Spring naar bijdragen

dinsdag 20 september


Gast jopie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 201
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goedenmorgen lieve frummers,

Heb nog niet bijgelezen, me gisteravond ook niet drooggemeld voor de dagpact,bij deze dus...

Dag 14 is begonnen voor Lil..

Wel even de antabus erin gekieperd, denk toch te veel na over `zal ik....`

dis even veilig voor mezelf.

Fijne dag allemaal, en geniet van de frisse najaarslucht.

liefs

Lil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor

Gaat helemaal tegen m"n gevoel in, maar goed..

:(quote>

Borrie kanjer van me. Wat goed. Respect voor je meis. :present::sun::present::sun::present::sun::present::sun::present::sun::present::sun::present::sun::present::sun::present::sun::present::sun:

Zo ik krijg het druk vandaag. Vanmiddag komen ze een ander bed brengen en ik wil dus ander zijl gaan leggen in m'n slaapkamer.

Dus nu gelijk boodschappen doen, en dan hup hup gaan beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor als je m niet nodig hebt voor jezelf

kom je er maar bij om de anderen te steunen;

als je m niet wilt vanuit willen gaan drinken

dan kom je er maar bij om jezelf te beschermen.

Zet mij er maar bij

om beide redenen

hoezo projectie?:D

Joris :musicnote:

Risma:present:

Bol

Jap

Igor

Bor

Lilly

Jane

pfffffffffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: anders
Ja ik begrijp het. delen is helen. dank voor de antwoorden.

Ik vind t zo moeilijk, te denken dat ik nooit meer mag drinken. Zie overal mensen om me heen die drinken. Maar ok, ik zal sterk zijn. dag per dag. Ik weet dat ik het gewoon niet kan, gewoon drinken dus....ga ik verder. de weg alleen is wel moeilijk soms hoor.quote>


BB: Goedemorgen.
Anders, de weg is soms ook moeilijk, heel moeilijk. Maar mijn weg met drank was ook niet gemakkelijk en al helemaal geen pretje.
Ik sta vijf jaar droog en doe het nog steeds per dag. Vandaag drink ik niet. Hopelijk morgen ook niet maar daar hoef ik me vandaag niet druk over te maken.
Per dag, dat kan ik overzien. En ik kan je zeggen dat het voor mij werkt. Eerder kon ik me veel zorgen maken over wat allemaal ging komen. Dat doe ik nu een stuk minder en soms helemaal niet. En dat ervaar ik als vrijheid!

Ik doe wat ik kan, naar mn beste vermogen en de rest laat ik los. Dat klinkt mooi en lukt vaak ook niet. Maar door te stoppen met drinken heb ik mezelf een kans gegeven dit te ervaren en het te blijven proberen. Mijn eerste nuchtere jaren waren verre van gemakkelijk, lang ziek geweest, scheiding en nog zo wat van die dingen. Eén ding wist ik diep in mijn hart: ik wil niet meer drinken. Niets is het waard te gaan drinken hoe rot ik me soms ook gevoeld heb. Er waren momenten dat ik bijna had toegegeven en een biertje wilde pakken. Dan dacht ik wel aan de volgende ochtend.
Ik zou ontzettend gebaald hebben, me vreselijk rot hebben gevoeld en mijn 'dingen' toestand, omstandigheden waren nog hetzelfde.

Niemand heeft ooit beweerd dat het leven een makkie zou zijn. Ieder krijgt dingen op z'n pad. Soms lijkt het alsof ik meer krijg dan een ander maar he, ik heb geen weet van anderen, wel van mezelf. En ik heb het met mezelf te doen. Het is mijn pad, mijn zooi en mijn leven.

Niet drinken en nuchter worden is groei. Mezelf nuchter onder ogen zien, eerlijk zijn naar mezelf, geen uitvluchten zoeken, geen slachtofferrol aanmeten. Niet gemakkelijk maar het is te doen. En niet te snel willen. Ik was zooooo teleurgesteld toen ik me na een paar maanden droog te hebben gestaan niet echt veel beter voelde. Echt zooooo sip. Maar ik wil te snel. 24 jaar zuipen is niet ff zomaar weg te poetsen. Gelukkig heb ik daar nu de rest van mn leven voor:-)
Mijn AAsponsor heeft me enorm goed geholpen daarbij, naar de groep gaan is een 'reminder' voor me. Daarnaast heb ik alle hulp ingezet die ik kon bedenken. Therapie, mn huisarts, medicatie en natuurlijk niet te vergeten mn partner, familie en vrienden. Ik kan het niet alleen, zoveel weet ik inmiddels wel.

Ik wens iedereen kalmte, moed en wijsheid. En mezelf ook, haha.

Heb een fijne dag allen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verdriet is toch ook goed Bor.

Ik schreef es op het forum toen ik me rot voelde. Weet niet meer precies de context maar ik vergeleek me rot voelen met slecht.

Toen schreef een andere frummer dat alle gevoel goed is. Ik hoef er geen waardeoordeel aan te geven(Niet dat jij dat doet, zo lees ik het niet hoor).

Verdriet, neerslachtigheid, onbestemd, lusteloos, blij, alle gevoelens horen bij mij. En ik probeer te ervaren wat het met me doet.

En dat jij verdriet voelt na zo'n periode lijkt me niet zo gek. Ik wens voor je dat je het toe kunt laten. Alle gevoel wil gehoord worden. Take care.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jane4
alle gevoel
wil
gevoeld
worden
Pquote>


Helemaal gelijk hoor maar we hebben altijd ons gevoel, zeker verdriet, weg gedronken en ik was in het begin erg bang voor wat er achter dat verdriet zat. Vaak voelde ik verdriet maar wist niet waarom, en dat juist beangstigde me gruwelijk. toch heb ik toen mezelf gedwongen om er naar te
kijken en kwam dat ook tot de ontdekking dat waar ik verdriet over had, eigenlijk wel mee viel, maar ik vond het toen toch erg moeilijk hoor.
Maar je moet er doorheen want dan pas weet je ook waarom je verdrietig bent. Ik heb veel gedeeld ook met het overlijden van mijn manneke, en ik ben het een stuk kwijt geraakt door hier te delen.:)

Zo nu boodschappen doen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal :moon:

ten eerste Irisje :present: proficiat met je eerste week!

en Joris 2 maanden, wow... dat verdient een :musicnote:

man heeft hier net de stenen opgehaald (lucky me) en jeetje wat een vreselijk lekker ding, en zo vriendelijk :$ sorry hoor, dat zie ik niet zo vaak, stond me gewoon te verlekkeren, en dat heb ik eigenlijk nooit, haha maar is gewoon getrouwd hoor, maar heerlijk die zware stenen weg, nu nog paar keer rijden om de bakstenen naar de stort te brengen, en dan iets bedenken voor mijn tuin. En ja dat is alcoholgerelateerd, want vroeger had ik de gordijnen dicht als ik dronk, en nu zie ik mijn tuin ;)

nu eerst koffie, en verder bijlezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...