Spring naar bijdragen

maandag 11 juli


Susana

Aanbevolen berichten

Een hele goedemorgen allemaal! :rose:
heerlijk uitgeslapen, nog niet bijgelezen, ga ik nu doen met een lekker bakkie thee :)

ps ben best een beetje trots op mezelf, want N wou gister na een dag hard werken in de tuin , naar huis om vervolgens terug te komen om hier te slapen, en ik zei heel voorzichtig, dan wil je zeker een jointje roken? waarop een heel gedoe natuurlijk, kleren en weet ik veel wat voor redenen allemaal, (mmm... waar ken ik dat van, als ik zelf weg wou ergens, omdat ik wat drank nodig had :wacko: maar of het nu waar is of niet, hij vertrok boos, en mijn eerste gedachte was; drank, sigaretten, eigenlijk diep van binnen was ik blij dat ie weg was, want nu kon ik ''los'', en... ik heb het niet gedaan! Ik ben rustig naar bed gegaan en heb heerlijk geslapen, ik begin wel steeds meer door te krijgen hoe vreemd die verslaving in elkaar zit, en dat iets in mij dus gewoon nog steeds heel veel wil drinken, nu ik dit typ eigenlijk ook, ik ga het niet doen,zal zo refu nemen, maar het is een vreemde constatering.....

en nu ff bijlezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 178
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geen idee verra..stoppen met roken staat iets later op het programma bij mij.

Ik ga eens naar de vitrines kijken :)
Moet danig iets doen aan mijn sociaal leven :angry:. Klussen is ok en moet gedaan worden maar klussen en enkel klussen alleen??
Zo kom ik nergens natuurlijk

Laters
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Verra ik weet niet welk programma jouw huisarts gebruikt? Ik hoor goede verhalen over champix, maar een collega van mij is bezig met stoppen en zij kreeg eerst pleisters, (zal wel met de kosten te maken hebben), maar uit eigen ervaring zeg ik, het lukt als je het wilt! Ik zit nu zelf op ruim 4 maanden, en merk dat het de laatste tijd weer moeilijker wordt, de euforie van het gestopt zijn is er een beetje af, mijn gedachten gaan weer raar doen, zoals trek krijgen in een sigaret ,bah!! :wacko: of denken dat het je wel ''helpt'' (waarmee dan??) ,maar ook sóchtends wakker worden met het gevoel een heel pakje te hebben opgerookt, terwijl dat niet zo is, vreemd.....
maar ik wil echt niet meer roken, ik ben een blije niet roker :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
verrandering

ps even algemene vraag, kent iemand misschien het stoppen met roken programma via de huisarts????




Misschien naast de kwestie want niet via de huisarts.

Hoe ik het deed.

1. Ik hield het beeld vast hoe walgelijk het is in je mond. De smaak, en het feit dat je mond een asbak is. Je tong die telkens weer die kankerstoffen opneemt.
2. Ik onthield me (tijdelijk) van sociale momenten waar 'sociaal' gerookt werd (na een tijdje bezocht ik actief die plaatsen om die mensen uit te lachen. Afin, nog iets gecompliceerder dan dat maar toch mijn vorm van humor)
3. Het belangrijkste: nadat je het gewoonteroken overwonnen hebt door middel van (1) en (2), komt de craving. Het gruwelijk verlangen naar tabak. Hoe gruwelijk het ook is, gewoon doen alsof er niks aan de hand is :D

Hoe onrealistisch het ook klinkt. Gewoon doen. Vooral stap 3. Ik was geen kettingroker, maar zat toch aan een pak tot anderhalve pak per dag. Tussen haakjes, de drie stappen zijn niet chronologisch. Ze vinden op hetzelfde moment plaats. Elke roker heeft zijn ding, gewoontes, noden. Het uiteindelijke resultaat, de onthouding, is niet pijnlijk. Het is een soort jeuk waar je niet aan kunt krabben. Maar het gaat over. Jeuk is niet zo erg. En het verdwijnt na 4 dagen. Daarna kan je nadenken over (1) en (2).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even tussendoor...

ik ben bij de dokter geweest..
hij zag het al aan me...hij vond niet dat ik er goed uit zag...ik heb voor een paar dagen slaapmiddel gekregen. ( om de dag gebruiken om even bij te tanken)

ook meteen naar 2 bulten laten kijken die op me gewrichten beginnen te groeien op mijn handen...
meteen door naar het ziekenhuis om foto's te maken.
waarschijnlijk een Gaglion
afwachten ..ik hoor het morgen.

verder nog even gepraat hoe het met me gaat..
gezegt dat ik problemen heb en dat ik maar blijf malen etc...dus waarschijnlijk weer aan de Anti-depressieva.( m'n ex ligt ook weer dwars...het speelt allemaal mee)
ik moest er maar over nadenken of ik dat wilde.

al met al...ben weer lekker zoet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

* SCHOP!!!!!*.

AUB...hahaha
wijffie ik probeer ook alles 1 voor 1 op te lossen....maar het komt wel ineens op je af.
en nee ik heb het niet droog gehouden.....sorry. ( as we speak)

gatver...ben ik eindelijk weer eens hier zit ik weer te janken.....
ik ga eten maken...surinaamse bami, met bruine bonen
laterssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ff binnen en buiten,

Lennie, Wijfie,1 voor1 t' zal toch niet anders gaan! Gaat lukken.

Jopie, ik heb vorige week aan zee hele leuke twee staarten Konienchen haar klemmetjes gekocht in licht groen. :D

Gaat ie Bor? :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok spike dag 1 is een goed begin
morgen zal je trots zijn op je zelf
dat je niet gedronken hebt en zo
gaan in het begin wel langzaam
maar zeker de dagen om en tel
je op een gegeven moment in weken
( zoals ik nu ) komt best goed,
wat is zo merk op t forum er is zat
steun en medeleven om je er doorheen
te helpen.

MarQ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo nu mag ik een paar uurtjes werken, verder vrij vandaag, en eigenlijk niets gedaan :( dat gedoe met N blijft dan toch in m'n lijf zitten, en dat wil ik dus oplossen met drank/roken, niet gedaan hoor, en braaf m'n refu geslikt, maar wat ik wil leren, ik kan anderen niet veranderen, enkel de manier waarop ik er mee omga, en dat gaat met vallen en opstaan,maar ik moet wel bedenken dat het beter gaat als pakweg een jaar terug, dus oppassen Gabs dat ik mezelf niet omlaag ga halen, of in een slachtofferrol ga zitten zwelgen in zelfmedelijden, been there, done that, got the t-shirt!
Dus wat ik merk is dat ik goed moet eten, heb vandaag laat gegeten, en toen mezelf een schop onder m'n kont gegeven en flink gegeten ,kwark, vruchten,brood en soep, zo dat scheelt in de trek, en dat ga ik dus voortaan eerder doen! Geen gezeur! Actie!

Daarom wel een beetje jaloers op jou Fleur, je bent toch maar mooi aan het klussen, ik wou vanochtend een muurtje verven, niet gedaan :(

nu aan de arbeid, niet zeuren, en allemaal een fijne dag :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werkse Gaby,

Zo, ik zit er even door. Met het niet drinken dan. De lol is van af. Waarom kan ik nu niet drinken anderen wel? Wat mankeert er met mij?
Gisteren na het zeilen de een na de ander. "Zo daar was ik wel even aan toe zeg." "Ik voel me al weer een stuk beter." "Daar knap je van op." En daar zit je dan met je watertje. En het stomme is het houdt me nu nog bezig. Bah.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Jaap


Zo, ik zit er even door. Met het niet drinken dan. De lol is van af. Waarom kan ik nu niet drinken anderen wel? Wat mankeert er met mij?

Gisteren na het zeilen de een na de ander. "Zo daar was ik wel even aan toe zeg." "Ik voel me al weer een stuk beter." "Daar knap je van op." En daar zit je dan met je watertje. En het stomme is het houdt me nu nog bezig. Bah.



Jaap. Iedereen krijgt na het stoppen even een periode waarin hij zich afvraagd waarom hij niet kan drinken en een ander wel. Dat hoort er gewoon bij. Ik probeerde het maar gewoon te accepteren, wetende dat het over gaat.
En nog heb ik van die momenten hoor.
Gisteren dacht ik nog, ": ik kan best eens proberen te stoppen met Refu. Als ik dan zou gaan drinken, nou ja dat is het maar zo ik zou het niet erg vinden", voor die gedachten moet ik oppassen.
En je zou die gasten vandaag nog maar eens moeten spreken, kijken of ze nu nog dat gevoel hebben dat ze opgeknapt zijn.
Zet door kerel je doet het zo goed. Houd je daar aan vast, kijk wat het in het verleden heeft gedaan die drank, en wat je er nu al voor terug krijgt door niet te drinken.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik baal gewoon ontzettend van dit gevoel dat er over heb. Ik denk ook dat het wel overgaat, maar was me nog niet in deze mate overkomen. waar het precies ligt, weet ik even niet.

Het clubje waar ik mee was, waren overigens heel beschaafde mensen waarvan ik vrij zeker weet dat ze er mee om kunnen gaan. Misschien daarom ook wel. Dat ik er zo van baal. Juist als ik met mensen ben die juist te ver gaan, zie ik gelijk waar ik het ook al weer voor doe. Dan vind ik het gek genoeg makkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niwi, dat vind ik ook, dat ik niet als anderen hoef te zijn. Ik ben eigenwijs genoeg en meestal gaat me dat helemaal niet zo moeilijk af. Ook rationeel snap ik wel dat ik niet moet doen. Nou ja, komt vast allemaal goed. Laat het maar even voor wat het is. Misschien kom ik er nog wel op terug. Ga ik even afscheid nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...