Spring naar bijdragen

zondag 12 juni

Max72

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 274
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

toch geen schildpaddensoep hoop ik.

misschien heeft hij wel een ander kleur keuteltje gelegd, dat ligt eraan wat hij gegeten heeft. ik zou de steentjes even door de zeef halen hoor, dan weet je het zeker. (arme schildpad ::(: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik ben weer terug.:)

Zus, heb je dan helemaal geen hobby's om, als je je alleen voelt, te doen? Of misschien op een hobbycursus gaan? Dan ontmoet je mensen en je bent allemaal dan met hetzelfde bezig.

Ik heb wat dingetjes gekocht. Ook wat fakkels voor de meeting, dat staat wel zo leuk. En een iniminivuurkorfje.
Heb nog een portomonee gevonden en wilde die eerst mee naar huis nemen en dan de politie bellen om het door te geven. Toen dacht ik, weet je wat ik loop nog ff terug en ja hoor daar stond een nichtje van een vroegere vriendin te zoeken.
Dus ben ik haar weer blij gemaakt met haar portomonee.:rose:
Zo nu alle spulletjes ff opruimen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tim! Hoi allemaal!

Bolletje, er zijn zat dingen die ik zou kunnen doen, bijv: lezen, wandelen, tv kijken, stofzuigen, schrijven, slapen, maar ik voel me té onrustig. Hobbies in groepsverband heb ik eigenlijk niet. Maar dan nog: de onrust komt nú opzetten en het is zondag.. Zal ik nou in het meer gaan zwemmen of wandelen of dit of dat.. teveel mogelijkheden. In het meer zwemmen lijkt me wel lekker. Maar teveel beren op de weg. Want dan ben ik alleen, het is druk, moet me gelijk omkleden want geen weer om te zonnen enzo.

Dit is toch wel één van mijn grootste trek-triggers. Zoveel wat ik zou kunnen doen maar zie overal ook tegenop.

Inmiddels heb ik nu wél trek. Maar ik ga het niet doen. Kan trouwens ook niet want alles is gesloten. Bij jou niet, lees ik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop 't, Mupke. Nee hoor, ik weet het eigenlijk wel. Vanavond na het eten zal het waarschijnlijk wel weer iets beter gaan. De middaguren vóór het eten op vrije dagen vind ik het zwaarst. 's Avonds hoef ik er niet meer persé op uit. Als ik dan voor de buis hang, heb ik niet het idee dat íedereen iets leuks aan het doen is. Voel dan meer rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik was er gisteren ook al even, maar ben al vrij snel weer vertrokken. had even een K-dag hahaha en die heb ik nu nog steeds. gisteren zei ik tegen mezelf dat we het vanaf nu af aan anders gaan doen, mbt de alcohol en dan begin je de dag goed, en da belt je vriendin op en zegt dat ze er mee stopt, niet echt een trigger om het beter te gaan doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier was er alleen rommelmarkt Zus meer niet. Vervelend die trek hé? Ja ze raden hier altijd aan dat je het moet accepteren en ik denk dat dat ook de enigste manier is. Als je onrustig bent kun je niet lezen enz. Maar van je afschrijven en weten dat we er voor je zijn geeft misschien ook wat meer rust.:present:
Zit het ff uit meid, je weet dat het over gaat.

Goeie middag Tim.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verdulleme, 'k las dat er vandaag ook een grote rommelmarkt was in m'n woonplaats! Dat had 'k moeten bijwonen. Stomme sufferd die 'k ben! Dit toont alleen maar aan dat 'k nog een hele lange weg te gaan heb. Goed, g'noeg zelfverwijt. 'k ga een karige maaltijd bereiden. Iets heel eenvoudigs. Wat? Weet 'k nog niet... :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dat klopt ja, ik had een tijd dat het goed ging maar het wil maar niet lukken. terug gaan naar de verslavingszorg is misschien een idee, maar ik wil het zelf oplossen. het is gewoon * dat ik thuis blijf en leuke dingen mis omdat ik wil drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Zuske

Ik hoop 't, Mupke. Nee hoor, ik weet het eigenlijk wel. Vanavond na het eten zal het waarschijnlijk wel weer iets beter gaan. De middaguren vóór het eten op vrije dagen vind ik het zwaarst. 's Avonds hoef ik er niet meer persé op uit. Als ik dan voor de buis hang, heb ik niet het idee dat íedereen iets leuks aan het doen is. Voel dan meer rust.

Heb ik ook Zus. Vooral op zondag.
Het is pas 10 over 4. Dus nog een uurtje of twee te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, Mup. Ik ga even wandelen bij het meer. Even de wind voelen. Even in de natuur zijn, daar knap ik gewoonlijk wel van op. (nog even denken of ik mijn bikini aantrek onder m'n kleren. Misschien durf ik toch wel te zwemmen als ik daar ben. En zo niet dan niet. Dan heb ik toch een wandeling gehad.)

@Tim, ook al ga je naar een verslavingsarts, je doet het nog altijd zelf hè.. Het is alleen een steuntje in de rug en een stok achter de deur. Kan zijn dat je het even nodig hebt. Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder plan gaat het niet.
Het gaat niet vanzelf. En ik denk dat je het jezelf extra moeilijk maakt door drank in huis te hebben.

Om een plan te maken moet je eerst zien waar je nu staat. Daarmee bedoel ik; hoeveel drink je? Bij welke gelegenheden? (die moet je dan dus gaan vermijden of anders aanpakken)
En wat wil je bereiken? Stoppen of minderen?
En hoe ga je dat dan doen? Verschillende mogelijkheden. Met hulp van verslavingszorg, of je huisarts, of op eigen kracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...