Spring naar bijdragen

Donderdag 11 augustus


Nien

Aanbevolen berichten

Goedemiddag allen,
Wat heb ik goed geslapen, maar nog steeds moe en hoofdpijn, tja... Toen ik voor de 2e x moest plassen, zag ik dat het 1/2 12 was! 10 uur geslapen!!
De telefoon aangezet en even gewacht in bed tot ik wakker werd (slaap in mijn "kantoortje") toen hij rinkelde.
Het was een Italiaan die jaren elk jaar met zijn vrouw 2 weken kwam en dan gingen ze fietsen en 's avonds naar A'dam, tot laat. Ik vond het vreemd, wat vonden ze daar nou leuk aan, terwijl ze geen alc. dronken?
Ze namen mijn hele huis over en kookten enz. Tot mijn verbazing kregen ze een kind en kwamen met de baby, er waren nog meer gasten en onverwachts meldde mijn Zwitserse vriendin dat zij met z'n 4en 4 dagen kwamen!! Ik kon niet weigeren, zij waren 36 jaar geleden mijn eerste gasten. Dus tot in de bijkeuken lagen mensen. 8 en een baby.
En nu komt het: ik voelde me al lang niet goed en de dokter vond dat mijn bloed onderzocht moest worden. Dit was juli 2006. Ik heb het net opgezocht, omdat die Italiaan belde en ik eraan terugdacht.
Bleek dat mijn 3 soorten leverwaarden 3 en zelfs 4 x te hoog waren. De assistente zei dat ik een afspraak moest maken met de HA, maar ik schaamde me voor hem en vroeg of zei wilde vragen hoe het nu verder moest. Uitslag 1 maand geen drup alc., dan weer prikken niet verbetert, dan naar internist.
Daar schrok ik zo van, dat ik het ook echt deed! Maar net als nu, doodmoe en hoofdpijn en dan elke mo vroeg (voor mijn doen dan) en hard werken. Maar mijn vriendin, die 12 jaar jonger is) was heel trots op me. Ze zei dat ze zich vaak zorgen om mij maakte. Haar moeder heeft zich n.l. doodgedronken. Ik heb haar nog gekend, een heel klein vrouwtje dat je nooit zag drinken, ook niet bij het eten. Toen zij na haar 6e kind niet herstelde, had een buurvrouw haar aangeraden melk met schnapss te drinken . En zo is het gekomen.
Ik heb het 6 weken volgehouden en toen de leverwaarden veel verbeterd waren, langzaam weer begonnen en af en toe als het zo uitkwam voor een onderzoek ook dat mee laten nemen en het ging langzaam omhoog.
Het is nooit binnen de limiet gekomen, maarmijn huisarts zei dat hij zich daar geen zorgen om maakte.
Vraag me af hoeveel ik dan toen wel niet dronk en bleef functioneren. Zeker uit de reserevetank en het er als kind ingeslagen plichtsgevoel.
Het spijt mij, dat het zo'n lang verhaal is geworden, maar de terugkeer van sommigen nadat het jarenlang goed ging heeft mij hiertoe geïnspireerd. Ook om het nu per dag te bekijken.
Dag 5.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 236
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Laat je weten hoe het gaat Dymph?
Kan je gevoel heel goed voorstellen. Die dips zijn zo akelig. Ik heb er echt genoeg van.

Rae, heb ff gegoogled op CGG. Staat inderdaad al vermeld dat de wachtlijsten lang kunnen zijn. Zoiets wordt niet vergoed hé..had ik nog niet bij stilgestaan. Hoeveel kost zo'n consultatie bij een privé-therapeut?
Tjeeses voor alles moet je geld neerleggen :huh:.
La vie

Daar heb je inderdaad een punt Vliegje. Ik ben een absolute voorstander van een stopperiode inlassen voor je overweegt om op minderen over te stappen. Alhoewel ik het in eerste instantie ook niet op die manier heb aangepakt. Ik ga er vanuit dat je dan toch wat sterker en bewuster met je verslaving omgaat.
Het minderen verdedigen komt denk ik ook grotendeels voort uit het feit dat die keuze eveneens heel vlug onder de loep wordt genomen. Soms wordt er te vlug vanuit gegaan dat mensen zichzelf bedriegen en het de verslaving is die spreekt. Ook ik heb die neiging van tijd tot tijd.
Maar als puntje bij paaltje komt verdienen mensen ook wat krediet. Ruimte om te leren zonder dat iemand al onmiddellijk zegt dat het hen niet lukken gaat. Er zijn mensen die het kunnen, ook hier niet te vergeten.
Onder minderen versta ik voor alle duidelijkheid niet 'minder drinken' maar alcohol de baas zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets grappigs. In mijn drang tot bijlezen, was ik gekomen tot 4 aug. opgeslagen in mijn favorieten, maar ik wilde vandaag bijlezen. Toen las ik dat Jane gefeliciteerd werd met haar 2 jaar!!! De ene felicitatie was nog mooier dan de andere en ik probeerde nog iets origineels te verzinnen om onze attente frummer te feliciteren.
Tot ze bedankte voor alle mooie berichten en meldde naar het strand te gaan. Huuuh? Zit er dan zoveel verschil in het weer in dit kleine landje?
Bleek ik op de verkeerde datum te zitten.
Nu begrijp ik waarom velen hier vandaag aan de poets zijn, je kunt dit barre weer maar beter benutten, zodat als het weer zonnig is, buiten kunt zijn. Probeer optimistisch te blijven.
Voor mij is het goede dat ik met de ramen dicht de herrie van de kermis minder hoor.

Fleurtje, ja, fijn dag 5, jammer alleen dat ik mezelf heb aangedaan dat ik weer opnieuw door deze ontwenningsellende heen moet. Was net wat minder geworden.
Vooral omdat ik dagenlang geen trek heb. Ik bedoel denk er wel aan, maar niet zoals als ik sommigen hier zie worstelen. Komt bij vlagen bij mij en ben van plan direct naar het forum te komen, zoals dinsdag, dat hielp echt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia, dat dacht ik dus ook.
Nu wachten op het mooie weer.

Soothe, ik wist niet dat jij zo precies was hoor.

Ik moet orde om me heen hebben anders word ik knots.
Als ik iets moet schrijven of zo, dan ga ik eerst de troep om me heen opruimen.

Ik kom weer ff bij nu ik hier lees, want ik had ook ff een alcoholische inzinking.
Of het trek is?
Vandaag ga ik dus echt niet drinken!!!!!
Nu naar de kapper, tot vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag,

nou tattoe laten bijwerken in rotterdam en het is nu af en klaar, pijn is anders, maar echt liefdesprikjes zijn het ook niet ha..
vanavond is weer dubbele aflevering van house op volgens mij sbs, erg goed!
zo een salade met nog wat gezonds en dan lekker hangen en chillen.
iemand nog iets leuks te vertellen??
nu eerst een hele koude bavaria, malt bier natuurlijk, wel lekkel fris......
ga jullie nog iets leuks doen vanavond?
hoor het wel groeten toine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurie,

ik betaal 5 euro per consultatie in CGG. Voor andere therapie in hetzelfde centrum (5 uur per week) 10 euro per maand.

In de privé lig je gauw aan 40-60 euro per uur, en inderdaad, helaas niet terugbetaald.

Privé of niet, als de kost niet belangrijk is is het doorslaggevend element altijd een therapeut die je ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind ook dat er nogal gauw in algemene termen wordt gesproken hoor over minderen. Ook jij Fleurs. Allez, waarom zou je (men) nu eerst een periode moeten stoppen om dan te kunnen minderen. 't Is zo moeilijk om te begrijpen hoe en waarom je medemens drinkt dus daar dan van die algemeenheden over poneren ..

't Stoort me maar half hoor. Maar aangezien 't hier weer al heel de dag is over dat thema :P

Afin, ik vind minderen makkelijker dan stoppen. Ik neem voorlopig vrede met het feit dat ik niet stop, maar minder en dat geeft een goed gevoel en een gevoel van vrijheid.

Rae

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Jaap: Hoi! Fijn dat je er weer bent.
Hoe is het met je tuin? Wel nat he en veel te weinig zon hier.

@Dymph: Klinkt pittig, sterkte hoor

@Sneeuwwitje: Welcome back. Fijn dat er hier nog bekenden van je zijn.

Ik heb trek, maar ik drink niet!
(Heb een mooie stok achter de deur)

Tot later!

Aanpassing: Shahire: hoop dat het goed gaat met je zoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: adam
Fleurtje, de link op het onzindraadje werkt niet.

Ook als ik het via Lenmeister.nl probeer kom ik er niet.

Heb ik dan de fout gevonden of moet ik anders denken?



:D :D :D
Dat ik nu daar niet op ben gekomen!
Bij mij werkt de link wel..vreemd. Maar het is ook niet zo belangrijk.

Alhoewel anderen er niet over vallen en ik zelf niet echt persé vind ik de rest van je verhaal iets té. Maar misschien was dat je bedoeling.


Rae, ik zou zoiets alleen aanraden kip :). Het is niet van moeten. Een stopperiode zorgt er niet noodzakelijk voor dat je er als een winnaar uitkomt. Maar ik geloof wel dat het je meer inzicht kan geven en je meer bewust kan maken van bepaalde zaken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
spike

wel denk ik dat het voor de alles of nietsers onder ons, de stoppers,

heel veel moeilijker is de draad weer op te pakken na een glijpartij

dan voor de minderaars wellicht

----



Een uitglijder lijkt me voor een stopper of een minderaar even onaanvaardbaar hoor, en even schadelijk voor de motivatie.

Wat je wel niet leest is:
'Zie je: stoppen heeft geen zin, vroeg of laat herval je toch weer' Haha :D
Dat pleeg je soms dan wel te lezen over minderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...