Spring naar bijdragen

vrijdag 9 september


igor

Aanbevolen berichten

Ja Snoep, het wekt de trek weer op

het eerste glas is niet eens lekker, de tweede iets meer en de derde smaakt

hoepla......fles leeg

en ja ondanks dat je er de volgende dag hondsberoerd van bent....het wekt de trek op

dat onbewuste ergens in je...ik wil toch weer....ik wil drinken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 251
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: snoepje
het gaat me nog geen eens om de alcohol
maar wil het gewoon eens wat gezelliger met me eigen hebben
even dat gevoel weer voelenquote>


???????WELK gevoel? (sorry Shahire, zit met dezelfde vraagtekens..)
Toen ik eenmaal vastgesteld had voor mezelf dat alcohol me alleen maar ellende bezorgde was elk glas dat ik nuttigde om me zgn. gezelliger te voelen tegelijkertijd ook een bouwsteen in de muur van mijn schuldgevoelens. Gezelliger werd het er nooit meer van. Elke slok ondermijnde m'n gevoel voor eigenwaarde, m'n zelfvertrouwen. De pijn van het drinken was groter geworden dan de pijn van het niet drinken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepje, ik wil het soms ook gezelliger met mezelf hebben.

Ik heb de laatste tijd af en toe wat trek.

De oorzaak is deze, wanneer je wat minder in je vel zit

steekt het herkeningsmechanisme weer de kop op.

Dat kan zelfs na 10- 20 jaar.

Het lichaam onthoudt wat drank deed.

Dat heet verslaving.

Snoepje ik ben een droogstaande alcoholist.

De drank zit zo diep in het systeem.

Ik kwam hier omdat ik verslaafd ben en dat blijf ik.

Één drankje spreekt me niet aan, ik wil het hele varken.

Daarom drink ik niet Snoepje.

Dus, neem men advies mee en doe het niet.

Ga lekker de frisse lucht in en leid je af.

Gezelligheid uit de fles is fake.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Kohtje
Originally posted by: snoepje
het gaat me nog geen eens om de alcohol
maar wil het gewoon eens wat gezelliger met me eigen hebben
even dat gevoel weer voelenquote>


???????WELK gevoel? De pijn van het drinken was groter geworden dan de pijn van het niet drinken.quote>


Ik sluit me helemaal bij Kohtje aan............heb er niets aan toe te voegen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoep, jij staat toch ook 's morgens veel frisser op en was het ook niet de juf van je zoon die tevens zei dat je er zo goed uit zag?

Minderen is denk ik niet voor ons weggelegd Snoep en wat Soothe zegt: als je minder goed in je vel zit komt die verslaving weer boven....

look @ me...gister uit de suup met drank terug, ja....2 breezers gedronken, kon de drang daar niet weerstaan en nu: vind ik mezelf een stomme *blieb* en spijt!!

Toch zo ongelooflijk stom geweest om het in mijn karretje te leggen...ach 2 flesjes is toch niks??

Nou, ik had toch zin om meer te drinken daarna, gelukkig had ik verder niks.

Zonde Snoep, je gaat zo ongelooflijk goed :present:

Ik kan dat tenminste wel van jou zeggen..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gezelligheid uit de fles is fake....

nee gezellig in een kringetje met een kop koffie is lekker echt, sorry maar de meeste dingen zijn toch fake.

kan de hele dag met mensen praten en dingen doen en dan heb ik eigenlijk met niemand gesproken of iets gedaan.

dat is ook wat vaak ontbreekt "echtheid".

om die dan te zoeken in de fles is niet goed, maar soms de enige weg die iemand kent en iedereen heeft een stuk warmte of gezelligheid nodig.

en die gaan we dan zoeken en vinden in de verkeerde dingen.

sommigen hebben het geluk, de juiste mensen te ontmoeten en een rijk sociaal leven te hebben met alles erop en eraan

zit weer eens te klagen en te zuren, maar moet er even uit.....sorry.., nee geen sorry moet er gewoon uit bglkajgjglkasgjaglkajglkasdkgjajlkgajgia;lkgjjgl;kag;kljasjg;lksgdkajasd;l:devil::angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door weer te gaan drinken wordt het echt niet gemakkelijker. Integendeel zelfs. Maar ja, dat weet je, zeg je zelf al.

Meisje, niemand beweert dat het gemakkelijk is om te stoppen en vooral om gestopt te blijven. Dit soort momenten zijn alleen waardevol als je er nuchter doorheen komt, en dat zul je toch moeten wil je verder komen.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is de verslaving die me doet denken dat drinken lekker is. Het is de ervaring met drinken die me doet denken dat drinken niet goed voor me is. Waanzin is steeds dezelfde dingen blijven doen en elke keer een ander resultaat verwachten. Maar verwachten is niet realistisch. Verslaving zegt: drink en je wordt er beter van. Realiteit zegt: drink en pleeg een stukje zelfmoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...