Spring naar bijdragen

Vrijdag 23 september


Madelief

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 253
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeiemiddag lieve kanjers, ik heb ff heel vlug de dagdraad gelezen, en wat is blijven hangen is de eenzaamheid waar Spikie mee te doen heeft.

Ik kan alleen maar mijn eigen verhaal vertellen. Ik ben jarenlang alleen geweest, en er waren tijden dat ik me nooit eenzaam voelde. Want ik koos voor het alleen zijn, dat is het verschil, voor eenzaamheid kies je niet dat overkomt je, voor het alleen zijn kun je wel kiezen.

Het was een vreselijke eenzame tijd die ik toen mee maakte. Ik dronk toen best veel en trok me terug met het gevolg dat ik nog eenzamer werd. Gek werd ik van dat gevoel omdat het zo intens diep ging.

Nu, jaren later en eigenlijk sinds ik vrijwilligerswerk doe heb ik me nooit meer eenzaam gevoeld.

ik ben iemand geworden en kan dat alleen voelen als ik in kontact kom met anderen.

Spikie ik hoop zo voor jou dat je dadelijk werk vind waar je je goed voelt en waar je wat kan betekenen voor anderen. Hoogstwaarschijnlijk ga je je dan een stuk minder eenzaam voelen. Ik gun het je echt van harte meid. Iedereen heeft recht op een stuk geluk, jij ook.:heart:

Verder heeft de Bol d'r eigen weer de pleuris gewerkt, maar het was wel weer harstikke fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wm. Shakespeare

A MIDSUMMER NIGHT'S DREAM

III, ii

PUCK:

My mistress with a monster is in love.

Near to her close and consecrated bower,

While she was in her dull and sleeping hour,

A crew of patches, rude mechanicals,

That work for bread upon Athenian stalls,

Were met together to rehearse a play,

Intended for great Theseus' nuptial day.

The shallowest thickskin of that barren sort,

Who Pyramus presented in their sport,

Forsook his scene and entered in a brake.

When I did him at this advantage take,

An ass's nole I fixèd on his head.

Anon his Thisby must be answerèd,

And forth my mimic comes. When they him spy,

As wild geese that the creeping fowler eye,

Or russet-pated choughs, many in sort,

Rising and cawing at the gun's report,

Sever themselves and madly sweep the sky;

So at his sight away his fellows fly,

And at our stamp here o'er and o'er one falls;

He murder cries and help from Athens calls.

Their sense thus weak, lost with their fears thus strong,

Made senseless things begin to do them wrong,

For briers and thorns at their apparel snatch:

Some, sleeves -- some, hats; from yielders all things catch.

I led them on in this distracted fear

And left sweet Pyramus translated there,

When in that moment (so it came to pass)

Titania waked, and straightway loved an ass.

www.bottletreeinc.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor Spikie het viel wel mee, ik heb alleen gezegd dat, als alles wat nu weg gegooid is, weer terug gelegd wordt, ik nooit meer opruim, dan is dat voorbij, en daar houd ik me ook aan.

Ik ben daar al zo vaak bezig geweest om kapotte dingen op te ruimen en iedere keer werd het gewoon weer op een hoop binnen gegooid, dus daar pas ik voor.

De 1e en de 8e hebben we open dag, dan moet alles er netjes uit zien, dus ik wil zien of dat gedeelte wat nu opgeruimd is, ook opgeruimd blijft. maar verder heb ik lekker gewerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: BamBam
Zo, ik heb lekker gesport. Eert meegedaan aan zo'n hupsklasje maar dat ging me net iets te rap. Ik voelde alweer de spier die ik zo'n drie jaar geleden enorm overbelast heb. Omdat ik zo nodig mee wilde doen met dat jonge spul:angry:
En op karakter doorzetten.

Nou, dat doe ik dus niet meer, meestal dan toch....
Ben maar gaan fietsen en roeien, kan ik beter aan.
Heb destijds bijna half jaar niet kunnen sporten omdat ik zo nodig door wilde zetten:$

Ja Heleen, ik schreef over me voortdurend aanpassen aan mn nieuwe leven. Vroeger werkte ik 32 uur, reistijd er nog bij, sporten minstens twee x per week, familiebezoeken en vrienden, pffffff, dat trek ik niet meer.
Nou woon ik samen en verdienen we het ook samen. Dus gelukkig hoef ik niet zoveel te werken. Maar ik zou het niet meer kunnen. Ik merk wel dat ik steeds iets meer weer kan. Maar terug naar mn oude nivo gaat hoogstwaarschijnlijk niet meer lukken. En dat is okee.

Ik heb lang slecht geslapen nadat ik gestopt ben. daar had mn privésituatie alles mee te maken. Toch volgehouden want ik wil niet meer drinken. En wat is een tijd lang slecht slapen op een mensenleven. Wel erg vervelend, dat wel. Ik wil alles snel en NU. Erg ongeduldig. En dat blijft zich wreken als ik me niet aanpas.
Ik dien mezelf echt in acht te nemen anders wordt het me snel teveel. Ik vlieg natuurlijk regelmatig uit de bocht, nieuw gedrag is moeilijk vol te houden.
Maar het gaat steeds een beetje beter.

Acceptatie is voor mij het sleutelwoord. Leren, luisteren naar anderen die dezelfde weg gegaan zijn helpt mij enorm.
quote>


Dank voor je reactie ,

Ik merk nu ook dat ik altijd maar door en door ging/ga , daarnaast ontevreden gevoel dat ik niet aan mezelf toe kwam en dat weer wegwerken met drankmomenten.
Heb nooit "geleerd" en later niet "gedurfd" om echte tijd en aandacht aan mezelf te besteden.
Er zijn een aantal dingen die ik best graag wil.
Maar eerst moet dit en dan nog dat en DAN mag ik.......

De eerste stap die ik nu gezet heb is mijn baan niet uitbreiden.
Werk een aantal uren in de week waarbij ik net niet boven de bijstandsnorm uitkom.
Krijg een heel kleine aanvulling.( die ik nog eruit wil hebben)

Heb nu gekozen voor: met plezier werken en het daardoor ook goed kunnen doen.
T,is een erg krappe bedoening maar toch voelt de keuze als goed zorgen voor mijzelf en niet als falen.

Groetjes Heleen.



Heleen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: woman
Ik heb een feestje afgezegd voor morgen.
Ik ben daar heel blij mee.
Grote liefde wil nog wel eens eens in de zoveel tijd drugs willen. Dat moet ie lekker zelf weten, maar we hebben afgesproken niet in mijn gezelschap.
Morgen is er een housefeestje met een goede deejay. helemaal te gek natuurlijk. Maar ja dan gaat ie natuurlijk ook drinken (voor het eerst in mijn gezelschap, dat hebben we afgesproken, feestjes mag)
De hele week al spanning eroverin mn guts. Nou dan weet ik het wel. Dat wordt geen feestje maar drama en ik weet wel wie er midden in de nacht op het station staat te wachten op de eerste trein of een dure taxi mag betalen......iomio
Have you ever been experienced ?? ja dacht het wel.
Vorige week zei hij, ik neem wel een pilletje, ik zeg het eerlijk, dan weet je dat, anders doe ik het stiekum.
Ik ben er tegen in gegaan, en hem laten beloven het niet te doen.
Maar ja ..... ons kent ons ...... hij daar met zn broers en vrienden, dan zegt ie drie kee nee en de vierde keer na een paar pilsjes ja.
Geen zin om te babysitten en de hele avond op te letten met rontgenogen of hij niet stiekum een pilletje scoort en slikt.

Ik heb het recht om in een drugs en drankloze omgeving te verkeren als ik dat wil.

Potverdorie wat goed!!

Stoer he ;)
Dat was wel eens anders oeioeioei
quote>


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is ook denk ik wat ik geprobeerd heb van de week te vertellen Borrie. Strijdlust is heel goed maar als je daar al naar toe gaat met een vechtersmentaliteit dan komt er nooit geen goed kontact tussen jou en de anderen. Dan loopt dat scheef, en vang je misschien ook niet helemaal de boodschap op die men probeerd te vertellen.

Misschien zou het beter zijn als je probeerd een beetje vriendjes te worden met de tegenpartij. Dan kun je ook meer dingen duidelijk krijgen.

Je hebt het iedere keer over dat het allemaal zo negatief is, en je vangt niet op van wat sommigen hier zeggen, het is niet zo negatief. Zo jammer dat je dat zo voelt. Je kan je zoon nu wat meer zien, je kan in hoger beroep gaan, maar niet met een hoop ergenis en kwaadheid. Daar schiet je niets mee op meis.:) En die gasten hebben het toch voor het zeggen zij bepalen, hoe beroerd dat ook voor jou is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: borretje
Quote; dat merkt/weet alleen de betrokkene

Wil ik wel antwoord op geven hoor.
Voor mij heeft het opgeleverd dat ik nu zeker weet dat ik niet nog eens zo"n zitting aankan.
Ik wist dat het me zou triggeren.
Ik wist dat drinken dan dichtbij zou zijn. Wanneer de uitspraak negatief voor me zou uitpakken al helemaal.
Het was al heel wat, voor mijn doen dan, om daar zo nuchter naartoe te leven en naartoe te gaan ook.
En nu weet ik dan ook, dat ik niet nog eens kan.

Aanvaarden dan maar, i.p.v. strijden en vechten.
Misschien dat dat ook wat rust kan brengen dan, op den duur.
Ik hoop het voor mezelf en mijn gezin.
Bovenal hoop ik wat rust en een stukje aanvaarden over te kunnen brengen op mijn zoon.

Mijn stuiver;)quote>


Lieve Bor,

Dat vind ik nou een knappe "insteek".
Vooral die laatste zin.
Daar is moed! voor nodig.

Heleen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: borretje
En nu weet ik dan ook, dat ik niet nog eens kan.quote>


Ineens weet ik weer wat het is.
Berecht te worden, beoordeeld als moeder.
Ik heb het ook meegemaakt, in een hele andere setting.
Maar even goed.
Op een gegeven moment trek je dat niet meer en is het een mega trigger.
Oh wat ontzettend dom van die hulpverlening.
Wat laten ze je zitten zeg.

Ja ik weet dat ik te weinig weet van jouw situatie.
maar ineens kan ik het me zo goed voorstellen.

Hoe kan je voor jezelf een plan maken zodat je het weer 'ziet zitten'.
Dat je in eerste plaats voor jezelf wilt vechten.
Dat je jezelf een leven gunt.

Soms is het een gebeurtenis een ervaring.
Een knop zou handig zijn.
Zo van: 'en nu ga ik zorgen voor mezelf, voor mijn leven dan volgt de rest van zelf.'.

Ik weet het ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond,

Borretje, wat zou het fijn voor je zijn, als je kan berusten en de energie kunt vinden

om er het beste van te maken.

Je kunt ook juist een hele goede moeder te zijn door samen met je zoon en met je man en kinderen te kijken hoe het weinige contact zo goed mogelijk kan zijn.

Misschien krijgt je zoon ook wel rust als jij hem het gevoel geeft dat het nu goed is dat hij daar is.

Ik wens je heel veel liefs en sterkte

Ingri

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lenie,

Goed dat je aangeeft dat het niet goed gaat.

Ik zie dat je al reacties gehad hebt. Fijn hè?

Spike,

Het lijkt me naar om het gevoel te hebben dat je alles alleen moet doen.

Ik heb je wel gelezen, toen je je voorstelde en op basis van dat verhaal en ook dingen, die je later vertelt hebt kan ik me voorstellen dat je het moeilijk hebt.

Ik ben niet alleen, integendeel, en ik realiseer me ook heel goed dat dat heel fijn voor me is. Toch heb ik ook veel meegemaakt (net als de meesten hier) en heb ik ook alcohol gedronken om mezelf te verdoven.

Nu wil ik dat echt niet meer. Ik wil niet meer op de vlucht, ook al is het zwaar.

Geen alcohol drinken betekent voor mij leven, werkelijk zijn en ontdekken wat ik eigenlijk wil.

Dit kon ik alleen bereiken door het helemaal zelf te willen.

Gelukkig zijn er onder andere hier mensen die kunnen steunen en daar heb ik ook zeker wat aan.

Ik wens jou dat ook toe en ik hoop dat je ook om steun durft te vragen als je dat nodig hebt.

Je hoeft niet een week in de ellende te zitten, zonder iets te zeggen.

Bambam, Sowath, Fleurtje,

Bedacht voor jullie eerlijkheid en krachtige woorden.

Jullie zeggen ze heel duidelijk op basis van je ervaringen.

Dat vind ik mooi.

Lieve groeten aan allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...