toine Geplaatst 13 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 zomergasten is erg goed, geluk zit vaak in gemeenschapszin, met andere woorden niet teveel met jezelf bezig zijn en het gevoel hebben niet alleen te zijn. wow ga een commune beginnen met toinenemanski's volgelingen haha sla een beetje door........glimlach ga morgen lekker hardlopen in bos waarom ik dit zeg zou het niet weten groeten jopie jij ook gegroet, niet te zwaar aan alles tillen he, af en toe "het" ook laten "zijn". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 13 augustus 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 quote: Originally posted by: fleurtjeWat houdt gesprekstherapie in? Praten kan ik als de beste, maar als er niets meer dan praten van komt ben ik ook niet echt verder geholpen lijkt me Fleur, doen! Gesprekstherapie is een goede start. Hangt wel nogal ferm af van de persoon bij wie je terecht komt en welke methodes hij/zij verkiest. 't Is niet alleen babbelen, 't is ook plaatsen, dissociƫren, concreet maken. Praktisch maken liefst ook voor het dagelijks leven. De kans dat je een goede klik maakt met een therapeut(e) is niet denderend groot (dat is erg persoonlijk), dus probeer het gewoon uit en trek niet te snel afwijzende conclusies. De zaken plaatsen, benoemen, achterlaten gebeurt ook niet in een paar sessies. Soms neemt het wat tijd in beslag om te zien waar de therapeut naartoe gaat of hoe jij die mens als een zinvolle spiegel kunt gebruiken. Hop hop, schrijven die mail! Rae Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 13 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 zou ook wel eens met een goede therapeut willen praten en niet een die tussendoor op zijn klokje kijkt en qua intelligentie en vaardigheid ook een beetje uitdagend is, heb hier slechte ervaringen mee.maar merk wel, dat ik net zoals op dit forum, het fijn vind om van gedachten te wisselenblij dat dit forum bestaat, alcohol is de naam die we het geven, maar het houdt duizend meer dingen in natuurlijk.pffff net vier frikandellen speciaal gegeten, nu moet ik morgen wel hardlopen in het bos Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 13 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 Fleurtje, 2 september klinkt goed. Count me in! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 13 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 hoi ja wispelturig, dat klopt, die rust zal met het ouder worden hopelijk wel komen??goede therapeuten zijn hard to find, maar kan in ieder geval op het forum af en toe mijn wispels kwijt.gaan jullie nog iets gezonds eten?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 13 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 Gebakken aardappeltjes, sjalotje meebakken (ruikt zo lekker), tomaatjes en komkommerslade en voor het ongezond een frikandel. Eentje maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 13 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 Dinah, het is misschien nog wat vroeg maar kan je niet alvast met je avondeten beginnen.Ik had dat ook vaak hoor, om deze tijd. Ook een middagdrinker. D.w.z. voor het avondeten even een paar pilsjes. Als ik dat uurtje van 5 tot 6 droog doorstaan had, was de avond ook geen probleem meer.Ach, wat moet je ook met zulke tips en reacties. Dat weet je zelf ook allemaal wel.Wat ga je eten vanavond Dinah? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 13 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 Ik ben er mee weg mensen, heb een dinerdate at her place. Tepanyaki geloof ik, zonder alcohol Maak er nog een fijn en droog weekend van hƩ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 13 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 Hoi Dinah,Ik was ook zo'n tijdens het kokener Ć©Ć©ntje inschenken, om vervolgensdeze daarna leeg te drinken... de hele flesdan... weg avond.Om dat ritueel te vervangen knijp ik nu eenlimoen uit in een heel koud glas bronwater.Heerlijk verfrissend. Met een volle maagen koffie is je trek inderdaad snel weerweg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 13 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 quote: Originally posted by: DinahKennen jullie I.M. van Connie Palmen daarin speelt soep ook een belangijke rol. I.M. ken ik alleen als titel. Ik vind Connie een beetje een irritant mens. En Ischa vond ik ook al niet zo sympathiek. Dus ik zal het wel nooit gaan lezen.Smakelijk eten Dinah. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 Dinah wat goed van je dat je die trek hebt weten te onderdrukken. Voor jou een bos Ik zelf ben heel ongezond bezig. Koude schotel met heel veel mayonaise twee eiren, en sla. Mmmmmmm. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 13 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 Ben je zenuwachtig bol, voor morgen??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 Nee hoor lieverd, kijk er naar uit, maar merk wel dat de d.a. heel veel energie gekost heeft. Daarom ben ik heel blij dat ik nu al 3 weken vakantie genomen heb zodat ik me helemaal op morgen kan concentreren. Anders had ik maandag alweer moeten gaan werken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 Ik was vooral een middag-avond drinker. Ik begon meestal zo rond 13.00 en stopte zo rond 23.00.Ik at helemaal niet omdat ik dan minder effect zou krijgen. Pas als ik een stuk in m'n kraag had, ging ik eten, want dan kon ik geen bier meer zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 13 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 Ging je dan '; s avonds of 's nachts nog eten Bol? