Spring naar bijdragen

Woensdag 28 september


Mai

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 187
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nee, ontrouw is voor mij hoogverraad. Ik heb per deze onze relatie uitgemaakt.

Ik heb natuurlijk al over nagedacht, wat dacht je......

Originally posted by: jeannet

@Woman

Weet niet precies wat er gebeurd is, hoeft ook niet. Ik begrijp dat je lieve vriend is overleden, echt verschrikkelijk, maar dat nu blijkt dat hij al een vriendin had en jij niet welkom bent op zijn begrafenis. Die zal eerdaags wel zijn.

Mijn advies. Ga wel! Met een roos in je hand! Ook nog. Waarom niet? Nu word je hier vreselijk door gekweld en ook jij hebt het recht om afscheid te nemen. Je hoeft de familie toch geen hand te schudden? Je gaat gewoon naar de dienst en dan zie je wel hoe het verder gaat. En als je wel geweest bent weet ik zeker dat het je goed doet. Misschien kan je iemand meenemen, zodat diegene het woord kan doen als er iets gevraagd zou worden en jou kan ondersteunen.

En anders ga je ergens staan zodat je hem voorbij ziet komen en hem nog een kushand toewerpen.

Kortom er zijn vele wegen die naar Rome leiden, maar hier moet je echt iets mee doen.

Het is extra erg verdrietig en dat spijt me voor je.quote>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jan1000
Goedenavond, ik vraag me af hoe lang sommigen van ons droog zijn? Ik lees de een 3 dagen en uit opmerkingen van anderen lees ik 1 jaar! Ben er toch benieuwd naar? Ik ben nu 5 maanden zonder alcohol!quote>




Als je er zo benieuwd naar bent, Jan....ruim 23 jaar nu...
om precies te zijn van 18 februari 1988
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, hele week gejankt en gerouwd en overstuur.

Nu is mn hart koud en gooi ik em over mn schouder het kanaal in. Zoiets flik je niet met mij. Zo op mn hart trappen. Alles was een leugen, en mn vergoten tranen van deze week zijn verspilde tranen geweest. Geen greintje smart meer geen druppeltje water uit mn ogen. jammer dat ik niet mag schelden hier.

Ice cold Woman....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@An: truste!

@Jan: één dag.... Niet dat ik elke dag dronk, maar het werd weer een probleem voor me. Nu ik hier weer ben ga ik er weer voor. Net, bij wijze van ritueel, mijn bezwete alcoholbed verschoond. Frisse lakens, frisse start.

Ik ga er nu ook vandoor, even naar "paradijstuinen" kijken, wat ik heb opgenomen op.. jawel.. heel ouderwets nog.. Video. Dat vind ik zo'n heerlijk positief feel-goodprogramma!

(sorry Jane, ik ben niet zo van de westerns)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jan, je laat me even nadenken.

5 maart heb ik voor het laatst gedronken ik weet het nog goed. Ik had die dag een boom gesnoeid. Echt een hele hoge, veel takken eruit. Daarna met een clubje eten. Ik had me voorgenomen niet te drinken. Toch 6 bier gehad. Net voor tienen nog 12 flesjes gehaald in de supermarkt. Ook nog op het forum geweest met Henk en Sha, beetje slap ouwehoeren. Toen het niet meer ging uitgelogd. Die 12 zijn opgegaan. En de volgende dag weer verder met die boom. Onverantwoord.

Die dinsdag er op heb ik een bier gedronken. Die tel ik niet mee. Dus zet ik mijn stopdatum op 6 maart. Ik heb hem er maar eens bij gezet in mijn profiel.

De beslissing dat ik niet meer wil drinken heb ik 3 weken later genomen. Toen dacht ik nuchter genoeg te zijn om zo een belangrijk besluit te kunnen nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tijd die ik droog sta vind ik niet zo heel belangrijk eigenlijk. Hoe ik me er bij voel wel. 2 a 3 maanden geleden had ik een periode dat ik me er niet meer honderd procent achter voelde staan. Dat was erg lastig. Ik vond dat er iets aan mij mankeerde.

Nu ben ik weer erg blij mee. Dat is erg belangrijk. En zie het weer als een kleine handicap. Maar goed iedereen heeft wel wat. En zo functioneer ik zo veel beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Jan en ik kan je vertellen dat ik best trots ben op mezelf. Ik had niet verwacht dat, toen ik hier op het forum kwam ik het zo lang vol zou houden. Nu heb ik nog maar weinig trek, ja en ik kan toch niet drinken. Maar ik hoop het de rest van m'n leven vol te kunnen houden. Ik wil bij de superkanjers gaan horen. Weet je wel zoals Niwi, ons groot voorbeeld. Zo kan het ook en daar heb ik houvast aan.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jaap. Hartstikke goed van je. Het houdt bij mij ook niet op als ik ergens geweest ben. Dan kan ik me daar nog wel gedragen maar bij thuiskomst moet ik door. En ga zuipen, want drinken kan je het dan niet meer noemen.

Heb komende week weer van alles, morgenavond een borrel (maar ik ga niet of neem een jus en ga dan naar huis), vrijdag varen (is ook altijd drinken), zaterdagavond een bruiloft. Ik neem niks mee naar boord en als er wel is dan neem ik het niet, ik zeg wel dat ik er geen zin in heb. Zaterdagavond moet ik rijden, is anders ook geen punt hoor, dan neem ik er toch wel 2 of 3 of 4 en dan later na een stuk of 12 mee met de taxi. Dat ga ik allemaal voorkomen.

Als dat allemaal gelukt is heb ik een hele mooie zondag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...