Lelie Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Jij ook welkom terug.Was je weg? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 O vakantie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 O gatsie,wat heb je uitgespookt:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 quote: Originally posted by: yajala.NIWI wat heb ik je vervloekt met je geduld! PPPPFFFFFFF,makkelijk lullen dacht ik!Welja....ben ik het weer geweest ???...makkelijke naam he, niwi...maar ja, Yaja...wat is het alternatief ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Ik las in datzelfde bericht, Yajala...."ik heb het forum niet meer zo nodig"zulke mededeling maken me altijd ongerust....zoiets dacht ik na anderhalf jaar AA ook...ik heb het niet meer zo nodig...ik kan het wel weer alleen...en dan ben ik gigantisch de mist ingegaan...omdat ik weer de valse illusie koesterde dat eentje geen kwaad kon...na dat eentje lag mijn hele wilskracht weer aan diggelen....de hoeveelheid was enorm...alsof ik die anderhalf jaar droogte op 1 dag moest inhalen...de kater heeft 3 dagen geduurd...het schuldgevoel nog langer...en ik dacht het niet meer nodig te hebben...als ik er goed over nadenk...heb ik het nog steeds nodig....nu nog.... ook na 25 jaar nog...en eigenlijk ben ik gelukkig dat ik het nog nodig heb...samen met lotgenoten...mijn vrienden, de verdoemden der aarde... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 koelkast en vriezer weer schoon goede afleiding, want had net N ff aan de telefoon, en wij kunnen niet communiceren, ik kan hem niet duidelijk maken wat ik bedoel, hij voelt dat als een aanval, en ik voel me erg onzeker bij hem, en dat is ookniet zijn bedoeling, kortom drama...en wat was ik weer boos, er zit zoveel woede in me, en ja hoor, ik wou meteen weer drinken, en dan ook hem daarvan de schuld geven, gelukkig duurde dit moment maar even, ff verder gegaan met koelkast, en nu zit ik even lekker buiten in de zon, pffff.... trekmoment gelukkig voorbij maar ik moet hier wel wat mee, ik loop hier steeds tegenop, vanavond maar naar de AA , denk geen slecht idee, ik laat me te snel meevoeren in m'n emoties, wat nu natuurlijk ook volop kan omdat ik vrij ben, maar goed , ik ben in therapie, N is in therapie, het zou toch een keer beter moeten kunnen gaan, wie weet, afwachten maar...enne... ik ga graag mee volgende keer naar het A'damse bos Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 wat ik me ook bedacht was; hoe snel mijn gedachten kunnen veranderen, vanochtend nam ik de beslissing om niet te drinken vandaag, refu geslikt, en er gebeurt iets waar ik niet mee om kan gaan, en de eerste gedachte/wil ''DRANK" , dat heb ik ook op mijn werk, ik werk als mijn baas me vraagt me even te spreken ben ik al meteen in paniek, ik denk dan meteen negatief, en vaak is er niets aan de hand, vraagt ie bv of ik z'n sleutels heb gezien, das toch niet normaal, ik heb altijd maar die angst, en ik ben het zo zat, iemand een kant en klare oplossing Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Precies Rekel, eentje kan geen kwaad:( Soms denk ik dat ook maar als ik dan heel eerlijk naar mijzelf kijk en denk, waarom ééntje, ik vind drank helemaal niet lekker. Dan is het antwoord er gauw. ik wil die kick, Al is het maar eventjes, voelen, en dan zou het bij mij fout gaan, want als ik die kick voel, wil ik meer, veel meer tot ik laveloos ben, en er bij neer val, met alle gevolgen vandien.En met die rotsmoes zou ik weer heel diep de vernieling in gaan, dus voor mij nooit geen drank meer. Ik hoop dit vol te kunnen houden.Kyra hoe gaat het vandaag met jou? Lukt het nog een beetje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Gaby,ik lees je al een poosje....en iedere keer denk ik....is het leven van Gaby niet te afhankelijk van N ?....als N dit....als N dat....het blowen van N...misschien kun je jezelf belangrijker gaan vinden dan N ?.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 http://www.nieuweopenbaring.nl...s&file=article&sid=493vlg mij doet deze link het wel, en dan de 3e download, gaat over verslavingen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Tsja... Niwi, je hebt helemaal gelijk, ik ga mezelf op de eerste plaats zeten, en dan als eerste mijn drinken, want als het fout gaat met N of wie dan ook, is dat toch elke keer mijn valkuil, en uiteindelijk zal het allles stuk maken, relaties, werk, mijn lichaam, mijn geest, alles.... en waarvoor? Voor dat ene moment van totaal van de wereld zijn, me helemaal verdoven, met alle gevolgen van dien,mijn alcoholisme is een complete gekte,en het ergste is nog dat ik dat ook weet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Kyra begrijp ik dat je net je laatste biertje hebt gedronken? En je gaat geen nieuwe halen?RESPECT!!!!Wow.... dat vindt ik echt heel knap van je, ik weet niet of ik het zou kunnen, vannacht nog overal op zoek geweest naar een shoarma tent die nog open was om bier te halen (niet gevonden, dus morgen sta ik dan weer een week droog) vindt het ontzettend moeilijk, en die kip zonder kop, zo herkenbaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 alcoholisme is altijd een complete gekte, Gaby....maar daarom ben je voor jezelf wel de belangrijkste persoon die er is....eerst jezelf, dan pas een ander....en als je jezelf onder controle hebt...is het wellicht ook beter om een ander te helpen ?... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Kyra ik hoop echt dat het je gaat lukken meid want dat drinken nekt je, echt. als ik kijk naar de tijd dat ik met fikse katers rond liep, niets uit m'n handen kwam en nu, dan teken ik er voor. God wat voelde ik me vaak belabberd zeg. iedere keer weer opnieuw die katers, iedere keer weer dat schuldgevoel, de spijt, niet meer weten wat je gedaan hebt, dus schaamte, iedere x weer opnieuw mezelf wijs maken, morgen stop ik maar vandaag drink ik nog. Nee dit leven is veel fijner ondanks dat het niet altijd makkelijk is maar nog altijd tien x beter dan dat gezuip. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 quote: Originally posted by: niwialcoholisme is altijd een complete gekte, Gaby.... maar daarom ben je voor jezelf wel de belangrijkste persoon die er is.... eerst jezelf, dan pas een ander.... en als je jezelf onder controle hebt...is het wellicht ook beter om een ander te helpen ?... zo waar Niwi, maar het is ook weer die verrekte eenzaameid die me vaak de das omdoet, alhoewel het met N de laatste tijd ook niet zo gezellig is, ik denk dat ik relaties ook nog moet leren, net als niet drinken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 zou de drank iets veranderen aan de eenzaamheid, GAby ?....of zou de drank je misschien nog eenzamer maken ?... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 quote: Originally posted by: kyrazielig zijn we he??? dat is ook vaak wat ik denk Kyra, wat in en in zielig eigenlijk, en hoe moeilijk kan het nu helemaal zijn, 'gewoon' per 24 uur het eerste glas niet nemen, ik wens je heel veel kracht toe!het voornemen is er in ieder geval, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Niwi toen ik stopte met drinken, en dus naar de kroeg gaan, dat was de eenzaamste tijd in mijn leven, en eenzaamheid is hel... ik zat toen zo'n 5-6 keer per week in de kroeg, dat was mijn huiskamer en altijd wel iemand om een praatje mee te maken, al was het maar de barkeeper, en praatjes, hele wereldproblemen losten we op, (was alleen jammer dat we dat de volgende dag weer waren vergeten, maar ach dan begonnen we weer opnieuw) we waren allemaal hele zware drinkers, dus niemand nam iemand iets kwalijk, het was een veilige haven voor mij....toen ging ik stoppen, en met een frisje bij deze mensen was niets voor mij, wat een ge***** ,nee daar had ik niets aan,waren dus echt 'drinkebroeders, zonder drank was er niets meer over....dus toen die eenzaamheid, vreselijk heb ik me gevoeld, en ja om dat af en toe niet zo erg te voelen, begon ik weer te drinken, maar nu stiekem thuis, met de gordijnen dicht, want ja, naar de kroeg terug durfde en wilde ik niet meer, ergens wist ik wel dat ik fout bezig was, bovendien was ik al een aantal keren naar de AA geweest en zoals ze me daar al vertelden AA verpest je drinken en lost drinken mijn eenzaamheid nu op? NEE integendeel, afspraken die ik heb moeten afzeggen omdat ik dronken was (de zaterdag overdag niet doorgekomen zonder drank) maakten me eigenlijk nog eenzamer, want dan had ik een keer iets te doen, verpestte ik het weer door die drank, ik heb vaak gehoord dat je eerst zelf gelukkig moet zijn, maar ik zou zo graag met iemand willen zijn, ach de kip en 't ei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 maar je bent er weer Bor droog gehouden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Hoi Borretje,Nee niks meer oprakelen ben je gek zeg laat maarlekker zo je bent er weer dat telt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 tactivehelp mijna heel veel tijd heb ik gezopenben totaal de weg kwijt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Gooi het eruit,vertel je verhaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Bako blijf a.u.b. dan nu op het forum mens, dan kunnen we je misschien helpen. Wil je iets vertellen over de periode? Hoe het zo ver is gekomen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Ik ga de keuken in koken.Ik zie jullie straks weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Bako, wat erg voor jewat kunnen we voor je doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden