Spring naar bijdragen

Dinsdag 27 september


Lenie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 202
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik lees nog een beetje mee, niet alles. Soms een stukje, soms de hele draad.

Ik dacht: dan hoor ik er niet echt bij en is het toch raar om maar af en toe te reageren.

Maar eigenlijk hoor ik hier wel. Ik ben hier al ruim 5 jaar, met tussenpozen. En ik ben van de alcoholverslaving af. Dat durf ik nu wel te zeggen. Ik hoef alleen nu niet te drinken. Maar mijn grootste drive is: waarom zou ik? Waarom ik wel zou, dat voel ik helemaal niet meer. Ik geniet van het helder zijn. Van het zuiver afgestemd zijn.

Dus ik ga gewoon weer af en toe reageren, vooral als ik de behoefte voel om iemand aan te moedigen of om iets te delen.

Ik vond het ook lastig dat men dan de indruk kan krijgen dat ik selectief reageer. Waarom wel een reactie op de 1 en niet op de ander?

Ja het is ook selectief. Simpel omdat ik geen zin heb en geen tijd om hier veel te zijn. Dus reageer ik gewoon als ik me geroepen voel.

Albertina, ik vind het mooi om te lezen hoe goed het nu met je gaat en hoe je ervoor geknokt hebt.

Dat geldt ook voor An, ik word blij als ik je lees. En Marjo die nu weer voor haar heldere, zuivere zelf gaat.

En Kohtjes berichtje vandaag, de man met de blauwe trui, wijze man.

Ben je dan alleen goed als het goed met je gaat? Welnee, het hoort er allemaal bij. De toppen en de dalen. De modder en de mest. Uit de compost groeien uiteindelijk de mooiste planten en bloemen.

Jullie doen het allemaal hartstikke goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Back to basic. Ik ga een eitje bakken, mannie is er niet.

Ik heb zijn kussen maar eens in de wasmachine gestopt. Dat las ik laatst ergens en ik dacht, oeps das een tijdje geleden. Kussens wassen.

Een gewetensvraag: wanneer heb jij voor het laatst je kussen gewassen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lenie,

Ik heb nog niet bijgelezen, maar eerst wil ik wat zeggen over gisterenavond.

All;ereerst trouwens van harte gefeliciteerd met het feit dat je zoon de baan heeft gekregen. Twee zoons van 18, dus een tweeling? Hou gaat het nu met je hand?

ook @ Kohtje

Je had gisterenavond wel gelijk, dat mijn opstelling ook niet de enig zaligmakende is hoor, dat denk ik ook niet. Wat ik me later realiseerde is, dat jullie al een hele geschiedenis hebben met elkaar, waar ik niet van op de hoogte ben. Waarschijnlijk hebben jullie alle verontschuldigingen en smoesjes al eens gehoord, want ja, daar zijn wij goed in. Voor sommigen is het misschien nodig dat hun uitspraken gefileerd worden, zodat ze zien wat ze aan het doen zijn. Bij Tactive heb ik ook geleerd dat je soms onbewust al van plan bent te gaan drinken, of jezelf in een positie brengt waarin dat mogelijk zou zijn. Het is heel belangrijk om dat te onderkennen. Met de argumenten ben ik het dus eens, dat schreef ik ook. Het ging mij om de toon.

Later bedacht ik me dat, ook al werkt het absoluut niet voor mij, het daarom wel voor anderen kan werken en ik ben boven alles overtuigd van de eerlijkheid van Kohtje. Sorry dus voor mijn posting, die uit emotie voorkwam. Ik heb er nog lang over liggen nadenken.

Ik ben niet van plan de discussie weer op te rakelen. Voor mij is het hierbij klaar.

We houden het vandaag weer droog. Ik heb me al opgegeven voor het dagpact.

Lytse. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Kohtje,

Wat een goed verhaal van je. Dat was precies wat ik bedoelde.

Ik ben er trouwens achter waarom het mij in mijn verkeerde keelgat schoot. Mijn echtgenoot (jurist) reageert regelmatig ook zo. Die spiegel werkte dus ook voor mij. Zoals ik al in mijn vorige berichtje had geschreven heb ik nog lang na liggen denken en debatteren met je.

We gaan weer met een schone lei verder.

Lytse.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag stond er ineens een vrouw voor m'n neus die 10 jaar geleden hier op kamers heeft gewoond. Ik stond er van te kijken maar wist gelijk dat ze het was. Wat leuk om dan weer de verhalen te vertellen van toen. Heerlijk. En het is nog steeds die knuffelkont van vroeger.

Zo nu eerst ff eten.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate dank je!

Ik zal blij zijn als je wat vaker zou komen.

Door de jaren heen heb je altijd goede woorden gekozen.

Ik herken dat wel, het gewoon niet hoeven te drinken, want waarom zou je. En ik merk dat ik daar ook weer kom.

Ik ben ook met de pammetjes gestopt en voel me per dag 'zelfstandiger' worden.

Ik heb al dat spul helemaal niet nodig om te kunnen leven... haha het idee alleen al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me maar even. Speciaal voor Fleur en Teveel.

Dat is nou toch ook wat; moet ik me melden omdat ik maatjes heb. En ik heb echt niks te vertellen.

Hoe gaan we dit doen Fleur en Harr? Wat willen jullie? Ik kan voor mezelf wel zeggen dat ik geen zin heb in een schrijfplicht. Hoewel ik vanochtend wel contact gezocht heb met Fleur om te horen of Teveel zich al gemeld had. :D Maar dat was vooral omdat hij even een dag verstek had laten gaan en gisteren zijn eerste dag zou zijn.

Maar goed: mochten jullie het willen weten, ik meld me droog. Ook zowat. Als ik me niet meld betekent dat niet dat ik niet droog sta. Dit wordt nog ingewikkeld zo. :huh:

Ik heb zin in een tv-avond. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Mupke
Ik meld me maar even. Speciaal voor Fleur en Teveel.
Dat is nou toch ook wat; moet ik me melden omdat ik maatjes heb. En ik heb echt niks te vertellen.
Hoe gaan we dit doen Fleur en Harr? Wat willen jullie? Ik kan voor mezelf wel zeggen dat ik geen zin heb in een schrijfplicht. Hoewel ik vanochtend wel contact gezocht heb met Fleur om te horen of Teveel zich al gemeld had. :D Maar dat was vooral omdat hij even een dag verstek had laten gaan en gisteren zijn eerste dag zou zijn.

Maar goed: mochten jullie het willen weten, ik meld me droog. Ook zowat. Als ik me niet meld betekent dat niet dat ik niet droog sta. Dit wordt nog ingewikkeld zo. :huh:

Ik heb zin in een tv-avond. :)quote>


Hahahahaha, dilemma....
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor,

Wat goed dat je je buddy gebeld hebt. Inderdaad: aangeven dat je hulp nodig hebt. Maar dat is moeilijk! Je komt er wel en voor je man is het ook goed om te weten wat er allemaal in je hoofd omgaat. Mijn fout was dat ik hem er erg buiten hield en dat werkte niet. Natuurlijk moet je de strijd zelf voeren, maar het is - in mijn geval - goed dat mijn man weet dat ik knok en wanneer ik het moeilijk heb.

Zet hem op meid. Morgen alweer dag 7.

\Lytse.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: An
Ik herken dat wel, het gewoon niet hoeven te drinken, want waarom zou je. En ik merk dat ik daar ook weer kom.
Ik ben ook met de pammetjes gestopt en voel me per dag 'zelfstandiger' worden.
Ik heb al dat spul helemaal niet nodig om te kunnen leven... haha het idee alleen al.quote>


Inderdaad An, het leven zelf zit al in ons. We verdoven het alleen maar. En de verdoving maakt ons weer afhankelijk, waardoor we denken dat we niet meer zonder kunnen.
Maar de echte levenskracht wil altijd weer omhoog komen, en die is veel lekkerder. Daarom geven we nooit op.

Mind searching Spike, ik doe, en heb veel gedaan aan gedachtenonderzoek. Daardoor bleef geen enkel argument om te drinken uiteindelijk overeind. Het werk van Byron Katie heeft me daarbij ook geholpen. Het is dan wel eens raar om te zien hoe massaal drank is ingeburgerd. Maar ja, dat geldt wel voor meer zaken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: spike
de plaat blijft hangen in mijn hoofd
de groeven diep maar niet veroorloofd
doen me geen goed
en ja ik weet wat ik moet
ja, naar buiten
ja, bewegen
ja, geloven in dat het kan

dat ik het kan
alleen
maar dat geeft dit keer niet
omdat ik het kan

Spikey, dit spreekt me aan. Mooi.

Lytse.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: spike
omdat ik vrees voor het amy winehouse-effect
zo maar stoppen na veel en dan hartaanval,
bouw ik af
terwijl ik doe aan gedachtenonderzoek
en constateer waar de plaat blijft hangen
zeg maarquote>


Spike,

ik weet het niet anders te brengen dan,
hoelang blijf je jezelf dit nog wijs maken?
:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang je maar volhard in de afspraken die je met jezelf maakt Spike. Anders verliest het na een tijdje zijn waarde.

Maar wat was er zo slecht aan de vorige afspraak?

Is het op het moment nog niet haalbaar voor je? Dronk je echt heel veel?

Sorry..niet dat ik het niet heb geweten maar ik heb echt het geheugen van een vergiet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...