Spring naar bijdragen

Eet - Draadje !!!


Otje

Aanbevolen berichten

Ha wat leuk: heb ik toch iemand enthousiast gemaakt.

Ik heb onder mijn favo's een receptenlijn voor smoothies. Maar uiteindelijk kies ik de eenvoudigste combi's. Het is handig om te weten dat de dikte wordt bepaald door ijsblokjes die erin zouden moeten, maar met ingevroren fruit heb je ook al dat effect. En idd kun je variƫren met roomyoghurt, magere, met allerlei roomijs. Walnoten erdoor b.v.

Ik ga nu wel extra op de prijs van fruit letten: bij de ldiL schijnt de kwaliteit erg goed te zijn... en de Appie heeft ingevroren fruit dat niet duur is (en schijnen meer vitamines in te zitten).

Trouwens, ik houd niet eens zo van dat ijskoude, dus drink het vaak pas als het een tijdje staat.

Nou Vie, ik ben benieuwd naar je heerlijke resultaten!!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 396
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

lldiL is inderdaad steeds beter op hun groente-fruit-afdeling Cathy. Ik hou ook niet zo van dat heel ingevrorene, zo 's morgens mag het gewoon koel zijn, maar je hoeft nou ook niet meteen een klap voor je kop te krijgen :)

Ga jou morgenochtend vertellen hoe het bevallen is. Komkommer en avocado heb ik in huis, en limoensap ook.
En nog dankjewel, want ik heb nu ook een favo van smoothies in alle smaken via internet.

Ja, zure en pittige dingen Cathy, ben niet zo van het zoete.

Borretje, een blender is niet zo vreselijk duur hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een blender is 25 a 29 euro. Is te doen....

Vie, jij hebt toch ook een grote tuin met vanalles erin?
Ik heb nog kruisbessen van vorig jaar, de laatste bak nu net uit de vriezer gehaald.
Mijn smoothie vandaag: 1/3 meloen, 2 peren, 1 appel, 1 banaan, vanille soja drink (voor Drup);) en 4 bolletjes roomijs en altijd 1 dessertlepel honing erbij.

Rode bessen zijn natuurlijk zuur en de kruisbessen zijn ook altijd erg fris...

Nou suc6!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat mijn recepten van smoothies en vruchtensappen verloren zijn gegaan ergens want maak het erg veel. Toch weer een nadeel van al die draadjes want je geeft het door op dagdraad, receptendraad en nu hier weer. Vind het toch verwarrend en onoverzichtelijk maar kan aan mij liggen.

Vandaag hier boerenomelet met knoflook en plakjes tomaat er op. Peper, zout en peterselie er over. Lekker met mozarella en wokchipjes.

Zonder soja saus of drink hahaha.

Soep eet ik tussen de middag altijd want ben er dol op maar word me anders te veel. Als toetje heb ik vanille smoothe met kaneel maar ook weer later dan want ben dus een kleine eter maar houd wel van lekker en veel gaat ook wel alleen moet het anders verdelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja kaneel erdoor is ook een goed idee Drup!

De combi meloen en peren is niet zo geslaagd hoor, heb ik net gemerkt.
(misschien dat kaneel de boel nog iets op kan peppen...)

Vanavond eet ik Italiaanse roerbakgroenten met rijst en iets van gehakt erdoor; sperciebonen er bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Dar, als ik vroeger zei dat ik me verveelde, zei mijn tante: ga dan op je rug liggen en met je tenen spelen.

Bruine rijst
Uitgebakken stukjes eendenworst (van de toko)
Gemengd met verse chinese koolsoorten en knoflook. En chinese barbequesaus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en jij voor de kaneeltip, daar werd de combi peer/meloen wel wat drinkbaarder van!

Ik doe trouwens alles steeds uit de losse pols qua hoeveelheden. Gooi op de gok wat yoghurt erin.
En ik kijk dan naar het uiteindelijke resultaat...ff proeven....Mmmm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die kaneeltip was volgens mij van Druppeltje, Cathy.
Zo doe ik het ook, een beetje dit en dat en patapata en ronflonflon. Een recept is voor mij alleen maar een basis, de rest vul ik zelf wel in ;)

Zit voor vanavond te denken aan zomerse uiensoep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie wokchippies koop ik in een zak bij A. Die heb je in diverse vormen van mild tot pittig. Als mijn omelet klaar is dan gooi ik hem nog ff in de mag met de tomaat en chippies. Zo is alles lekker warm en de chippies niet te hard maar wel knapperig.

Vandaag gekruide kabbeljauw in folie uit de oven, wilde spinasie en basmatie rijst. Daar houd het mee op want probeer nog geitenkaas met spekjes te omwikkelen en klaar te maken. Wil nog mango pureren om morgen ijs te maken en bouillon staat op voor waterkerssoep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind ik ook borretje maar dit draadje geven me veel tips waar ik wat mee kan doen met eigen fantasie.
Tussen de middag eet ik altijd verse soep met een sneetje bruin brood.
Avondeten zoals beschreven of rommel lekker wat aan met eigen smaak of jullie ideeen.
Later is het idd ook hier smoothie, yoghurt met muslie of vers ijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soort prut gemaakt van Prei (uit de tuin), met champignons, courget, ui, gehakt geruld, hamblokjes en tomatenpuree. Door een restant rijst heen wat ik nog van gisteren had.
Toe: smoothie
Morgen maak ik een sinaasappelsmoothie. (met sin.appels, appel, banaan en magere yoghurt, roomijs en honing)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cathy, luilak, meteen al voor 2 dagen schrijven
jij dacht zeker: hoezee ik doe er meteen maar twee!:D

Ok serieus: kippevleugeltjes voor de kids, zelf kalkoenfilet,
knoflook, champignons en ui, asperges en gebakken aardappeltjes.
Toetje mochten ze erbij denken, vergeet ik altijd (heb koffie, erg he)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kheb morgen helemƔƔl geen tijd voor het maken van een smoothie..... ben gans den gehelen dag aan het sauna-en en eet daar ws een heerlijke sathƩ met frietjes of een moot zalm..... ws het laatste gezien mijn cholesterolgehalte..... nou, dƔt gaat goedkomen na een dag in de sauna! (en tussendoor nog wat koekjes uit een stiekume tas smikkelen en een gebakje bij de koffie, omdat dat in mijn optiek hoort bij een dag sauna. En daar hoort :rose: bij!!
Dit is wel mijn ultieme recept hoor!!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veggy burgers gebakken met knoflook.
Sla met sesam dressing (uitje, worteltje, sesam olie en zaadjes en mixen).

Gekookte pattatjes en gestoofde wortelen.

Dessert, of zoals jullie zeggen toetjes doen wij niet zo aan mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...