Spring naar bijdragen

22 juli 2011


Gast jopie

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal!
Susanna gefeliciteerd :musicnote:

en Toine, ik kan niet voor jou spreken, maar enkele maanden geleden is mij AD verhoogd, en ik moet zeggen dat het nu een stuk beter gaat, al huppel ik niet dagelijks door het leven ;)

en voor mij is het ook belangrijk om een doel te hebben, en das nogal eens moeilijk voor me

ik lees vanmiddag verder, nu werken

Fijne dag frummers!

Later.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 225
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

susana gefeliciteerd met het behalen van je diploma:present:

gaby gefeliciteerd met je verjaardag:musicnote::heart::sun::):rose:


verder hier ook niet echt in me hum
sinds gisteren avond geen tv ontvangst meer,dus ga zo maar even bellen
hoe kom ik van me rot humeur af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Susanna, proficiat!

Igor, lekker morgen vakantie, ga je nog wat leuks doen?

Toine, je voelt je nogal somber? of is het echt depressiviteit?
Het is natuurlijk een hele verandering als je stopt met drinken.
Alles veranderd eigenlijk. Voor een buitenstaander is hier denk ik geen antwoord op te geven.
Er spelen zoveel dingen mee.
Als je het echt niet weet zou ik ermee naar de huisarts gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi max, alvast bedankt voor je reactie

mijn probleem ligt vooral in het feit, dat ik nog thuis woon en geen echte eigen plek kan creeren, zit in de wao door immuunziekte, dus is financieel ook niet echt haalbaar.
door sociaalfobie-angststoornis zie ik de wereld vaak verkeerd en is mijn sociale kring mijn ouders en mijn broer waaraan ik mij veel erger en die mij veel negatieve gevoelens bezorgen.
zou ontzettend graag een vriendin willen hebben, maar bij elke mooie vrouw die ik tegenkom, sla ik volledig en dan ook volledig dicht en probeer ik juist te vermijden en als ik dan iets wil zeggen, is het bleblelafjlkdjfla
zou heel graag in de buitenlucht willen werken, maar heb ook het rynaed-syndroom, waarbij ik bij stress of lage temperaturen, mijn handen, voeten en knieen gevoelloos worden ( blauw-wit, bij zwart, echt een probleem) dus dat kan niet.
kleine ruimtes met meerdere mensen, kan ik echt niet tegen, wil ik meteen weg.
dus dat alles samen schept een benauwende en vaak uitzichtloze sfeer...........
als je me zou zien, denk je jezus, die ziet er goed uit, kan zich goed verbaal uiten, heeft humor, mijn god,
maar ja zit gewoon dus vaak in het koppie niet goed, begrijpt je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen

Ik denk dat ik er eindelijk door ben. Hoop ik toch...daarmee bedoel ik mijn 'lastige' fase. Wat een gedoe


Suus, van harte gefeliciteerd!!!!!! Knap gedaan :present::heart::present::heart:


Snoepje, nog steeds geen tv? Bah das balen! Ff doorbijten, je kan niet anders vrees ik. Je wordt er ook wel een beetje gewoon aan, niet?. Heb zelf ook eens zonder tv gezeten en je behelpt je weer met wat anders. Alhoewel ik moet zeggen dak toch blij was dat ik terug beeld had :angry:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik eerder had geweten over het bestaan van dit forum, en dat er dus ook mensen zijn die wakker liggen.....

Vorig jaar in therapie geweest, succesvol afgesloten. Het begon met een glaasje op het terras met mijn partner.... en langzaam sloop het er weer in. Geen druppel meer, ik ben het zo vreselijk beu!!!! Ik zag het niet als een terugval, maar als uitglijders... Stom!!!!!!!! Ik weet nu, dat ondanks ik mezelf van Bouman geen alcoholiste mag noemen, het wel degelijk ben. Eén glas is funest... en ik kan zo goed zonder! Maar goed.... volslagen nuchter, maar wel vol schaamte wens ik jullie succes toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Susanna: Gefeliciteerd. Wat heb je gehaald?

@dewaanzinnige: Ik herken dat... Tijdens de terugval elke dag als een uitglijder classificeren. Wat kunnen we onszelf toch voor
de gek houden, nietwaar? Neem voor mezelf weer voor om elke dag hier weer kracht en ondersteuning op te doen.

@toine: Hoe uitzichtloos soms ons leven er uit ziet kan zien, er is een manier om het (schijnbare) onmogelijke mogelijk te maken.
Ik weet niet waar je woont, maar we zouden ergens een kopje koffie kunnen gaan doen. Ik heb dat namelijk ook: ziet er goed uit,
etc., maar van binnen vaak nog onzeker en verlegen... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dewaanzinnige, jemig wat een naam voor jezelf :huh:

Laat ik het zo zeggen: goedemorgen waanzinnige: je heb een waanzinnige goeie stap gezet :D

We zijn hier allemaal maar met EEN rede: alcohol de baas worden.
Dus zit je hier goed! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Joris en An. Ik ben in de volle overtuiging dat ik nu wel de goede weg insla. (Ook al is het voor mijn relatie te laat). Ik heb nooit willen toegeven aan mezelf dat ik een alcoholiste was! Toen ik hoorde dat ik mezelf zo nooit mocht noemen klonk dat als muziek in de oren......... Tot ik mezelf eens goed in de spiegel aankeek..... Hebben jullie wel eens een terugval gehad? Er bovenop gekomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb al lekker ruim een uur wat in de tuin gescharreld.
Las het draadje van gisteravond, later op de avond nog even door.
En daar regaerden meer mense op mijn bericht.
(ik lag al in bed), bedankt hoor!

@Alb. wat vervelend voor je!!
Hier loopt het water uit mijn neus, maar dat is veel minder erg dan angina.
Je hoort!
Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sowhat en Borretje, dank voor het welkom. Ik dronk af en toe een glaasje met mijn partner. Maar daardoor ging ik inene (soms) stiekum drinken, en mixjes, iets wat ik voorheen nooit gedaan heb..... Ik noem dat dus toch echt een terugval. Ik kwam er recentelijk pas achter dat het een terugval was, mss wel een ergere dan eerder. Ik ben het echt zo beu.... vind het niet eens lekker meer! Ik zocht de acute verdoving, twee glazen waren zat... met alle gevolgen van dien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het iets in die strekking is Borretje. Ik heb nimmer beseft dat ik nooit meer een druppel kon drinken. Enneh...... excuus zoeken om het toch te doen he? Zooooooo stom, ik heb zo iets moois verspeeld, maar gek genoeg, wilde ik betrapt worden. Is dat ook herkenbaar? Ik verstopte de fles op een plek, waar ik zeker wist dat deze gevonden zou worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Piep

Tweede laag verf zit op den trap. Ik vraag me af wat ik nu ga doen? Boeiend leven Fleur :huh:

Bah een keelontsteking..arme Tina..hoe kom je daar aan? Of meer nog wie heeft je dat doorgegeven?? ;)

ah waanzinnige, welkom.
Ik denk dat tactive ook niet spreekt over alcoholist zijn. Omdat dit een negatieve connotatie heeft voor velen mensen en ze zich daar niet in willen herkennen. Ik noem mezelf ook niet echt een alcoholist..Ik ben eerder voor de term 'probleemdrinker'. Niet dat ik alleen dronk bij problemen maar ik heb een probleem met alcohol.

En nu ben ik de rest weer kwijt :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
dewaanzinnige

hahaha Fleurtje! Je doet je naam eer aan! ;-) Maja niet willen inzien, ondanks therapie.... Ik ga een grote pan verse tomatensoep maken. Dat is altijd een heerlijke soep, alleen dit keer gaat er geen scheut van het een of ander in! ;-) Ik lees later wel bij! Fijne middag nog.




Tomatensoep met alcohol? :huh:. Maakte je dat echt zo?? Jakkes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...