albertina Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 @ quote Jopieoverigens heb ik gemerkt dat, wanneer je veel adviezen of verwijten krijgt of té sturend, directief benaderd wordt het meteen en snel afgelopen is met die zelfreflectie ik schiet dan in de 'niet bereikbaar-modus' of in de 'doordenderen-modus' of in de 'ik-ga-vanaf-nu-alles-anders-doen-modus' @unquote.In de onbereikbaar modus, heb ik jaren lang gezeten.Daar begin ik nu zo langzaam aan uit te komen.Dat ik vanaf nu alles anders ga doen is niet zo makkelijk,dat gaat stap voor stap.De éne dag lukt dat beter dan de andere.Soms kan ik in een opperbest humeur zomaar in een mineur stemming raken.Dan probeer ik te kijken hoe dat kan.Meestal ontdek ik wel de oorzaak,soms ook niet.Dan laat ik de mineur en maar zijn, ik vecht er niet meer tegen.In begin vond ik dat doodeng, het laten zijn.Ik dacht, ooowww als ik maar niet zover doorschiet datik ga drinken.Nu heb ik dat niet meer zo, ik durf meer naar mezelf te kijken.Natuurlijk doe ik dat niet in mijn eentje, ik heb het geluk daarheel goede hulp bij te hebben.Verwijten daar kan ik niet zoveel mee,Meestal werken verwijten averechts, ik ervaar het alseen schuldgevoel aanpraten.Niet dat mij nooit iets verweten wordt hoor,dat gebeurd best wel.Nu probeer ik verwijten bij de ander te laten,het is vaak een onvermogen, iemand iets verwijten.Wat vrienden betreft, ik heb er niet zoveel meer over,soms ervaar ik dat als pijnlijk.Toch, realiseer ik mij ook dat een aantal mensen in mijn omgevinggeen vrienden waren.Ik was er voor hen, daar was ik ijzersterk in, zorgen voor een anderdaardoor hoefde ik niet over mezelf na te denken.Nu, een tijd verder accepteer is dat dat zo is geweest.Tijdens mijn opname en nu nog, heb ik ontzettend veel over mezelfgeleerd.Ik zie het als een groeiproces, een weg naar een ander leven.Tot zover.@letter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Jij gebruikt vieze woorden yaja :DJij krijgt een tikkie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Tis maar wat je vies vind he Fleurtje!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 :o :D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Ya,mooi te lezen dat je gegroeid bent.Daar doe je jezelf veel goeds mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 quote: Originally posted by: jopieoverigens heb ik gemerkt dat, wanneer je veel adviezen of verwijten krijgtof té sturend, directief benaderd wordthet meteen en snel afgelopen is met die zelfreflectieHeel herkenbaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Er wordt gezegd dat het goed is naar je eigen aandeel te kijken. Gaat het dan over iets dat je overkomt of de manier waar je ermee omgaat? In sommige zaken die je overkomen heb je geen aandeel. Kijken naar hoe jij daarmee omgaat brengt inzichten mee maar het stopt als je de manier niet vindt om het om te draaien. Oude patronen kunnen destructief zijn maar vooral heel hardnekkig en gemakkelijkHet is wie je bent omvormen tot iemand waar je vrede mee hebt.Dat op zich vraagt veel meer dan enkel inzicht.Ik vind het mooi om te lezen maar hoe doe je het. Praktisch..Door oefenen? Zoja..wat voor soort oefeningen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Ik ben er eens mee wegLaters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 03-10-2009 Gera Hoogendoorn-Verhoef" Verslavingen: hoe kom je eraan en hoe kom je eraf?" Deel 1 (lezing) 25 mbDeel 2 (vraag en antwoord) 19 mb het is de 3e downloadhttp://www.nieuweopenbaring.nl...&file=article&sid=493dit is een andere kijk op verslavingen, je kan het beluisteren, misschien heeft iemand er iets aan? ik had het gisteravond opgezet, en vanochtend toch de beslissing genomen niet te drinken ik sprak net iemand die zei; je probeert wel te zwemmen, maar dan neem je een rubber bandje mee, dan weer een houten plank, dan ga je weer rugzwemmen, terwijl we buik aan het oefenen zijn...en eigenlijk is dat ook zo, maar ja , hoe nu in de praktijk te brengen *aanpassing; link aangepast Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Gevaarlijk naar mezelf toe???? Wat bedoel je daar mee Spikie?Heb je ook hobby's? Wat zou je nu het liefst (buiten drinken) willen doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 @Spike, zullen we morgen dan eveneen