jannekeW Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 Hoi lieve allemaal!Ik heb al een paar keer meegedaan met een dagpact en dat bevalt me erg goed. Een week vind ik alleen nog wel erg lang, dus bedacht ik gisteren ineens, een weekendpact, dat lijkt me wel wat!!Dus, wie doet er met me mee? En ik weet dat de weekenden voor velen moeilijk is, maar als we dit aankunnen dan zijn we alweer een hele stap verder:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 JannekeJaap Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 quote: Originally posted by: JaapJannekeJaapBol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MsLuzac Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 ik sluit me ook aan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 quote: Originally posted by: JaapJannekeJaapBol.MsLuzac Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 JannekeJaapBolMsLuzacMarc Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 JannekeJaapBolMsLuzacMarcJane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jannekeW Geplaatst 26 augustus 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2011 we gaan goed:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MsLuzac Geplaatst 27 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2011 Gisteravond/nacht een goed gesprek gehad met mijn man en er gaat hier in huis veel veranderen.Hij heeft me gisteravond nog proberen over te halen om toch een alcoholisch drankje te nemen, maar heb voet bij stuk gehouden. Ik heb mijn keus gemaakt.Vandaag zal weer een dag hebben dat ik heel de dag misselijk ben, veel drinken en goed eten. afleiding zoeken dat staat vandaag ook op het programma, dus laat dat nou mooi meegenomen zijn.Hoe vergaat het de rest vandaag ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2011 MsLuzac, ik hoop dat je je man duidelijk kunt makenhoe belangrijk het voor je is dat hij je steunt en juistniets meer aanbiedt. uiteindelijk ook in zijn voordeel, maarvoor jou nu cruciaal dus:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jannekeW Geplaatst 27 augustus 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2011 Hai Ms Luzac,wat vervelend dat je man je niet echt tot steun is. Mijn man dronk eerst nog wel, maar hij wil zelf zo graag dat ik van de alcohol afblijf dat hij nu ook niet of nauwelijks meer drinkt. En ik moet zeggen dat dat toch echt een stok achter de deur is. Hij wordt zelfs boos op me als ik wel een wijntje wil drinken. Vandaar dat het mij nu erg goed afgaat om de drank te laten staan. Moet zeggen dat het ook wel iets makkelijker wordt naarmate de dagen verstrijken. Ik voel me een stuk fitter en gezelliger, heb meer energie om in de kinderen te steken en slaap ook stukken beter. Ik hoop echt dat je je man duidelijk kan maken hoeveel het vcor jou betekent om niet meer te drinken en dat je zijn steun hard nodig hebt. Hoe gaat het met jouw trekmomenten dit weekend?? Ik heb alleen maar zin steeds in chocola haha, dus denk dat ik zo nog snel even naar de winkel ren voor een zak m&m's Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2011 Luzac waardoor ben je vandaag misselijk? Vervelend dat je man aandringt om iets te drinken. Maar niet alci's hebben geen besef van alcoholverslaving. Heel veel sterkte meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MsLuzac Geplaatst 27 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2011 bolletje,de misselijkheid heb ik doordat ik gestopt ben met drinken. Aankomende woensdag heb ik de vervolgafspraak bij Tactus en krijg ik ook papieren mee voor bloedprikken en ga ik door de medische molen. Ik heb te veel "klachten" die door de alcohol door de jaren heen alleen maar verergerd zijn. De misselijkheid had ik ook toen ik in Februari van dit jaar gestopt ben geweest voor 3 maanden. Vandaag verder goed gegaan, was wel heel prikkelbaar voor de kinderen die het vanavond weer eens moesten ontgelden. M'n jongste van 5 wil niet slapen, mijn oudste van 8 denkt ook dat het voor haar nog geen bedtijd is, en de avond die ik samen met m'n man voor de tv gepland had valt nu ook in het water. Ik duik het liefst nu m'n bed in. Ben moe (gisternacht gingen we pas om 2.30 uur slapen en vanmorgen om 8.15 stond ik er al weer naast), te kort geslapen doet mij nooit goed.Ik probeer aan de lekkere trek niet toe te geven, dit omdat ik boven mijn gemiddelde gewicht zit.Mijn man heeft mij gevraagd om gewoon met de pot mee te blijven eten, maar dan bijvoorbeeld wat minder aardappels en wat meer groenten. Overdag pas ik mijn maaltijden dan wel aan, 2 ons groente en 2 stuks fruit Daarnaast slik ik dan dagelijks de vitaminen B om zo de zoetbehoefte laag te houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2011 Wat vreemd dat nu je gestopt ben met drinken, je misselijk bent. Ik ben heel benieuwd of ze iets vinden, maar beter is natuurlijk als je gewoon gezond bent.En ook nog aan het lijnen min of meer? Kost het je erg veel moeite?Ikzelf zou denk ik eerst proberen om goed a.d.b. te worden, en daarna dan nog zien wat ik nog meer aan wil pakken. Niet