelf meer hieraf haalDe gedachte om eens verder te kijken dan hier speelt al even Hou het er maar op dat ik hier even ben 'uitgekeken'.....Het kan zomaar zijn dat ik over een jaar mijn koppie weer even laat zienMisschien wel 10 januari 2012....dat is wel mijn streven....Want mijn doel om het pad te volgen van alcoholvrij blijft staan voor mij!Ik heb bij mezelf gemerkt dat ik vrij goed AdB ben gewordenMoeilijke momenten.....ja natuurlijk zijn die er nog welDie zullen ook nog wel blijven......Van de week nog een fles witte wijn tegen me aangedruktEen klein slokkie...kan toch geen kwaad?Nee Sha.....je hebt van je fouten geleerd en pas het in de praktijk toe!!Dus fles ging weer terug, wachtend op een ander....niet meer op mijDoor er tegen te blijven knokken en vechten kom ik steeds verderEn dat mede door alle hulp, ervaringen en tips van jullie allemaalDaarom wil ik jullie allemaal bedanken voor alle goede en fijne steun die ik heb mogen ontvangen Ik hoop dat jullie ook je doel behalen en/of behouden die jullie voor ogen hebbenWens jullie alle succes toe en ik zal soms nog wel eens hier op de achtergrond komen lezenhoe het met dees of geen gaat...ik log na deze posting voorlopig ook niet meer inFrummers, zet em op bij jullie strijd tegen de alcohol!!!Liefs en knuffel Sha Ik wilde het eigenlijk niet doen maar toch,Wil ik in het bijzonder 4 mensen bedanken4 lieverds waar ik echt bijzonder veel aan heb (gehad)Of ze het zelf weten...geen idee........Bij mij hebben ze in ieder geval een speciaal plekje veroverd.... Jane Snoep Jaap Henk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 Ga je goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 een volwassen besluit Shaen jij dankjewel:heart:ik denk dat je meer gebracht hebtdan gehaalddag mooi mens! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 Doe dat goed kippetje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 Klinkt als een weloverwogen beslising Sha en dat zijn meestal de goede.Heb een mooi leven:present: en hoop je op 10 januari 2012 weer te zien, dan krijg je een slinger van me!Zorg goed voor jezelf:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 sha:heart:zal je missen hier.....maar we houden contact want jij heb ook een bijzonder plekje in mijn hartdikke vette kus...smak smak smak Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 Shahire, ik wil je het allerbeste toewensen!En je bedanken voor al je bijdragen!!Er spreekt/sprak veel optimisme uit je berichten!Het ga je goed vrouw...Zoeffffff.........dat woordje associeer ik met jou! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden