Spring naar bijdragen

Vrijdag 15 juli

Max72

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 470
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Aicha, ik weet niet of het feit dat sommige mensen elkaar langer kennen en rol speelt.
vd mensen die pogingen onderneemt om te stoppen met drinken slaagt maar 5%.

Wereldwijd. Het is moeilijk en velen haken af. Dat is zo bij de AA, klinieken en hier op het forum.

Schrijf wat je wilt, er is altijd een luisterend oor. De éen reegaeert soms wat sarcastisch, de ander altijd meelevend en lief en van alles er tussenin.
Mijn ervaring hier is dat iemand die vastbesloten is te stoppen zich niet af laat schrikken. En natuurlijk moet je even wennen als je hier als nieuweling binnenkomt. En vlgs mij heeft bijna iedereen dat gevoel wel gehad van; ik ben nieuw en iedereen kent elkaar. Wat trouwens niet waar is ook nog es.

Als iemand omver gaat door een opmerking zegt dat veel over diegene. Iedereen is welkom, we hebben één gemeenschappelijk iets; de drank en moeite daar mee om te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Snoep ik ken Jopie niet zo goed zijn, eerlijkheid is voor mij zeer belangrijk maar voor iemand die hier net komt kijken komt het best bot over! Toen ik nog aan groepsgesprekken meedeed moest ik me voor dit soort
opmerkingen verontschuldigen. Niet iedereen heeft nu eenmaal zoveel incasseringsvermogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwelingen komen in eerste instantie al heel kwetsbaar naar hier. Het feit dat er een kern van mensen is die elkaar beter kent kan al een gevoel van 'ik hoor hier niet echt bij' geven.
Een gevoel dat voor veel alcoholisten in eerste instantie al een pijnpunt is.
Als je daarbij nog wil doorbreken door te zeggen wat je juist voelt en er komen er een aantal over je heen gedonderd kan ik goed begrijpen dat mensen af haken en het terug op een zuipen zetten.

Ik heb het zelf gedaan. Ik kreeg als nieuweling wel meer klappen maar dat was omdat ik niet echt een lieverdje ben. Ik geef ook wel eens een veeg uit de pan.
Maar wat voor mij overwegend duidelijk was is dat bepaalde mensen heel fel opkwamen voor zij die ze graag hebben ongeacht hun gedrag. Ik heb daar een hekel aan..Ook al ben ik misschien ook voorzichtiger naar diegene waar ik van hou.
De kern sterkte zich in mijn ogen.

Ik ben het totaal met je eens Aicha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur, je schrijft dat je klappen hebt gehad maar bent terug gekomen. En dat is nou precies wat ik bedoel. Jij wilt iets veranderen en geeft niet op bij de eerste tegenslag.
Het is waar dat een opmerking hard aan kan komen en wellicht is dat soms te. Dat kan.

Ik denk onderhand ook wel es dat iemand die vrij snel wegblijft er wellicht nog niet aan toe is. Dat kan toch ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is ook wat ik bedoel te zegen Spikie, een soort hulpkreet plaatsen en dan weg gaan vind ik best wel frustrerend. Maar ook gaan klagen dat je te weinig aandacht krijgt terwijl we op haar reageren, daar heb ik ook moeite mee. Maar misschien komt ze nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Fleur, het valt me op dat je blijft hameren op het feit dat er een kern is die elkaar kent. Dat er mensen zijn die elkaar kennen is waar. Maar wat is kennen. Is dat elkaar hebben ontmoet, is dat dagelijks hier schrijven, is dat privécontact?
Jij schrijft nog niet zo lang maar daar hoor jij nu toch ook bij, bij die kern. Daar hoort toch iedereen bij die langer dan een paar dagen blijft hangen.
Dat een nieuweling het gevoel kan krijgen dat IEDEREEN iedereen kent snap ik best maar het is niet de realiteit.

Sommige mensen hier hebben sommigen in real life wel es ontmoet maar de meesten volgens mij niet.
Wat er speelt aan chatcontact of bellen of msn-en weet ik natuurlijk niet maar het is echt niet zo dat iedereen elkaar dagelijks spreekt of bij elkaar over de vloer komt. Tenminste, dat is mijn indruk dan toch.

Schrijf mee, stel vragen, vraag om respons als je niet genoeg krijgt naar je zin, lees de verhalen van anderen en kijk wat je eruit kunt halen. Ik wens iedereen een fijne plek op dit forum. Voor mij is het zo ontzettend helpend geweest, dat wens ik voor iedereen die zich inschrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bam. maar ik vind dat dan moeilijk, ik had liever gezien dat ze daarna de vraag gesteld had en dat we dan door haddeen kunnen gaan om te helpen of zo. Dit is plaatsen dat je drinkt en dan weg gaan. Dan blijf ik met zorgen zitten waar ik niets mee kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje bolleboos.
Even dit:Niets het is een normale menselijke reactie dat men eerst diegene helpt die het moeilijkst zitten, en daarna komen de mensen die het wat minder moeilijk hebben.
-------------------------------------------------------------------------------------------

Dit vind ik een vreemd iets.
Bolletje gaan we hier een soort trek even nummertje krijgen.
En wie zit er moeilijk en wie niet?
Een ander z'n boeken zijn duister te lezen.
Een ieder zal zijn eigen problemathiek als moeilijk ervaren.
Het is niet aan ons om een soort schifting in te stellen.
Zo van die vóór die en die vóór die.

Ik regeer op iedereen, zonder selectie.
Ik ben al wat langer hier en kan niet heel de dag op alles reageren.
Life goes on!

Ik pluk er zo af en toe iets uit. Dan eens dit en dan eens dat.
Ben ik er, en iemand zit slecht, dan zal ik reageren,

Wel effe roepen dan Leni.
Hulpvragen met een omweg, dat gaat niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog ff. Goeie avond Meneer Soothe.
Ik bedoel eigenlijk te zeggen, als er b.v. een ongeluk gebeurd is en er liggen twee mensen hard te schreeuwen, de een heeft een slagaderlijke bloeding en de ander heeft z'n elleboog gestoten, dan moet je toch eerst degene die het ergst gewond is helpen?
Als er hier iemand erg moelijk zit en die laat dat duidelijk merken, probeer ik die te helpen, dat gaat dan voor diegene die het op dat moment wat minder nodig heeft?
Nou nu ga ik heel erg echt hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slagaderlijke bloedingen.:huh:
Aan die mogelijkheid had ik niet gedacht.
En zo zijn er nog een heleboel griezelige dingen te bedenken.
Komt gelukkig weinig voor. Moet er niet aan denken.

Yep Bolletje, die hebben duidelijk voorrang.
Ik wist niet dat je zo erg bedoelde.

Bolletje, als ik midden in een zin zit, en je hoort niets meer,
dan reken ik op je.;)

Dag Vrouwe bol.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...