Spring naar bijdragen

Eet - Draadje !!!


Otje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 396
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Wist wel dat ik weer eens iets verkeerds deed want wilde die kool morgen eten maar heb groene kool i.p.v. spitskool gekocht.:( Omdat ik de boodschappen online doe kan ik niet ruilen en zo heb ik ook groene asgerges besteld i.p.v. witte. Heb dus wat met groen terwijl ik eigenlijk voor oranje zou moeten zijn hahaha. Naja komt wel kee :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Dar koken is altijd een hobby van me geweest en als ik moet opsommen welke kookcursussen ik allemaal heb gevolgd dan vergeet ik er beslist een paar. Ben zelfs zo gek geweest om naar Venezuela te gaan om Spaans te leren en de zuid Amerikaanse keuken te oefenen. Liefde van de man gaat door de maag dus want als ik nieuwe kleren kocht vond mijn man ze altijd te duur maar dit vond hij wel goed hahaha. Ach ergens wel een redding dat ik een smulpaapje ben want zo nu alleen verwaarloos ik mezelf tenminste niet wat dat betreft wat je snel doet als je geen kinderen en ook geen man meer hebt. Zeker is ook de opening van dit draadje (inmiddels een hele draad) dat het erg belangrijk is hier om gezond te eten. Dus ben erg blij met al die ideeen en tips hier. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier verkeerde kool a la Dar. Bedoel het recept van haar en heb zelf de verkeerde kool gekocht. Naja gooi er wat reuzen gamba's door en zal het best overleven. Houd erg veel van knoflook dus gaat er ruig door heen want moet morgen ook nog naar de tandarts dus ben dan snel klaar hoop ik.

Zelfgemaakte bananenijs met walnoten toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat weer best Dar, zoals ik al zei duurt het maar een dag maar ben dan wel in staat een hele gracht leeg te drinken. Toevallig moest ik vandaag naar de neuroloog en die heeft haar praktijk op de Keizersgracht. :P

tuinkruidenbouillon
kousenband met uitgebakken spekkies
sinaasappelijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals bekend altijd een lekkere beker melk en dit maal met

Soep: spercibonensoep van verse bouillon en tomaten er bij, Veel bieslook en knoflook en buikje gevuld met knoflook brood erbij

Vrachtwagen vers fruit gehaald dus schoon maken en ondertussen pikken van mezelf hahaha.

Hoe kun je er uit zien als een anorexia en vreet als en bolumia?Heeft iemand een tip want ik eet erg gezond en veel maar kom geen gram aan, Niet jaloers zij hoor hahaha. Nee is niet om te lachen want kom geen gram aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hetzelfde probleem druppeltje, eigenlijk zou je gewoon 6 keer per dag moeten eten wat ik dus niet doe en veel tussendoortjes. Nemen waar je zin in hebt. Niet bij een dokter mee aankomen want die zeggen alleen maar mevrouwtje dit is toch veel gezonder als overgewicht. Wees blij zeggen ze dan ook al denkt de halve wereld dat je anorexia hebt. Dus heb me erbij neergelegd en vind het wel prettig zo.

Ik ben zelf geen eter en eet dan ook maar 1 of twee keer per dag ssssssstttttt, niet verder vertellen hoor. Maar hou gewoon niet van dat gevreet. Zal ook wel weer iets doms zijn maar ach.
Dus druppeltje dit is gezonder als overgewicht zegt de dokter.

Zelf eet ik maar een of twee ker per dag. Aangepast voor cathy56

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag "niku-jaga", soort japans stoofvlees met groenten (aardappel, wortel, ui, daikon, shi-take) gekookt in soya bouillon met suiker en azijn.

Gisteren gemaakt want het is de volgende dag op z'n lekkerst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Patatteke wil ik ook wel proberen, mag ik het recept?

Bekkie mijn HA zegt er niets over want is ook net een graat. Het schijnt idd gezonder te zijn als overgewicht maar voel me er niet zo lekker bij terwijl ik regelmatig eet en versterkende middelen tussen door neem. Naja ben erg tenger gebouwd en loop heel slecht dus meer gewicht zal me niet ten goede komen.

Vanavond gevulde champignons met peperboursin en prei. Errug lekker maar zo machtig. Enfin de avond duurt lang dus smikkelen bij de buis. Knoflookolijven er bij met een meergranenbroodje en passiefruit na.

Vreemd, de ene is te dik en de andere te dun. Wie is of heeft een normaal gewicht en hoe doe je dat? Miss een nieuw draadje over de psychologie van het eten of het tevreden zijn met je lichaam?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reibkuchen is de Duitse variant op een aardappelpannenkoek (tsjonge dit zul je leggen met scrabble:D) Ik maak ook af en toe nog wel eens aardappelpannenkoekjes met ei en ui, lekker hoor.

Maar vanavond worden het bietjes, in zijn geheel gemarineerd in honing met olie en verse peper. Verwarmen in alu-folie zo'n 20 minuutjes tot ze goed warm/heet zijn. Dan het pakketje openmaken en er boursin opleggen en nog ca. 5 minuten onder de grill tot de boursin gesmolten is.. jammie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bietjes en boursin? Wat een bijzondere combi! Lekker?

Ik had niet zoveel tijd en heb wat aard.schijfjes in de oven gedaan, met appelmoes, komkommer, knoflooksaus.

Zelf maken van die aard.koekjes ga ik ook maar es proberen. Iets van kaas erdoor lijkt me ook wel wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is errrug lekker Cathy. Eigenlijk een bijgerecht maar aangezien wij maar met z'n tweetjes zijn en dan 2 hele bieten per persoon eten is het voor ons een hoofdgerecht. Doordat je het marineerd in honing met peper trekt het zoete van de honing erin, de peper zorg voor de spice en de boursin... aiaiaia da's lekker. Probeer maar eens, ben benieuwd wat je ervan vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben gek op bieten.
Mijn vader vond het ooit ordinaire kost; dat was vast een associatie met armoedige tijden?
Ik eet gerust een pot kouwe bieten op, met mayo, gekookte eireren.... uitje! Mmmm

Vandaag heel gewoon groene kost (moet van mezelf soms), dus andijvie gek. aard. en een hamburger.
Wel weer een smoothie natuurlijk.

Welke honing gebruik je dan Hermie? Ik heb het voor de smoothies in huis maar hou er niet zo heel erg veel van.
Ga het beslist eens proberen, ben ook dol op boursin, dusss....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...