teveel eisen van mezelf.maar eerst nu maar eens het onderzoek afwachten.En ik hoop natuurlijk dat je vanavond een beetje bijtijds naar bed kunt gaan want goed slapen is o zo belangrijk meid;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MsLuzac Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 nee het lijnen mag ik dus nu niet doen van mijn man. Laat ik me nu maar eerst focussen op de problemen en mijn alcohol gebruik. Dat ik nu gestopt ben is ook doordat ik nu even niet zo fit ben, en normaal zou ik daar echt schijt aan hebben, maar op de een of andere manier had ik er nu gewoon geen behoefte aan. Verder is slapen voor mij geen enkel probleem als je dat wellicht gedacht hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MsLuzac Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 oh en wat betreft het naar bed gaan gisteravond. We hebben film gekeken tot ongeveer 23.30 uur en toen zijn we beide het bed in gedoken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jannekeW Geplaatst 28 augustus 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Hai Ms Luzac!!Idd eerst het één dan het ander. Hoe voel je je vandaag?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MsLuzac Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Ik voel me beter, maar kan altijd beter. Dadelijk ff de was wegwerken en de kids klaar maken. Vandaag is m'n schoonvader jarig en vanavond gaan we met heel de familie uit eten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MsLuzac Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 hoe verloopt het de rest eigenlijk, jullie melden je voor een pact maar zie hier niets terug in dit draadje JannekeJaapBolMarcJane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MsLuzac Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 even nog iets over de misselijkheid waar ik last van heb, zie dit stukje wat op dit site van ADB staatAlcohol en hoofdpijnAlcohol stimuleert de vochtafscheiding. U verliest meer vocht dan u tot u neemt. Dit kan de hersenvloeistof benadelen. Hierdoor kunnen uw hersenen, die normaal gesproken omgeven worden door vocht, gevoelig worden voor beweging waardoor hoofdpijn ontstaat.Alcohol wordt afgebroken door de lever. Daarbij ontstaat een giftige stof (aceetaldehyde) die op zijn beurt ook weer afgebroken moet worden. Deze giftige stof zorgt ervoor dat je misselijk wordt en hoofdpijn krijgt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jannekeW Geplaatst 28 augustus 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Hé Ms,Gefeliciteerd met de verjaardag, een leuke dag dus voor de boeg, of zie je ertegenop??Met mij gaat het goed, heb vandaag ipv alcohol lollies, ook een lekkere vervanger. Misschien een idee?Ik heb verder eigenlijk helemaal geen last gehad van ontwenningsverschijnselen, lijkt me knap vervelend. Maar troost je, gaat als het goed is ook weer voorbij en dan voel je je een stuk beter. Heb je nu al wel meer de steun van je man? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MsLuzac Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Mijn man staat helemaal achter mijn beslissing, hij weet hoe graag ik wil stoppen. Er zijn zowiezo een aantal zaken die wij moeten veranderen hier in huis en daar gaan we samen aan werken de komende tijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Met mij prima MsLuzacik was van plan na afloop droog te melden(geen bericht=goed bericht in mijn geval) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MsLuzac Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Net terug van het diner met mijn schoonfamilie. Mijn schoonouders trakteerden op een eetentje bij de Chinees hier in de stad. Super lekker gegeten. Ik heb wel even de gedachten laten gaan of ik wel een wijntje zou nemen, maar bedacht me ook heel snel dat IK er voor gekozen heb om te stoppen en heb het afgewezen. Uiteraard krijg je dan wel opmerkingen als "oh je hebt zeker in de vakantie zoveel gedronken dat je het nu even voor gezien houdt". Ben er niet verder op ingegaan. Lekker sap en water gehad, goed te doen. Nu erg moe, nog een aantal zaken achter de pc afhandelen en dan duik ik m'n bed in. Op de terugweg naar huis zeg ik tegen men man...."nou je bent zeker wel trots op me hè dat ik niets genomen heb?" Nou een antwoord die ik zou verwachten kwam er helaas niet uit, maar ik weet wel dat hij dat is al zegt hij dat met niet zo veel woorden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jannekeW Geplaatst 28 augustus 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Hai Ms: hartstikke goed van je!! petje af hoor, want dat lijkt me erg moeilijk. Op het moment vermijdt ik dat soort dingen heel erg. Juist omdat ik het moeilijk vind om dan nee te zeggen. Maar op een gegeven moment zul je toch moeten. Maar je kunt trots op jezelf zijn:) Verder voor iedereen hier wilde ik me droog melden voor het weekend. Ik zit te denken om mee te gaan doen met de weekpact... misschien wel een logische volgende stap??Hoe is het met de rest gegaan?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden