Spring naar bijdragen

Vrijdag 17 juni


Max72

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Moghu lieve Bor.:heart::sun:
Gelukkig dat je toch goed geslapen hebt lieverd. Je kunt inderdaad niet meer doen als wat je doet, en naderhand kun je daar ook op terug kijken.En je zoon zal hopelijk tegen de tijd dat ie 18 is, ook zien dat je je kapot gevochten hebt om hem in huis te blijven houden
Het lijkt me vreselijk te voelen dat je de verantwoording over moet dragen aan een ander. Het is jouw kind.
Ik hoop echt dat je je staandend kan houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: verrandering
goeemorgen allemaal,

Ik snap alleen niet dat dit de tweede keer is op dag 5, wie herkent dit.

Ik heb het gevoel dat dat alleen maar een smoes is Verra niets anders. Je zal er dadelijk ook weer op dag 5 aan denken omdat dat nu eenmaal voorheen ook gebeurd is, maar het is gewoon een dag. Niets anders dan andere dagen hoor. Probeer dat zo te zien en ga er voor meid.

Een hele fijne dag Darrie.:sun:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verra maar je kunt het toch niet laten afhangen van je zoontje? Dat is nog een kind. Ik denk dat hij een zetje gegeven heeft naar iets wat je toch allang wilde doen. Ik krijg hier een wat raar gevoel van, terwijl ik verrekte goed weet hoe dat gaat. Maar verwacht niet van je kind dat hij gaat bepalen, want jijzelf maakt toch die keuze hoor.
Nu weet ik dat alleen ikzelf verantwoordelijk ben over hoe mijn leven verloopt. Wel of niet drinken, en niemand heeft daar nu invloed op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marc, onze DJ
heeft er 7 cycli van 7 jaren opzitten
gefeliciteerd Marc
:musicnote::heart::light::sun::light::heart::musicnote::musicnote::heart::light::sun::light::heart::musicnote::musicnote::heart::light::sun::light::heart::musicnote:
:musicnote::heart::light::sun::light::heart::musicnote::musicnote::heart::light::sun::light::heart::musicnote::musicnote::heart::light::sun::light::heart::musicnote:
:musicnote::heart::light::sun::light::heart::musicnote::musicnote::heart::light::sun::light::heart::musicnote::musicnote::heart::light::sun::light::heart::musicnote:
:musicnote::heart::light::sun::light::heart::musicnote::musicnote::heart::light::sun::light::heart::musicnote::musicnote::heart::light::sun::light::heart::musicnote:
:musicnote::heart::light::sun::light::heart::musicnote::musicnote::heart::light::sun::light::heart::musicnote::musicnote::heart::light::sun::light::heart::musicnote:
:musicnote::heart::light::sun::light::heart::musicnote::musicnote::heart::light::sun::light::heart::musicnote::musicnote::heart::light::sun::light::heart::musicnote:
:musicnote::heart::light::sun::light::heart::musicnote::musicnote::heart::light::sun::light::heart::musicnote::musicnote::heart::light::sun::light::heart::musicnote:

en een hele fijne dag voor jou!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verrandering, je doet aan de ene kant heel luchtig en aan de andere kant
maak je de 5e dag en je zoontjes aanleiding heel groot,
zo kan het weer gebeuren op de volgende 5e dag of de 6e of een opmerking van iemand anders,
Bol heeft gelijk, je gebruikt nog smoesjes.
Als jij niks in huis hebt, dan neem je de verantwoording dat een simpel iets jou niet laat drinken.
Trek komt en gaat, de dagen blijven komen en gaan en mensen zullen altijd eens aan je vragen of zeggen wat te drinken. Jij bent degene die daar niet aan toe hoeft te geven. Nu is het mis gegaan en als je er wat van leert, dan hoeft het volgende keer niet weer mis te gaan, dus het is wel belangrijk voor je nu!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verrandering; 5 dag??? toevallig wordt weekend..misschien dat is ook de trigger...we leggen verbanden tussen alcohol en weekend..moet gezellig zijn en natuurlijk voor ons alcohol was/is een must.
Ik zal je een tip geven: toen ik stopte met drinken op een maandag natuurlijk, was niets aan de hand maar als vrijdag werd begon het te kribbelen en ik dacht (soort van uitdaging ): Susana wat zou gebeuren als je 1 weekend niet drink.....en ik moet zeggen er is zoveel veel gebeurt en bijna 99% zijn positieve dingen en de 1% kan ik nuchter handelen.
Ik daag je uit: drink niet deze weekend en vertel me maandag het verschil....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina :heart:
Gaat het al wat beter met je pa?

Verrandering, ik geloof niet echt dat het een test is van je zoon. Zulke dingen kunnen heel onschuldig tussen de soep en de patatten gezegd worden. Kan me ook voorstellen dat zijn opmerking de trek versterkte. Maar ik geloof dat de zin er al was. Je krijgt bijna toestemming om te drinken van iemand waarvoor je het stoppen waarschijnlijk ook een groot deel voor doet.
Je vijf dagen? Tja misschien is het zoals Sus zegt. Het kan ook aan iets anders liggen. Als er geen duidelijke reden is lijkt het me onnodig om je hoofd daar over te breken. Als je denkt dat je grens op vijf dagen ligt moet je het als een uitdaging zien om deze juist te passeren.
Je ziet wel meer dat beginners (om ze zo maar te noemen) kort na elkaar vallen. Spijtig genoeg zie je dat ook vaak gebeuren wanneer het eerste echte trekmoment zich aanbied.
Vind ik spijtig...want zoals het een standaardzin van me gaat worden..Je leert niets als je niet door dat eerste echte trekmoment heen bijt. En er is nooit een goed moment of je staat de niet plots veel sterker als je al tien keer gevallen bent. De zware trekmomenten blijven voor iedereen heel zwaar. Maar als je er niet door bijt kom je nooit veel verder.
Fijn dat je een uitdaging aangaat.
Mijn pact met Teveel was datgene dat ervoor gezorgd heeft dat ik sta waar ik nu sta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herinner me heel goed hoe het voelt een kater...wordt misselijk van de gedachten. Probeer het goed te onthouden het gevoel en in de momenten van trek haalt ze terug en niet alleen de fysiek kater ook de emotionele dat voor me de erger was....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,
kom me nog even melden, gister geloof ik een beetje een lastig moment uitgezocht om binnen te vallen...
Marc gefeliciteerd!!!! :moon::musicnote:
Verrandering, heel goed om een pact te sluiten. Heb je nu twee keer een terugval gehad op dag 5?

Wat een nacht 4.30 was ik nog wakker. 7.45 kwam mijn ma me wakker timmeren omdat de thuiszorg van mijn vader niet op was komen dagen. Nou ja pa is weer helemaal fris en fruitig en net met het busje opgehaald. Nu tijd voor een bak koffie :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedmorgen frummers en dikke proficiat Marc :musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote:

Ben er weer, terug aan het werk, had wat verlof open staan, ook één van de redenen waarom ik hier wat minder was.
Heb je gelezen Borrie en je klinkt erg strijdvaardig, me like ;):heart:

Fleurtje, deur in orde ?? Niks meer gehoord ?? :heart:

Bollie :heart:

Ik neem alvast een koffietje en vandaag neem ik de eerste gewoon niet !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verr, je bent heel hard bezig met leren! Probeer voor ogen te houden hoe je je voelt nadat je hebt gedronken. Kijk wel uit dat je niet dag 5 als moeilijke dag gaat zien omdat je 2x een terugval hebt gehad op dag 5, anders ga je alleen maar piekeren over die dag terwijl het ook toeval kan zijn. Moeilijke momenten of trekmomenten kunnen altijd opkomen. Vandaag weer de eerste laten staan

Idd een heel kort nachtje en die nacht ervoor 3 uur omdat ik lag te piekeren over mijn eerste werkdag. Heb giga last van de ritalin, trillerig, angstig, onrustig, niet uit mijn woorden kunnen komen, gedachtegang niet meer kunnen stoppen etc. Moet vanmiddag naar de Brijder. Dinsdag vroegen ze daar of ik last had van afkick en dat ze sterk twijfelden of ik had gedronken. Als ze dat vandaag weer vragen loop ik de deur uit. Geef sinds de start van de ritalin mijn klachten al aan, ze zouden het goed in de gaten houden, maar komen hun telefonische afspraken voor evaluatie niet na, :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: verrandering
fleurtje...



volgens mij is dat niet echte trek!


:D :D
Moet daar een beetje om gniffelen..maar ik weet wel wat je bedoelt hoor.
Soms sluipt het en soms slaat het je op je kop.
Je verslaving is overal..be aware...whooeeehahahahaaaaaaaa... (op zijn griezels) :D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Jopie,
het is idd wegens ADHD, net 2 weken mee gestart. Voorgeschreven door de verslavingsarts. Heb meteen gemeld dat ik me er beroerd op voel, nou zegt ze als je je onrustig voelt moet je er gewoon ipv drie per dag vier nemen, dan is de tussentijd te lang :huh:
Zouden woensdag evalueren of het nog zo is, maar ben niet gebeld. Zelf 3x gebeld dat ik een belafspraak heb en niets heb gehoord, wederom geen reactie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...