Spring naar bijdragen

Zaterdag 1 oktober 2011


Marc

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 224
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Een feestje niet echt Mups, was het bijna vergeten tot ik 1 oktober las :D. Dat betekent 7 maand droog. Na een tijdje leef je niet zo meer naar die datum precies. Alhoewel ik er nog mee bezig ben. Is dubbel

Volgende week is er echt een feestje, met de grootste zuipschuiten ever..Wordt een lolletje :D :D. Hoop dat ik wakker blijf :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, prachtmorgen mag ik wel zeggen...

Rosa welkom.

Fleurtje waarom slaap je zo slecht, vanmiddag een powernap in de tuin, in de zon?

Wilde gister in bed nog even het forum lezen en welterusten wensen maar vond vanmorgen de tab naast me in bed, in slaap gevallen dus.

Vanavond bruiloft van een collega.

W gaat niet mee, ze is niet helemaal lekker.

Kan ik in elk geval niet drinken want moet dus zelf terug rijden.

Maak wat van deze mooie dag mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Teveel


Fleurtje waarom slaap je zo slecht, vanmiddag een powernap in de tuin, in de zon?
Kan ik in elk geval niet drinken want moet dus zelf terug rijden.


Plassen Teveel..altijd maar plassen, plassen, plassen. Ik lijk wel een vergiet ;)

Goed zo!! Beter in de veilige zone als in de schemerzone :sun:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Gisteren met een vriendin naar de bios gegaan en na afloop 3 glazen wijn op. Daarna thuis niks meer gedronken. Ik zou willen dat ik het altijd zo zou kunnen, alleen bij een gelegenheid en niet meer dan 3, maar dan hou ik mezelf voor de gek. Vanavond een bruiloft, ik hoop dat ik sterk in mijn schoenen sta vanavond.

Allemaal een fijne dag en geniet van het weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is helemaal waar Fleurtje. Ik merk aan mezelf dat ik alweer met mezelf ga onderhandelen en dat moet ik niet doen. Ik drink vandaag gewoon niet! Ik stel voor aan mijn man dat ik rij, dan kan hij een biertje drinken. Hoef ik het ook niet uit te leggen aan andere daar, waarom ik niet drink.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje,

Normaal als de nacht valt gaat je lichaam een stofje aanmaken, ben de naam even kwijt, dat er voor zorgt dat je tijdens je slaap niet of weinig hoeft te plassen.

Mensen die in continudienst werken tobben er ook wel eens mee omdat zij de zaak op zijn kop zetten en gaan slapen als het licht wordt.

Volgens mij kun je daar via de dokter iets voor krijgen, je gaat niet minder plassen maar gewoon overdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een powernap in de zon vanmiddag, dat zou ook wel wat voor mij zijn. Heeeerlijk! goed idee Harry.

Fleur, 7 maanden zou mij het gevoel geven dat het wel klaar is. Dat ik de zaak onder controle heb. Maar bij jou heb ik de indruk dat het niet zo werkt. Of lees ik dat verkeerd soms?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mups, Ik heb altijd wel het idee gehad dat ik het onder controle zou kunnen houden als ik eenmaal zou besluiten om terug te minderen. Ik weet weinig van mezelf maar kan van één ding zeker zijn en dat is dat ik volhardend ben.

Maar de verhalen hier laten me ook zien dat ondanks volharding, je nog steeds heel waakzaam moet zijn. Een verslaving speelt graag spelletjes met je hoofd.

Zolang ik voel dat die nog teveel trekt, waag ik er me niet aan. Ik kan het drankgebruik dan wel onder controle kunnen houden maar dat is niet genoeg.

Ik wil af van de associaties en dat duurt veel langer.

Een jaar zeggen ze toch?

We zullen zien binnen vijf maanden :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wordt anders denk ik.

In het begin krijg je veel meer prikkels. Je moet omgaan met verveling, verdriet, boos zijn, gelukkig zijn, voor sommige feestjes (ikke niet) enzovoort. Overal vind je de associatie wel met drank. Ik denk dat het verschil ligt in een overload van prikkels in het begin. Dat maakt het moeilijker.

Je verslaving is heel fel op de voorgrond.

Ik denk nog bijna elke dag aan drank (niet persé het willen van) maar als ik me verveel is dat bijvoorbeeld geen prikkel meer. Ik heb me al zoveel verveeld ondertussen dat die associatie zo goed als weg is. Maar als de dochter een nachtje weg is floept de gedachte (hmm een biertje kan nu wel) heel vlug in mijn hoofd.

Hoe meer je iets tegenkomt en het zonder drank oplost, hoe minder het aan je trekt op termijn.

Zo voelt het bij mij toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen mensen

nog meer bloemen hier

Rosa welkom, Fleur kanjer

Irisje ook weer op get goede pad

dat wordt een mooi najaarsboeket.

Ik ga gauw de boodschappen in huis halen,

en dan maar weer naar het strand, het wordt

al bijna vanzelfsprekend, maar nog steeds een groot

kado, dat dat kan op 1 okt. Vorig jaar was 10 okt. de laatste stranddag

eens kijken of we het record kunnen verbeteren.

Net als MarQ merk ik nog steeds dat het leven weer

meer houvast geeft als we ADB zijn,

niet gemakkelijker maar ik heb weer meer vechtlust en doorzettingsvermogen,

die was ik al jaren kwijt (niet qua voelen, maar in daadkracht dus).

fijne dag mensen

geniet ervan:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Mupke
Maar de gedachten aan drank nemen toch wel af zo na 7 maanden? Dat hoop ik dan toch. :huh:quote>



ik denk ook elke dag nog wel aan drank,maar de trek zelf is niet zo sterk meer
weet wel als ik 1 glas zou nemen dat me haast 9 maanden zonder
voor niks is geweest,dan ben ik terug bij af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...