Spring naar bijdragen

hallo

walvis

Aanbevolen berichten

dit is helemaal nieuw voor mij.weet ook niet goed wanneer alcohol een probleem mag heten. Maar aangezien ik diabeet ben en kok en toch wel elke dag drink, een fles wijn is geen uitzondering, lijkt het me verstandig de boel eens ter discussie te stellen.ben sinds 12 dagen gestopt met roken , en om dit vol te kunnen houden zou ik ook niet moeten drinken. Allebei in een keer misschien een beetje veel , maar wel mijn manier, al eerder geprobeerd en gefaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Walvis.

Knap hoor om twee verslavingen tegelijk aan te pakken.

Ik weet wel, toen ik nog dronk, ik ook veel meer rookte dan normaal.

Ik hoop dat je hier heel veel herkend, en zo sterk wordt dat je adb. blijft, en dat je kan groeien naar een gelukkiger leven. Want zolang je drinkt, is dat vaak het enigste waarvoor je leeft. Je ziet vaak niets anders meer dan alleen die alc. Je verheugd je op het drinken en je wereld wordt kleiner en kleiner.

Heel veel sterkte in je strijd.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Walvis,

Op het forum zijn meer mensen die in één keer gestopt zijn met alcohol en met roken. Er is ook een apart rookdraadje.

Allereerst natuurlijk welkom hier. Als ik jouw introductie zo lees, dan denk ik dat je zelf ook wel weet, dat deze manier van leven niet gezond is. Misschien ben je zo aan drank gewend dat je er niet meer dronken van wordt, maar, zeker in combinatie met diabetis niet verstandig.

Trek duurt meestal zo'n 20 minuten. Je zou kunnen proberen om op dat moment afleiding te zoeken. Ook is het belangrijk op bepaalde momenten waarop je gewend was te drinken, een andere gewoonte ervoor in de plaats te stellen.

Ik dronk graag een paar glazen voor het eten. Nu neem ik op dat moment een kom lekkere soep of bouillon. Langzamerhand wordt dat dan de nieuwe gewoonte.

Ik heb ook de internetbehandeling van Tactive gevolgd en heb daar veel aan gehad. Je leert waarom je drinkt, voordelen en nadelen, valkuilen enz.

Veel succes en als je het moeilijk hebt, of je zoekt afleiding, kom dan naar de dagdraad, ditjes & datjes. Dat is onze virtuele huiskamer, waar bijna altijd wel ikemand is die met je wil praten en je ondersteunen.

Veel succes!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Walvis,

je weet als kok waarschijnlijk wel dat alcohol omgezette (loze) suikers zijn

en een fles per dag is wel erg veel idd, en je diabetes zal er ook erg blij mee

zijn als je stopt met drank. eten alleen geeft al genoeg sores denk ik; je hebt me ook

wel een beroep gekozen waarin je alles tegenkomt he, en dan het roken nog.

Als je eerder al roken en drinken teverfees aanpakte, zou het toch misschien handig zijn

en jezelf de kans gunnen het één voor één te doen.

Meer van hetzelfde werkt zelden.

Als je een plan maakt en gaat zwemmen is de kans dat je hulpeloos aanspeolt echt kleiner.

Wij zijn er hier om je in goede banen te helpen en mee te watertrappen als het even zwaar wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...