Saar Geplaatst 17 april 2012 Rapport Share Geplaatst 17 april 2012 Hoi allemaal, ik kom mij even voorstellen. Mijn naam is Saar, ik ben 44 jaar en worstel al jaren met een drankprobleem. Ik heb mij zo'n 8 jaar geleden in een kliniek laten opnemen en ben toen gestopt met dagelijks drinken...soms zijn er maanden dat ik niet drink, of weken...echter blijft mijn zucht naar alcohol en ben ik inmiddels een binge-drinker geworden. Dit betekent in mijn geval dat ik 1 of 2 of 3 weken niets nuttig, maar dan ineens 1 of soms zelfs 2 flessen wijn achterover sla... Daarna voel ik mij dan vreselijk rot en schuldig en waardeloos en bekruipt me het angstige gevoel dat ik nooit en te nimmer van dit rot probleem afkom...AA-meetings heb ik in het verleden heel regelmatig bezocht maar op de een of andere manier vind ik daar gewoon geen aansluiting, voel ik me een vreemde eend in de bijt. Gesprekken bij hulpverleners lijken zelfs mijn drinkgedrag erger te maken...pff...daarom wend ik mij nu tot 'alcohol de baas', in de wens dat ik hier meer herkenning en begrip vind zodat ik de stimulans ga voelen om nu eindelijk weer eens echt grip op mezelf te krijgen. Alvast veel dank voor het lezen van mijn intro. Lieve groet, Saar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 april 2012 Rapport Share Geplaatst 17 april 2012 Ha Saar, welkom hier. Ja dat bingedrinken is vermoeiend he. Misschien dat ook op dezelfde manier bij de AA kwam? Onregelmatig en alleen als je dacht dat het nodig was? Ik weet het niet natuurlijk, maar ik denk dat juist de regelmaat en discipline maakt dat je er blijvend baat bij hebt. Ik ben meer van de alles of niets, dus niets bevalt heel goed, geeft rust en van nature ben ik wat lui, dus lekker makkelijk. Ik hoop dat je je hier snel thuis zult voelen en dat je net zoveel aan het forum hebt als ik; voor het inloggen en lezen hier, blijk ik wel de discipline te hebben, dus ik heb mijn plek hier wel gevonden. Ik gun jou ook zo'n plek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 april 2012 Rapport Share Geplaatst 17 april 2012 Goeie middag Saar, Ikzelf ken het binge-drinken niet zo goed, ik dronk gewoon bijna iedere dag, maar in principe maakt het niets uit, we drinken bijna allemaal, tot we er bij neer vallen. Het gevoel van waardeloos zijn en je schuldig voelen dat ken ik maar al te goed. Wist vaak niet meer wie ik gebeld had, wat voor 'n afspraken ik gemaakt had, wat ik weer eens weg gegeven had, en het ergste, met wie had ik het bed gedeeld, en ga zo maar door. Ik schaamde me daar dan diep voor en durfde die ander niet meer onder ogen te komen. Het angstig gevoel dat je er nooit meer van af komt is op zich goed, dit dwingt je om actie te ondernemen, en dan ben je hier op het juiste adres. Ik heb mezelf, toen ik hier in het begin kwam, een paar dingen beloofd, altijd eerlijk blijven wat er ook gebeurd, en blijven komen, niet weg gaan, ook al wordt het nog zo moeilijk. Als je weer eens valt is dat niet erg, alleen vreselijk rot voor je maar we zijn hier bijna allemaal wel eens gevallen, het belangrijkste is dat je weer opstaat en door gaat. Dan gaat het je op een x lukken meid, zeker weten. Heb je ook al bij ditjes en datjes de dagdraad gekeken? Dat is onze virtuele huiskamer zeg maar en daar zitten we altijd. ik wens je heel veel suc6 en blijf geloven in jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 17 april 2012 Rapport Share Geplaatst 17 april 2012 Beste Saar, Ik ben heel erg bekend met binge-drinken. Het komt opeens uit het niets en als je eenmaal begint te drinken dan ga je dagen door en opeens uit het niets stop je weer. Ik heb mijn levenlang last daarvan gehad. ook bij mij hielp AA niet en de hulpverlening evenmin. Wat mij wel helpt is per dag te besluiten niet te drinken. Daarnaast jezelf te herinneringen dat als je met het eerste glas begint je ondanks alles in een binge eindigt. Het probleem is dat ik een aloholist ben. Als ik alcohol in mijn bloed krijgt, wil ik doorgaan totdat ik neerval. Ik wil de roest en de coma voelen. Daarom drink ik en niet voor de gezelligheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 19 april 2012 Rapport Share Geplaatst 19 april 2012 Hallo Saar, Ook van mij welkom op het forum. Ik was ook van het elke dag drinken, dus binge is mij vreemd. Wat je vertelt over je schuldgevoelens e.d. is voor ons allemaal hier heel herkenbaar. Je hebt nu een belangrijke stap gezet en ik geloof inderdaad dat het goed is alert te blijven. Ik kom ook elke dag op de dagdraad. Als het mis dreigt te gaan zijn er bijna altijd mensen te vinden die je willen steunen. De trek zakt na een poosje weer af, dus het is de kunst om die tijd uit te zitten door afleiding te zoeken enz. Hierbij helpt het forum me. Zorg ook dat je voldoende en goed eet en drinkt. Bouillon op een trekmoment helpt mij. Op Tips en adviezen vind je allerlei tips waar je misschien iets aan hebt. Ikzelf heb de internetbehandeling van Tactive gedaan. Heb je enig idee waarom je van een behandelprogramma juist meer trek krijgt? Misschien omdat je dan steeds bewust met die alcohol bezig bent? Ik had veel aan het ontdekken van mijn triggers en valkuilen. Ook was het heel verhelderend om te zien hoeveel ik dronk! Maar ja, iedereen is anders. Hoe je het ook wilt aanpakken: veel doorzettingsvermogen en succes toegewenst. We hebben op ditjes en datjes ook regelmatig een dagpact. Je belooft dan aan jezelf en de anderen dat je die dag geen alcohol zult drinken. 's Avonds meld je hoe het is gegaan. Eén ding geldt voor mij ook: ik ben eerlijk op het forum en tegen mezelf. Als ik hier de boel ook al voor de gek zoui gaan houden, hoe kunnen ze me dan helpen? Mocht je struikelen: ook na één glas, probeer de rest weg te gooien. Mocht dat ook niet lukken, dan de volgende dag toch weer opnieuw beginnen. Succes, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 19 april 2012 Rapport Share Geplaatst 19 april 2012 @Saar. Welkom op dit forum! Ik ken bingedrinken heel goed! Ik deed dat gewoon iedere dag. Op het laatst tot ik er letterlijk bij neerviel. Er was geen houden meer aan. Ik heb gedetoxt, klinieken.. Maar ik vond het lichtknopje bij AA. Ik leerde dat ik gewoon ziek ben. Ik KAN geen alcohol drinken. Die wetenschap geeft me veel rust. Wat nu trek? De loterij gewonnen? Partner weggelopen? Ik KAN gewoon niet drinken. Ik heb het geaccepteerd. Mijn leven is totaal anders nu. Ik lach, werk, bemin, ben er echt voor mijn (stief)kinders, en geniet van dit nieuwe leven! Vandaag neem IK in ieder geval dat eerste glas niet! Nuchtere groet, Eline Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden