Spring naar bijdragen

22 juli 2011


Gast jopie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 225
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pan staat al op! Even uurtje laten trekken.

@ Fleur, ik maakte altijd een romige italiaanse tomatensoep, en er ging idd een klein flesje geprepareerde (met kruiden) madeirawijn in. Nu zonder en eigelijk nog gezonder ook. Voor wat
betreft jouw visie op terugval..... als het bij één glas had gebleven had het een uitglijder geweest....

@ Borretje... ik weet niet... ik zit met zoveel vragen. Ik lees me ook echt helemaal suf hier over jullie ervaringen. Was ik eerder toen ik stopte nog boos, nu voel ik me leeg, vol vragen, vol schaamte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga straks mijn kleine mennekke ophalen van het vliegveld als de soep getrokken is. Weet je wat nou het aller aller allerstomste is???? Ik kwam er pas in de morgen achter dat ik géén 0/0% wiekse had gekocht...... Tja en daar stonden ze..... te lonken.

Ik wens jullie nog een heel fijne middag, waai lekker uit! Ik meld me mss later, maar ik denk dat ik bij mijn knulletje blijf! ;-) loatersssssssss enneh ik hou het alcoholvrij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
dewaanzinnige

Ik ga straks mijn kleine mennekke ophalen van het vliegveld als de soep getrokken is. Weet je wat nou het aller aller allerstomste is???? Ik kwam er pas in de morgen achter dat ik géén 0/0% wiekse had gekocht...... Tja en daar stonden ze..... te lonken.




Ik wens jullie nog een heel fijne middag, waai lekker uit! Ik meld me mss later, maar ik denk dat ik bij mijn knulletje blijf! ;-) loatersssssssss enneh ik hou het alcoholvrij!



De laatste staat in de koelkast met de tekst "Pak me dan... *** alcoholist!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi,

voel me in ieder geval beter dan vanmorgen, mijn broer heeft na lange tijd eindelijk weer eens een belangrijk sollicitatiegesprek, hij zit in de ict en daar is het qua werk kommer en kwel en dat slaat natuurlijk ook over op mij qua spanning
16 augustus afspraak met de psycholoog en dan moeten we toch eens serieus praten over het beginnen met AD, want dit heeft lang genoeg geduurd, niet dat ik dit zie als wondermiddel, maar mischien net dat steuntje in de rug!
brrr wat kan een mens toch heen en weer gegooid worden met emoties.............
in ieder geval iedereen bedankt voor advies en meedenken.
groeten toine:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Amai...net wat hout gaan kopen in de doe het zelver..ben er moe van.
Dus maar wat cola gaan halen :)

Ik wou eigenlijk een biertje. Ik heb trek in een ietsiepietsie roes. Niet om iets weg te moffelen of omdat ik me verveel of ik moe ben of ik honger heb of zoiets in dienen aard.
Ik zou kunnen zeggen dat ik zin heb in het bier maar ik lust dat niet echt graag. Denk ik...it's been a long time.

Ach ja we zullen het voor nu maar ff bij de chips laten :huh:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cola en chips
jammie
het 1e heb ik
het 2e maar niet vandaag:D
laten we dr maar van genieten Fleur
doen we net alsof dat "verzadigde" gevoel
een vorm van een roes is

Goed dat jouw trap klaar is
de mijne wordt maar niet droog
nou ja heb ik een goeie reden tot
morgen uit te stellen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar zeg je zoiets Jane4
Ik ben van tijd tot tijd nog altijd op zoek naar iets dat me dezelfde invulling geeft als die roes.
In het begin ging ik flink op mijn eten letten..drive numéro uno
Daarna kwam het snoepen heel fel..drive numéro duo
Denk dat ik dan maar ff sporten moest..drive numéro geweet wel ;)
En dan komt de rust..

Ik weet niet hoe ik het uitleggen moet. Er ontbreekt iets..de roes. Er is geen wildwaterbaan meer vol grote voornemens. Peace...als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik heb me lange tijd afgevraagd hoe het toch kwam dat ik zo met drank omging. Ik bedoel waarom ik eigenlijk bier dronk. In eerste instantie was het niet om iets te onderdrukken. Het was puur en louter enkel en alleen om die roes.
Ik dronk als 20jarige enkel flink bij het uitgaan. Noooooooit tijdens de week. Ik ben nooit tuk geweest op alcohol en dronk het eigenlijk alleen om eens goed zat te zijn tussen vrienden met het uitgaan. Het is nooit een of de aanleiding beter gezegd geweest tot mijn latere alcoholmisbruik.
Het ging fout toen ik als 20ger begon aan de wiet. Mijn partner toen blowde regelmatig..en ik kwam mee te zitten in dat patroon van. Zelfs toen kwam ik high niet buiten of het moest héél lichtjes zijn. Dat was later ook zo met drank. Pas toen ik niet meer zo gemakkelijk aan wiet kwam of kon komen ben ik overgegaan op drinken.

Nu ik weet dat ik gecontroleerd drinken kan dus wat zou dat één biertje uitmaken? De roes...
Het is niet iets dat je lokken mag die drang

Pfffffffffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar van één biertje kom je niet echt in die roes
of je moet er een van 12% nemen en dan vóór het eten:D
Ik ben ook pas laat afhankelijk vd roes geworden, en ik noem
mezelf nog geen alcoholist. ik zei ook probleemdrinken of
psychisch verslaafd. Ach iedereen heeft eigen manier, tempo, voorkeur,
maar we komen hier omdat we daar niet meer tevreden waren of er helemaal van af willen.
eerlijk gezegd heb ik nooit trek in alcohol, ik ben er amper mee bezig. Maar omdat er wel
ergens dat gat blijft dat gedempt wil worden en ik theoretisch alles wel weet rond emoitioneel
eten en drinken, ben ik dat maar een beetje gaan accpeteren. dat geeft eigenlijk al rust en die vreetbuien
die ik af en toe heb neem ik er maar op de koop bij toe. het gekke is dat ik nu wel héél langzaam weer
beter in mijn vel kom te zitten, zowel fysiek als psychisch. Af en toe vind ik het zo logisch als wat en zo simpel als wat, en soms denk ik gewoon dat er iets te mopperen moet blijven, ik heb gelukkig niks met
perfectionisme; een vd voordelen van een luilak zijn he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zingeving als vervanger van de roes. Vanmiddag heb ik iets nieuws uitgeprobeerd,
althans dit heb ik vroeger ook wel eens gedaan, maar om niet toe te geven aan
irrationele gedachten (niet helpende gedachten om toch maar die eerste wijn te nemen)
ben ik in het park gaan tekenen. Door zo geconcentreerd met je creativiteit bezig te
zijn gaf zo'n geweldige kick. Ik zeg: DOEN!

Aan degene die op dit moment struggelen met de trek: Ga iets positiefs leuks doen en
denk aan je doelstelling van waarom je ooit geen probleemdrinker meer wilde zijn.

Trek is een fysiologische reactie van het lichaam... het gaat weer voorbij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oooh jawel Jane4. Van eentje sta ik nu vast en zeker op mijne kop.
Misschien hang ik dan zelfs over de pot :o.
Maar dat mag de reden niet zijn. Als ik dan toch ooit iets drinken zou, zou ik het fijner vinden moest het gewoon gebeuren. Zo van 'oh, we zitten hier gezellig en nu drinken we er eentje'. Niets meer, niets minder.
Velen vallen dan pas op hun voorkant. Ik zou mezelf niet slaan om een uitglijder. Alhoewel het geen uitglijder zou zijn in mijn ogen omdat ik niets mis vind met een keer iets te drinken zolang je adb bent.
Maar de tijd is niet daar en is niet nu.
Het is een rommeltje in mijn hoofd.

It is wicked!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

helemaal gelijk joris, leer dat ook steeds meer, trek of in de put zitten en dan gewoon actief bezig gaan,
zie je alles na verloop van tijd dingen vaak anders en heb je nog wat positiefs gedaan ook!!
ik ga dan gewoon klussen, heb weinig geduld, dus af en toe breek ik er ook wel eens een muurtje teveel uit, mijn god, maar lucht op zeker op!
nog bedankt voor je reactie vanmorgen groeten toine:musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
fleurtje

Oooooooowwwwwwwwww niet voor mij Joris.


Ik heb een artistieke opleiding genoten dus ben heel goed in heel het creatieve aspect maar ben een perfectionist.


Ik ben al blij dat ik al wat kan loslaten als het om mijn kluswerk gaat
:D
.



Ja, voor een ieder is het weer iets anders :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@toine: Dat muurtje kun je dan een volgende keer weer opbouwen :)

Lieve Forummers, ik ga nu koken. Met een gevulde maag neemt ook de trek weg.
Daarna echte zelfgemaakte espresso koffie uit mijn Moka potje.. in een Duralex
glas met geklopte melk en je hebt een 'koffie verkeerd'. mmmmm

ps: heb gelukkig vandaag geen trek, en dat dankzij jullie. Dank en tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je omschrijft het echt heel goed jane4. Ik heb het nu al drie keer gelezen :)
Alleen heb je het over accepteren. Ik ben al blij dat je het niet specifiek hebt over al dan niet accepteren van het kunnen drinken. Maar meer over de drang naar de roes..
Het stop je met op zoek te gaan naar een suggeraat? Naar die opvulling?
Ligt de oplossing dan gewoon bij het tevreden zijn met hoe je leven er nu uit ziet? Of is het iets anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...