parkwandeling samen maken in Oost?Dan wordt mijn netwerk ook weer iets breder... Een vriend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Was jij nu de gene die van de week schreef dat je bij de dierenamb. wilde gaan werken of was dat iemand anders, Spikie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Hoi Spike,Ik zie bij KNMI dat het morgenwarmer is dan vrijdag... Wachtenop wat de weermannen en -vrouwenzeggen vanavond? Leuk, zullen wein een PB wat bespreken waar en hoe?Kop op joh, zei een zongenieter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Amsterdamse bos lijkt mij ook wel wathoor Jopie. Spike, kun je al die drukte wel aan zo? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Spikie ik ben er bijna van overtuigd dat je daar je plekkie zult vinden meid, het is hartstikke fijn werk opzich. Het moet alleen niet teveel spanningen opleveren zoals het nu met mij is. Toch leer ik er van. ik moet veel sneller signaleren dat ik over mijn grenzen heen aan het gaan ben, maar dat komt wel.ik hoop voor jou dat je je daar minder eenzaam gaat voelen, en wat vrienden gaat maken.Bij ons werken zo'n 145 man, dan tel ik de opvang dus ook mee. De mensen die b.v. flessenkittens of pups opvangen. Als dat bij jou ook zo is, zullen er best wel een paar gezellige mensen bij zitten.A.s. maandag ga je bellen? Ja en dan zal je eerst wel een introductiegesprek hebben. als ze net zo verlegen zitten om mensen als wij, ga je zeker aangenomen worden. Hopelijk heel snel. Houd je maar vast aan het idee dat jou leven gaat veranderen in de positieve zin van het woord. Je gaat een fijne toekomst tegemoed. Echt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 quote: Originally posted by: JorisAmsterdamse bos lijkt mij ook wel wathoorq]Ja naar de bosjes van Poot in Den Haag kun je beter niet gaan. Daar kan je als man nog niet eens fatsoenlijk bukken om iets op te rapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 goedemiddag,voel me als een slappe dweil, helemaal stuk getraind, zit trillend aan mijn shakie....he spike kop op he, komt wel goed hoor, geduld en hoop houden dan komt alles goed.hier is het nu prachtig weer en de vooruitzichten zien er goed uit.volgt iemand hier de serie op ned 2. de kleine waarheid, moet zeggen hoewel het oud is en het geluid slecht is, heeft deze serie me toch gepakt, vind het erg goed!he joris goed idee om met spike een wandeling te maken, lopen verzet je geachten he!zo ga nu eerst even eten en auto stofzuigen toedeladoki toinenemans;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 @Spike, heb je 'meer ijzers in het vuur' v.w.b.vrijwilligerswerk? Ik wil je behoeden voor eenevt. teleurstelling, maar daar gaan we niet vanuit. Hoop dat de DA een positieve reactie geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 gaan we naar het Amsterdamse bos ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Spike die leegte herken ik erg hoor, ik denk ook dat dat is wat ik probeer op te vullen met drank, komt ook aan bod in die lezing die ik postte, misschien heb je er iets aan daar eens naar te luisteren? Hoor je i.i.g een stem, ik zet ook vaak luisterboeken op, vaak ook om het idee dat ik dan niet helemaal alleen ben, ik weet het, het klinkt een beetje triest, maar het is wel zo, ook ik voel me lastig op vrije dagen, maar ik zag, dat mijn vriesladen niet helemaal goed dicht hadden gezeten, dus nu even de koelkast ontdooien, heb ik weer wat te doen hahaals ik vandaag niet drink, zit ik morgen weer op een week, dan is de kop er weer af Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Lieve mensen, ik ga ook even naarbuiten toe. Alle A'dammers en NH naar het Amsterdamse boseen andere keer, maar wel binnenkort? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 He Bolletje,Voel me stukken beter.Ben even gaan fietsen.Bui op mij kop gehad en toch maar door fietsen,was thuis en was weer droog.De zon schijnt nu heerlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 dank je borretje:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 Ik zit wel zo dat ik hoop dat ik er af kan blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 17 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2011 lees even bij.Ben er ook net weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden