dropje Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Hallo allemaal. Na jaren van veel drinken wil ik nu gaan minderen en als de tijd daar is helemaal stoppen. Mijn vraag is hoe zijn jullie de eerste tijd de nachten doorgekomen en hoe konden jullie de slaap vatten zonder drank??? Ik ben een stevige drinker en ben bang dat ik de slaap niet kan vatten als ik weinig of niet gedronken heb. Aub help me Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Ha Dropje, welkom hier. Ik heb erg lang slecht geslapen na het stoppen. Ben wel een uitzondering geweest daarin, als ik anderen las, maar toch, je weet niet hoe je gaat reageren als je lichaan aan het ontgiften is. Maar ik was tijdens het drinken ook al jaren een slechte slaper, dus best logisch bedenk ik me nu. Ik heb in januari 2011 een fakirmatje gekocht met een kussentje met klittenband eraan. Als je daarop gaat liggen, ga je uit je gedachten meteen naar je lijf. En de stekeltjes zorgen ervoor dat je lichaam geprikkeld raakte en het bloed en de zuurstof door je hele lijf gaan stromen. Er treedt al vrij snel een weldadig, tintelend gevoel op en ik val er gek genoeg in een diepe slaap op, die meestal 1/2 tot 1 1/2 half uur duurt. Dan ga ik er voorzichtig af, voel even de pijn (soort van fantoompijn) en ook dat gaat over in tintelen en ik slaap weer uren diep en ontspannen verder. Voor mij een wondermiddel. succes met het Alcohol De Baas worden en kom maar vaak lezen en schrijven, dat leidt af en helpt je vast op mielijke momenten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Welkom Dropje, Dat is een van de dingen die je voor lief moet nemen, dat je misschien een tijdje niet zo goed slaapt. Hoe ga je dat doen? Minderen. Heb je doelen? Weet je waarom en wanneer je zoveel drinkt? Bij minderen is het volgens mij heel erg van belang concrete doelen, dus aantal glazen, vooraf af te spreken. En consequenties eraan verbinden als je ze niet haalt. Ik hielt het ooit bij in dagboekje. Maar te vaak dronk ik meer dan afgesproken met mezelf. Eenmaal wat op boeide mij die afspraak niet meer zo. Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Hallo Dropje, welkom Ik heb Plantival van VSM geslikt de eerste paar weken gewoon een voor het slapen gaan en daar sliep ik prima op. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet slechter maar juist steeds beter slaap nu. Ik denk dat het bij iedereen anders is... Ik wens je veel succes, en hoop dat je hier vindt wat je zoekt. Coco Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Hartelijk welkom Dropje, 1 dag later aangemeld dan ik, want ik ben nieuw sinds gisteren. Maar ik voel mij al helemaal thuis op dit forum. De eerste keer dat ik stopte met drinken heeft mijn HA mij een slaapmiddel voorgeschreven. Zij had mij wel gewaarschuwd dit maximum 10 dagen achtereen te nemen omdat anders het gevaar bestaat om daar afhankelijk van te worden. En nog een verslaving erbij had ik echt niet van doen. Maar het heeft me de 1ste week toch goed geholpen. Nu ik voor de zoveelste keer gestopt ben neem ik geen slaapmiddel meer in. Resultaat is dat ik inderdaad niet zo goed slaap maar daar ga je niet van dood. Van alcohol wel … Hoop je nog te horen hier. Vele groetjes van Frodo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Dag Dropje, Ik geloof dat iedereen in het begin slechter slaapt als je stopt met de alcohol. Voorheen was je/ik meer in een coma dan in een gezonde slaap. Het herstelt zich echt. Inderdaad bij de ene duurt het langer dan bij de andere. Er zijn diverse homeopathische middelen, maar pas op als je al antidepressiva gebruikt. St. Janskruid kan je daar bijv. niet bij gebruiken, want dat werkt elkaar tegen. Ik doe altijd een druppeltje lavendelolie in de buurt van mijn kussen en dat werkt ook rustgevend. Ook langzaam de dag afbouwen, niet veel koffie meer laat op de avond e.d. helpen. Als ik in bed ga liggen, probeer ik zo ontspannen mogelijk te liggen en dan mijn ademhaling naar mijn buik te richten, zodat je buik wat omhoog gaat als je inademt. Dan heel rustig weer uitademen. Je moet maar zo denken, dat als je ontspannen ligt, je lichaam ook uitrust. Veel succes met stoppen/minderen. Ik heb de internetcursus van Tactive gedaan en heb daar veel aan gehad. Vooral om inzicht te krijgen waarom je drinkt, wat zijn je valkuilen, hoe kan je ander gedrag aanleren voor de momenten waarop je wilt drinken enz. Heb je onze virtuele huiskamer al ontdekt. Op "Ditjes en datjes, de dagdraad" komen we elke dag bij elkaar voor de gezelligheid en voor steun. Soms maken we een beetje plezier met elkaar en veel mensen kennen elkaar al langer, maar op het moment dat iemand steun nodig heeft, omdat hij wil drinken of iets rots heeft meegemaakt, schakelt iedereen om en probeert te helpen. Mochten ze per ongeluk over je heenlezen, dan SCHREEUW je gewoon nog een keer. Hoe je het ook wilt aanpakken, ik wens je veel succes. Hou vol hoor, want deze gewoonte heeft je leven al zo lang beheerst dat hij ook niet meteen weer weg is. Mocht het een keer fout gaan dan sta je de volgende dag weer op, trekt de les uit het gebeurde en begint met nieuwe moed opnieuw. Succes, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dropje Geplaatst 10 mei 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Dank jullie wel voor de lieve berichtjes,ik ga me verder verdiepen in alles maar heb me vandaag al echt vierkante ogen gelezen en ben er even door van slag,maar gaat wel goed komen. Liefs dropje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Welkom dropje, je eerste stap is gezet. En alles komt inderdaad wel goed. Als je er zelf maar in geloofd en als je maar in jezelf geloofd. liefs en veel sterkte met je ADB worden jootje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden