Spring naar bijdragen

woensdag 20 juli

igor

Aanbevolen berichten

En toch Bor, bij jou vraag ik me wel veel af.
Maar ik snap heel goed dat je niet alles op het forum kunt schrijven.
Je bent in therapie geweest met je zoon,
je zoon is weer thuis komen wonen.
Je drinken was/is blijkbaar een probleem en niet drinken wellicht een
voorwaarde om je zoon thuis te laten wonen.
Je hebt gedronken terwijl hij er net weer was, een paar weken geleden
heb je pillen geslikt, je hebt je dochter haar diploma uitreiking gemist omdat
je dronken was(als ik het me goed herinner)
en alles ligt bij jou aan jeugdzorg dat je zoon weer uit huis is. Zo heb ik het toch
veel gelezen.

Dat snap ik dus niet. En kan ik haast ook niet geloven dat Jeugdzorg nergens naar wil
luisteren en ik kan haast niet geloven dat jou gedrag/jullie gedrag(van je man en jij, je
hebt toch een man thuis?) geen invloed heeft gehad op beslissingen die zijn genomen.

Maar goed, dat is lastig bespreken zo op het form. Maar dat bedenk ik me dan wel es.

Op zich niet alcoholgerelateerd maar toch.

Ik heb gemerkt en merk dat ik het moeilijk vind volledig verantwoordelijkheid te nemen
voor MIJN leven. En ik meen dat ook veel te zien bij andere mensen. Daaronder ook veel alkies.
Dus is het toch alcoholgerelateerd. Ik legde vaak de schuld buiten mezelf. Ik was een
slachtoffer en het overkwam me allemaal. Dat was en is natuurlijk niet zo!

Bepaalde gebeurtenissen overkomen me, net zoals bij ieder ander. Het gaat er wel om
hoe ik ermee omga. En dat is voor mij een voortdurende uitdaging. Zeker nu ik niet meer drink
en ik me hier meer en meer bewust van ben en wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 199
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

gedag allen,

heb ik weer! heb ik alles een beetje op orde en vooral schoon en stofvrij, vergeet ik zo'n k*t
klein plintje nog even te schuren.
ik zo klein geil schuurmachientje gepakt en schuren maar, blaast dat ding in een keer niet het stof op, maar tuft al die zooi heel fijn met grote kracht eruit, met natuurlijk het grote restant wat nog in het reservoir zat!!, je begrijpt natuurlijk dat ik met mijn geduld nu een tent aan het opzetten ben, want het huis is nu geheel in elkaar gebuukt,
begin nu een beetje tot bedaren te komen, hoop dat de buren inmiddels ook wat tot rust zijn gekomen...
nou ga nu met trillende handen maar een sopje pakken...............................groeten toine:devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, grappig dat je dat zegt over dat meer zaken je kunnen overkomen
als je niet zo lekker in je vel zit.

afgelopen dinsdag sprak ik iemand, die vertelde
dat als hij niet zo lekker in zn vel zat, hij heel vaak mensen tegenkwam
waar hij vroeger mee zoop en gebruikte. Dan stonden zijn 'gebruikers'
antennes aan, of zoiets. Waarschijnlijk kwam hij die mensen anders
ook wel tegen maar viel het hem niet op of deed het hem niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed gezegt jopie, soms krijg je gewoon te veel op je bordje en ga je het gehele plaatje verkeerd zien en daardoor verkeerde keuzes maken, dat dit na verloop van tijd en vele gedachtes een plekje krijgt, dat geeft dan weer rust en ook zelfvertrouwen.
heb ook geleerd dat ik meer naar mezelf moet luisteren en bij dingen waar ik mij niet goed bij voel, dat ook zeggen tegen mensen en mijzelf serieus nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje,

Even dit: Gisteren heb ik gezegd, dat we niet allemaal dezelfde gemoedstoestand hebben.
Even los van Niwi. Ik begrijp dat Niwi een oppepper geeft, dat niet drinken fijn is.
Daar ga ik dus niet over door.

Borretje, even over mezelf nu.

Ik ben los. Ik heb geen trek. Ik tracht leuke dingen te doen Ook wil ik niet drinken.
Hoewel een wijntje bij de maaltijd mij nog steeds kan bekoren.

Mijn stukje was een terzijde.
Men dronk niet om niets.
Vaak is er een bepaalde geestesgesteldheid, die wat getemperd wordt.
Dus nu is de drank weg en komt alles snoeihard binnen.
En toch op weg naar de vier jaar.

Ik had een AD en ben weer gestopt.
Mijn klachten waren wat minder, maar de AD maakte me gekker
dan ik al ben.
Het leven na de drank is een leerschool. Men moet zichzelf hervinden.
Dat hervinden is een lang en voor mij soms pijnljk proces.
Ben af en toe een goed portie onevenwichtig.

Ik blijf werken aan mezelf. De drank ist nicht im frage.

Maar ik huppel niet echt.
De ene dag beter dan de andere, dat wel, maar te gespannen.
Jarenlang alle emo"s wegslurpen. Oplossen in het oplosmiddel alcohol, vraagt een nieuw omgaan
met jezelf.

En Vie ken ik niet anders dan "happy".

Ik stel dus, dat niet drinken wel een vooruitgang is.
Veel laat zich beter hanteren, maar het kan ( in mijn geval) ook lastig zijn.

Nu met mijn hondje aan de huppel.
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hondje uit geweest. Beetje kort, maar er dreigt regen te komen.

Toine hoi,

De cabaretier Javier Guzman zei in zijn show over drank,
dat de 'gewone' dingen in hard TL licht stonden na het stoppen.

Dat is zeker zo. Dat bedoel ik met hard binnenkomen.
Als dan ook een weerslag op het lichaam onstaat, dan is dat niet zo leuk.

Ga goed Toine.

We houden het droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje
Ik zal voor mezelf spreken aangezien ik mij deels aangesproken voel. Waar ik btw geen probleem mee heb.
Wij hebben het al eens gehad over aanvaarden/accepteren. Er bestaat geen nooit in mijn hoofd. Ik ben me er heel bewust van dat de meesten héél sceptisch staan tegenover minderaars of beter gezegd hun slaagkansen. Begrijp ik. Ik heb het gevoel dat er daarom ook meteen wordt veronderstelt dat elke alcoholist zichzelf op dat gebied moeilijk kan inschatten. Vandaar het eerdere woord 'ontkenning' veronderstel ik. Waarom niet elke alcoholist op één hoopje gooien?
Persoonlijk geloof ik niet zo zeer in de term ontkenning als je dit soort van forum opzoekt. Vind het woord misplaatst. Niemand komt hier in een staat van ontkenning. Iedereen weet dat ie een probleem heeft.

Ik vind Vie haar posting van een andere orde. Ten eerste gaat daar haar 'verhaal' aan voor wat maakt dat het voor mij niet persé leuker om te lezen is. Maar er is een nuance. Leren doe ik er op zich niets van. Ik voel ook geen hoop of vind het ook niet persé bemoedigend maar dat ligt aan de aard van het beestje.

Ik heb het niet met bepaalde one-liners, ik heb het niet met het systematisch aanhalen van iets op momenten waarvan ik vind dat het niet past en bij mij kortzichtig oogt. Moet Niwi daar rekening mee houden? Nee niet echt. Is het lelijk dat ik hem er op die manier op aansprak? Waarschijnlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje volgens mij is er niets mis mee als jij, in dit geval, Niwi vertelt dat je zijn oneliners irritant vindt.
Net zo min is er iets mee mis dat Niwi zijn oneliners hier neer zet als hij zich daar goed bij voelt en wellicht ook nog mensen mee helpt, kracht geeft om door te gaan.

Nog niet zo lang geleden kon dat volgens mij ook allemaal op dit forum, we beseften dat we met een heel gemengd gezelschap zijn met eigenlijk maar een (1) verbindende factor: de alcohol.
Dat wordt naar mijn gevoel steeds minder, het lijkt dat mensen steeds sneller "geraakt" zijn.
Dat als een opmerking voor meerdere interpretatie mogelijk is bijna altijd wordt gekozen voor de "vervelende" die 9 van 10 helemaal de bedoeling niet was.

Kan natuurlijk ook allemaal aan mij liggen...

PS: gister leuke verjaardag gehad, niet alcoholvrij maar helemaal zo als het in de planning zat :)

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel wonderlijk, zekers.
Een gordijn van regen.

Ga een beetje Mozart op zetten.DVD
Een nieuw genie ontdekt.
Dit slaat werkelijk alles.
Hij leeft niet meer. Wat een spel.
Wat een enorme virtuositeit gepaard aan een diep gevoel.
De man speelt ook Jazz en hoe.

Van klassiek pianist later in de Jazz gegaan.
Het lijkt allemaal uiterst probleemloos te gaan.

Groet, ook nog koken hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie avond kanjers.

IK HEB EEN PAPEGAAI :) En och wat is ie nog klein zeg. hij of zij is 7 weken oud en denkt dat ie al heel wat is. doet z'n bekkie al open als ik met m'n hand kom, maar kruipt al heerlijk tegen me aan als ik hem vast heb.
Hij heeft nog veel donsveertjes en een staart. Nou ja wat heet, een paar rode sprietjes.
Vanavond maar een paar warme kruiken geven en morgen m'n warmtedeken in z'n hokje zodat hij het niet koud krijgt. Het is een scheetje en ik zal gauw wat foto's plaatsen op het dierendraadje. Nu lekker zitten want het is een drukke dag geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt en excuses voor de mensen die gisterenmorgen vroeg mijn klaagzang hebben opgevangen.
ik heb die dag uiteindelijk niet gedronken.
In de eerste plaats omdat ik geen geld had.
Maar later op de dag omdat ik gekalmeerd was.
Wou niets anders dan zelfvernietiging op dat moment.
'k Probeer er uit te leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha idd nee Jopie....
Hee Bolletje, dit doet me denken aan dat we ook zo lang niet vertelde
wat tactus was, weet je dat nog? Hoe was t ook alweer precies???
Ik moest er gelijk aan denken, toen ik Jopie dr berichtje met nee las.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje,

Een oneliner is bijvoorbeeld "Nuchterheid is een geschenk"

Of "Ik ben niet gek maar de rest van de wereld"

Het gaat niet zo zeer om de inhoud, het is een heel korte boodschap, een (1) regel dus.
En meestal wordt die dan tot vervelens toe herhaald.

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...