Spring naar bijdragen

Vrijdag 23 september


Madelief

Aanbevolen berichten

Of het alleen een alcoholistische

eigenschap is weet ik niet Niwi.

Wat ik wel weet is dat ik er erg

goed in was de schuld vooral

buiten mezelf te leggen.

Niet naar mijn eigen aandeel te kijken

en dat ook eigenlijk niet durven.

Het is nogal wat om te ontdekken dat je zelf

altijd maar weer de beslissing neemt om te gaan

drinken en niet die ander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 253
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bor

Ik betrap mezelf dat ik enorm lastig op je ben. Ik hoop inderdaad dat je hoofd ontploft van de hoofdpijn.

Ik zou je zo een trap kunnen verkopen. Echt waar! En het kan me ook niet schelen of iemand dat nou zo ondersteunend vind of niet.

Waar ik echt niet bij kan is dat je heel de dag het spel met de trek voert, mensen zich inzetten hier op het forum voor je en je ondertussen in het Geniept! drank gaat halen (ik veronderstel dat je het niet in huis had) terwijl je gewoon blijft trekken hier. Dan plots 'ok ik heb gedronken'. Nou...

Mijn hoofd kan daar niet bij.

Dat je het héél zwaar had daar kan ik inkomen. Ik zou misschien ook hebben opgegeven. Maar als ik nog één keer moet aanhoren hoe bepaalde instanties in fout zijn omdat jij er alles aan hebt gedaan, krijg ik een fleuris.

Sha, ook jij verdient een trap onder je kont? Je had een pact..

Niet knap van je! Raap die ballen van je op en ga er een keer terug voor. Geen excuses meer

Als iemand aanstoot neemt aan deze posting, laat ik dan al op voorhand zeggen dat, dat probleem bij hun ligt :D en het mij geen bal kan schelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: fleurtje
Bor

Ik betrap mezelf dat ik enorm lastig op je ben. Ik hoop inderdaad dat je hoofd ontploft van de hoofdpijn.
Ik zou je zo een trap kunnen verkopen. Echt waar! En het kan me ook niet schelen of iemand dat nou zo ondersteunend vind of niet.

Waar ik echt niet bij kan is dat je heel de dag het spel met de trek voert, mensen zich inzetten hier op het forum voor je en je ondertussen in het Geniept! drank gaat halen (ik veronderstel dat je het niet in huis had) terwijl je gewoon blijft trekken hier. Dan plots 'ok ik heb gedronken'. Nou...

Mijn hoofd kan daar niet bij.
Dat je het héél zwaar had daar kan ik inkomen. Ik zou misschien ook hebben opgegeven. Maar als ik nog één keer moet aanhoren hoe bepaalde instanties in fout zijn omdat jij er alles aan hebt gedaan, krijg ik een fleuris.


Sha, ook jij verdient een trap onder je kont? Je had een pact..
Niet knap van je! Raap die ballen van je op en ga er een keer terug voor. Geen excuses meer

Als iemand aanstoot neemt aan deze posting, laat ik dan al op voorhand zeggen dat, dat probleem bij hun ligt :D en het mij geen bal kan schelen.

quote>


Een fleuris. Ha, die hou ik erin.

Fleurtje, ik vind het knap en heel mooi om te zien hoe je bezig bent. Je schrijven is openhartig en eerlijk. Vind ik toch. En je groeit in je zicht op hoe zaken voor je werken.
Dank je wel.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik heb lekker gesport. Eert meegedaan aan zo'n hupsklasje maar dat ging me net iets te rap. Ik voelde alweer de spier die ik zo'n drie jaar geleden enorm overbelast heb. Omdat ik zo nodig mee wilde doen met dat jonge spul:angry:

En op karakter doorzetten.

Nou, dat doe ik dus niet meer, meestal dan toch....

Ben maar gaan fietsen en roeien, kan ik beter aan.

Heb destijds bijna half jaar niet kunnen sporten omdat ik zo nodig door wilde zetten:$

Ja Heleen, ik schreef over me voortdurend aanpassen aan mn nieuwe leven. Vroeger werkte ik 32 uur, reistijd er nog bij, sporten minstens twee x per week, familiebezoeken en vrienden, pffffff, dat trek ik niet meer.

Nou woon ik samen en verdienen we het ook samen. Dus gelukkig hoef ik niet zoveel te werken. Maar ik zou het niet meer kunnen. Ik merk wel dat ik steeds iets meer weer kan. Maar terug naar mn oude nivo gaat hoogstwaarschijnlijk niet meer lukken. En dat is okee.

Ik heb lang slecht geslapen nadat ik gestopt ben. daar had mn privésituatie alles mee te maken. Toch volgehouden want ik wil niet meer drinken. En wat is een tijd lang slecht slapen op een mensenleven. Wel erg vervelend, dat wel. Ik wil alles snel en NU. Erg ongeduldig. En dat blijft zich wreken als ik me niet aanpas.

Ik dien mezelf echt in acht te nemen anders wordt het me snel teveel. Ik vlieg natuurlijk regelmatig uit de bocht, nieuw gedrag is moeilijk vol te houden.

Maar het gaat steeds een beetje beter.

Acceptatie is voor mij het sleutelwoord. Leren, luisteren naar anderen die dezelfde weg gegaan zijn helpt mij enorm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een feestje afgezegd voor morgen.

Ik ben daar heel blij mee.

Grote liefde wil nog wel eens eens in de zoveel tijd drugs willen. Dat moet ie lekker zelf weten, maar we hebben afgesproken niet in mijn gezelschap.

Morgen is er een housefeestje met een goede deejay. helemaal te gek natuurlijk. Maar ja dan gaat ie natuurlijk ook drinken (voor het eerst in mijn gezelschap, dat hebben we afgesproken, feestjes mag)

De hele week al spanning eroverin mn guts. Nou dan weet ik het wel. Dat wordt geen feestje maar drama en ik weet wel wie er midden in de nacht op het station staat te wachten op de eerste trein of een dure taxi mag betalen......iomio

Have you ever been experienced ?? ja dacht het wel.

Vorige week zei hij, ik neem wel een pilletje, ik zeg het eerlijk, dan weet je dat, anders doe ik het stiekum.

Ik ben er tegen in gegaan, en hem laten beloven het niet te doen.

Maar ja ..... ons kent ons ...... hij daar met zn broers en vrienden, dan zegt ie drie kee nee en de vierde keer na een paar pilsjes ja.

Geen zin om te babysitten en de hele avond op te letten met rontgenogen of hij niet stiekum een pilletje scoort en slikt.

Ik heb het recht om in een drugs en drankloze omgeving te verkeren als ik dat wil.

Stoer he ;)

Dat was wel eens anders oeioeioei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat toch niet alleen om gedrag wat gevraagd wordt Spike. Bor drinkt en dat is niet goed als je voor kinderen moet zorgen. De motivatie dient van binnenuit te komen anders werkt het niet.

En helaas heeft Bor de twijfels van de kinderrechter meteen bevestigd.

Let wel, ik veroordeel niet! Ik constateer. Waarom zou ik iemand veroordelen die drinkt?

Alcoholisme is een ziekte, zo je wilt een allergie.

En daar heb ik ook last van. Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand zo moedeloos is en teruggrijpt naar het bekende. Dat is zo menselijk.

Stap uit de slachtofferrol, daar komt een mens niet verder mee.

Achter elk verwijt zit een verlangen, zoveel weet ik.

KAPITEINNNNN, wie gehts?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent je kind niet verloren Bor. Dat is pas als een kind dood is.

En wat levert het je op dat drinken. Niet naar jezelf kijken?

Als je wilt drinken drink. En neem je verantwoordelijkheid.

Je bent je kind kwijtgeraakt in eerste instantie omdat je drinkt.

Wellicht zijn er ook fouten genaakt door instanties maar het begint bij jou.

En daar zit um de crux. Je gooit veel energie in strijd want dan hoef je niet naar jezelf te kijken.

En weet je waarom ik dat zo stellig durf te zeggen? Omdat ik dat ook zo lang heb gedaan.

Die was een hufter, die begreep het niet, het was hunnie's schuld etc. Maar sat was niet zo.

Ja, er zijn mij ook dingen overkomen en aangedaan die niet altijd netjes waren. Maar het begon en begint altijd bij mezelf.

Ik ken veel mensen wiens kind ergens anders woont maar die zetten het niet allemaal op een zuipen.

Je drinkt omdat je angst hebt voor je emoties, dat denk ik. Zo was het bij mij. En zolang je achter je beeldscerm blijft zitten jammeren verandert er niets.

Take care Bor. Ik wens voor jou een goede fijne weg en het allerbeste. Net zoals ikmdat wens voor iedereen hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben het weer met bam eens.

met gejammer kom je nergens

dat het met vallen en opstaan gaat

tuurlijk dat hoort erbij

maar dan wel weer opstaan en er

voor gaan

anders wordt je zielig

daar help je jezelf niet mee

en niemand om je heen

en dat je soms gewoon even

een dag zielig wilt zijn en jammeren

dat mag maar wat ik zeg er daarna

wel weer voor gaan!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor, laatste dagen ff bijgelezen, de toestand is voor jou zwaar *!

Niet te filmen, zo zwaar. Ik wens je echt dat t helemaal goed komt!

Maar ik snap de reacties wel.

D'r is dr maar 1 die dr wat aan kan doen: joe!

Tuurlijk drink jij as je drinkt. Of niet as je t niet doet. Da's zo duidelijk dat zelfs de Meden en Perzen er geen wetten van hoefden te maken. En dat bepaal je zelf.. De hele dag het er over hebben, n aai over je bol willen, en dan ondertussen toch eentje inschenken verdient niet de schoonheidsprijs.

Ga dr wat aan doen, da's t enige wat je kan.

Vind Jopies post van gister ook helemaal jo, neem je lot in eigen hand, voor zover mogelijk, doe je best. Dat heeft niks met n baan te maken.

Mijn zeven stuivers

En ben weer weg, genoeg te doen, mooi weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spike, je smijt nogal met woorden en daarmee met oordelen, terwijl je nou

net vond dat men minder moest oordelen. Gisteren de calvinistische ratio,

nu de riekende AA, spreekgestoelte, gepeupel. Ik begrijp best verzet tegen

starre gedachtegangen, dat verzet heb ik zelf jaren gehad en ik ben er nog

niet dol op. Maar het is niet relevant hoe iemand achter zijn alcoprobleem

komt en met welke hulp hij/zij dat op lost. Veel belangrijker vind ik dat hier

door de verschillende invalshoeken er altijd wel wat te vinden is waar ik wat

aan heb en waar ik niks aan heb lees ik overheen, vergeet ik weer,

sla ik niet op. Maar woorden waar ik wel wat aan heb, blijven hangen,

hebben nut voor mij. Ipv er tegen te keer te gaan, er op af te geven en

te veroordelen, is het interessant om te kijken waar een weerstand, verzet vandaan komt.

Invullend naar je reacties en mijn eigen ervaring, heb je het over een calvinistische

omgeving, een bloedhekel aan het veroordelende karakter daarvan,

aan preken over hel en verdoemenis en aan de kortzichtige gedachten etc.

en meer ruimdenkendheid willen dan dat.

Maar er zitten 2 denkfouten in die gedachtengang, vind ik,

1) het veroordelen van alle meningen die naar dat verleden ruiken en

waarschijnlijk slachtoffer voelen van dat verleden.

2) het denken ruimdenkender te zijn, uit die gedachte komt voor mij

een belangrijk stuk van mijn verslaving weg, want in die gedachte zocht

ik vrijheid en die meende ik te vinden in oa de borrel. Die borrel maakte

me uiteindelijk verslaafd, verslaafd aan m’n zogenaamde vrijheid

en m’n zogenaamde ruimdenkendheid, beter dan de bekrompenheid.

Maar het is geen vrijheid het is verzet tegen schuld en angst

en dat verzet zet mij gevangen in de bekrompenheid van verslaving.

Cynisch he, zo bracht waar ik me tegen verzet en vrijheid bevecht

me in een verslaafd gevangeniscirkeltje.

Maar gelukkig mag ik en iedereen daar uit om te proberen

zich werkelijk te bevrijden van alle schuld en angst en nooit meer

te hoeven vluchten in de gevangenis die we zelf creëren met een

vicieuze cirkel van verslaving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...