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 13 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 Ik vind je echt een topper hoor dat je nu zo goed voor jezelf zorgt.Echt ik vind het zo leuk om die berichtjes van je te lezenEn terecht ook dat je laat zien wie je bent.Uiteindelijk krijgen mensen meer respect voor je alsze merken dat ze niet over je heen kunnen lopen.Vooral zo doorgaan..... (Barry Stevens zei dit toch??)In ieder geval wens ik je heel veel succes morgen en dat je er ook lekkervan mag genieten. Ik vind dat jij morgen lekker mag genieten, want jij hebt tenslotte al het voorwerk gedaan.Heel veel plezier morgen Ook voor alle andere die daar morgen zijn!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 13 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 Bol, veel plezier en ontspanning morgenen top dat je dit organiseert. Ik hoop ervolgende keer bij te kunnen zijn.Geniet en leer van elkaar ps: ga afsluiten, naar de film.. F I J N E A V O N D ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 13 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 Kan je echt niks beters verzinnen Spike??Fietsen in de regen brrrr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 13 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 Ja gewoon bankhangen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 13 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 quote: Originally posted by: spiketv mag pas na 20.30 van mezelf War ben je streng voor jezelf. Maar voor 20.30 is er ook niks op tv toch. Ik grap maar wat Spike, maar heb je bericht gelezen. Alleen is soms zwaar bud. *aanp. Stond een hele kromme zin. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 13 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 Ik wilde ook net afsluiten maar zie Gaby. Hoe gaat het nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 13 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 Hi Lieve Frummers,Ben flink ziek geweest, 't gaat allemaal niet zo lekker momenteel, lees ook vandaag weer voor het eerst op het forum, en dank jullie voor jullie reacties @Gaby, kom je vlug terug? Ik bedacht me gisteren dat mijn laatste posting aan jou misschien te bot was. Het lag meer aan mijn stemming dan aan jouw actie. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar ik hoop echt dat je dat niet tegenhoudt Fleurtje jou wil ik juist nog even bedanken! Je slaat de spijker op de kop, dat is een goede eye-opener, absoluut niet bot, jij weet wat ik nodig heb! Dank daarvoor heb vreselijk veel zin om in oud gedrag te vervallen, wil in bed blijven liggen, stomme vakantie ook ,maar ik ga zo naar de AA, ik moet mezelf maar een trap geven, want anders drink ik mezelf dood, ik ben na woensdag niet door gaan drinken, maar dat wilde ik wel (en niet en wel )Spike ik begrijp je wel, het is niet leuk alleen, het is ook niet altijd leuk met z'n 2'en, ik weet het momenteel allemaal even niet meer, ben de weg kwijt, ben gister bij een therapeut geweest uit de verslavingszorg (dat is hier gratis Fleur) , die gaat je laten ''voelen''', gister deden we een klein stukje, et voila; dat is dus wat ik NIET wil, ik wil niet voelen, ik wil die pijn niet, en daarom wil ik me verdoven, maar deze meneer zegt, blabla eerst voelen, er laten zijn en dan loslaten, ik schrijf het nu even heel simpel, maar ben bang dat er wel wat in zit, heb 24 aug weer een afspraak,kijk heb heel veel therapieen gevolgd, praten kon ik wel, praatte de therapeut(e) eruit, tot... dat ze bij mijn gevoel kwamen, dan ging ik op slot, en stapte op naar de volgende therapie, en zo heb ik dus eigenlijk altijd gevlucht :$ ,nu naar de AA,wellicht steek ik wat op, allemaal een fijne avond!en nogmaals allemaal bedankt voor jullie reacties oh en een pact voor niet roken, daar wil ik aan meedoen, zo klaar mee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 13 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 Gaby, ik ben blij dat je weer schrijft. En dat je weer een doorstart maakt.Verder heb ik niet zoveel helpende teksten. @ Spike, ja stom, ik had de vraag van Snoep gelezen maar had er nog niet op gereageerd omdat ze alweer uitgelogd was. Ik zou gaan kamperen, maar dat heb ik laten varen i.v.m. het onbetrouwbare weer. Ik heb ook niks anders te doen, maar ik mag de tv al aanzetten. Tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 13 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2011 Dag allemaal,Ik had mijn dag niet vandaag.Rusteloos en balen.Ook vanwege het slechte weer.Ik verlang toch zo naar de zon....Heb he moeilijk met niet-drinken.Gisteren werd hier een groot boeket bloemen gebracht.Was vanwege mijn 25 - jarig jubileum op mijn werk.Vandaag dacht ik: daar ga ik toch een fles wijn voor halen.Ja: 1 glas gedronken en de rest weer door de gootsteen gekieperd.Hoe lang blijft dit zo?De al langere droogstaanders onders ons:Hoe deden jullie dat?In 1 keer het besluit genomen en daarna niets meer?Of ook met vallen en dan weer opstaan?Oef wat ben ik charijnig en weet er op dit moment niets tegenover de stellen.Ga vroeg naar bed denk ik, nog een poosje lezen.Voor iedereen die het ook niet gemakkelijk heeft op dig moment:Sterkte.Goed dat je er weer bent Gaby.En meetinggangers morgen:Een fijne dag toegewenst!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden