Spring naar bijdragen

Vrijdag 7 oktober 2011


Yvonne

Aanbevolen berichten

Ik wilde het eigenlijk laten mij mijn korte reactie op Soothe zijn bericht. Maar wil toch even verder reageren.

Hoe oud ben jij eigenlijk Toine, ik keek even eerst bij 'wie is wie' maar zag daar niets over jou staan. Ik heb het idee dat je nog bij je ouders woont. Wat ik hier mee bedoel te zeggen is: begrijp je wel de zwaarte van het verslaafd zijn aan alcohol? Kijk als je nog een jaar of 17 bent dan snap ik je manier van reageren. Of je dan hier op je plaats bent is dan de vraag.

Heb je wel eens met mensen gesproken waarvan hun leven zo goed als naar de filistijnen is gegaan door het nuttigen van alcohol. Die met de meest mogelijk moeite zich uit het ravijn, nee sterker, de hel, waar de alcohol de baas is, zich een weg naar boven banen?

Je kan dan zeggen tegen Soothe dat hij wel erg serieus doet. Lieve kind, je begrijpt er nog helemaal niets van. Ik wil je vriendelijk vragen om hier allemaal eens over na te denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 255
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Toine, helaas lees ik alles en iedereen.:)

Toine, het is niet zozeer voor mezelf,

ik ben redelijk weerbaar.

Velen leveren hier een zwaar gevecht en dan kan het lastig worden.

Verder alle goeds op je weg.

En... dat serieuze valt mee hoor.

Wat drank aangaat ben ik wel erg betrokken.

Teveel gezien en ook zelf meegemaakt.

Vandaar af en toe een helpende insteek.

Voor velen hier is drank uit den boze.

Groet en ga goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luciene hoi,

Ik heb begrepen dat het boek over Baclofen gaat.

Zo zegt Google.

Er is een zekere BB op het forum, die er baat bij schijnt te hebben.

Er is zelfs een Baclofen draad dacht ik.

Kijk maar eens.

Ik vind dat alles moet kunnen, als het om stoppen gaat.

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje lieverd, van harte gefeliciflapstaart

:sun::present::musicnote::heart::moon::sun::present::musicnote::heart::moon::sun::present::musicnote::heart::moon::sun::present::musicnote::heart::moon::sun::present::musicnote::heart::moon::sun::present::musicnote::heart::moon::sun::present::musicnote::heart::moon::sun::present::musicnote::heart::moon::sun::present::musicnote::heart::moon::sun::present::musicnote::heart::moon::sun::present::musicnote::heart::moon::sun::present::musicnote::heart::moon::sun::present::musicnote::heart::moon::sun::present::musicnote::heart::moon::sun::present::musicnote::heart::moon::sun::present::musicnote::heart::moon:

ik hoop dat je nog een leuke en fijne verjaardag hebt

en fijn om te lezen hoe je dit jaar omgaat met het overlijden van je broer een dag ervoor

knap Fleur, ondanks je verdriet :heart:

Bekkie ook van harte gefeliciteerd en een hele fijn dag gewenst :present::musicnote::moon::heart::present::musicnote::moon::heart::present::musicnote::moon::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jane4
Fleur meis, alweer een jaartje ouder en wijzer
van harte gefeliciteerd en een te gekke dag!
:heart::musicnote::sun::present::moon:B):rose::sun::musicnote::heart::heart::musicnote::sun::present::moon:B):rose::sun::musicnote::heart::heart::musicnote::sun::present::moon:B):rose::sun::musicnote::heart::heart::musicnote::sun::present::moon:B):rose::sun::musicnote::heart::heart::musicnote::sun::present::moon:B):rose::sun::musicnote::heart::heart::musicnote::sun::present::moon:B):rose::sun::musicnote::heart:quote>


Dat wijzer weet ik zo net nog niet hoor Jane:huh::D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maatjes :heart:: het is fijn als je ze hebt

je hebt er wel of geen een nodig...

ik heb er wel een nodig...

soms zijn ze stom...heel stom...voor eventjes maar

want stom zijn ze niet, ze geven je alleen maar een opmerking en/of advies

in de roos....een spiegel voor houdend...gelijk hebbende...

dus wie was nou stom....

dus vanaf vandaag

zal ik weer laten zien dat ik 'ballen' heb en geen drank nodig heb bij storm en tegenslag

het was me een half jaar gelukt

nu ga ik voor langer

en wat ben ik blij, dat ik gisteren niet de eerste heb genomen.

Fijne dag nog...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Toine, als je hier komt proosten kun je verwachten dat het forum over je heen valt.

Het blijft ook altijd wel een spanningsveld, minderaars en stoppers bij elkaar. Ik vind het eerlijk gezegd ook gemakkelijker om stoppers aan te moedigen dan minderaars. Omdat ik inmiddels een echte stopperd ben. En dan voelt het zo raar om te zeggen: wat goed dat je maar af en toe drinkt. Want eigenlijk geloof ik niet dat dat zo goed is. Wel een stuk prettiger dan altijd maar teveel natuurlijk. Maar je zegt het ook altijd een beetje tegen jezelf. Daarom snap ik ook wel dat Borretje er zo tegenin gaat, juist nu.

Sha, wat goed dat je die fles niet hebt opengemaakt. Anders had je weer opnieuw kunnen beginnen, met stoppen.

Bor, fijn om te lezen dat je er weer voor gaat, en dat je zo'n goeie hulpverlener hebt. Het is je gegund.

AR, ik ben ook blij om te lezen dat jouw knop weer om is. Dat maakt het toch gemakkelijker. Je bent toch een mede-Abba fan he ;)

An, ik vraag me af hoe het met je is. Doen je hersens weer een beetje normaal?

Marjo, heb je nou brand in huis gehad? Hoe is dat gebeurd? Schrok er wel van.

Angst voor alcohol. Ik zie het inmiddels als een fles chloor. Daar ben ik ook niet bang voor, maar ik drink er toch echt liever niet van.

Nu ga ik even wat kleine klusjes doen en dan lekker lezen.

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag allen

@fleur en bekkie:heart:, van harte :musicnote::sun: have a great day

Nu wil ik nog iets van mijn hart, wat voor grote stappen hebben jullie gezet om adb te worden.

Ik heb steeds meer het gevoel dat mijn relatie een trigger is voor de alcohol! Ik hoop dat jullie mij begrijpen.

Soms zou ik bij hem weg willen, maar om nu achter te blijven met 3 kinderen, daar heb ik moeite mee, durf ik niet, dus dan zet ik sávonds maar die fles neer.

Herkend iemand dit? ik weet dat ik het allemaal zelf moet doen, maar ben zo bang!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat Kate mijn pc schermpje even met het pc schermpje van Bor door de war haalde :D...

@Lien ik begrijp heel goed wat je bedoelt. De relatie tussen mijn man en mij heeft ook heel veel met die alcohol te maken. Waarschijnlijk heel anders dan bij jou maar afgelopen weekend merkte ik ook weer duidelijk dat hij voor mij een grote trigger is. (doordeweeks is hij er niet) En ja dat zet je niet zomaar aan de kant. Het maakt het gewoon nog moeilijker. Je kunt ook proberen om de instelling te hebben van: ik vertik om door jou aan de drank te gaan!!

Heel veel sterkte in ieder geval!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pff lien. ik denk niet dat iemand je advies kan geven, maar op welke momenten zou je bij hem weg willen?? kan daar aan gewerkt worden?

en hannah maak je niet druk over morgen ga er gewoon van genieten en laat het op je afkomen. je kunt niet alles in de hand houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...