Spring naar bijdragen

Dinsdag 4 oktober 2011


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 419
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

:$ Hallo Fleurtje... zucht...

ik heb eindelijk de moed bij elkaar om me weer op het forum te vertonen...

Ben weken, echt heeeel lang niet meer durven komen. Niet omdat ik bang was voor jullie reactie maar voor mezelf... Ik ben diep gevallen, kwam niet opgekrabbeld...

Maar nu heb ik de moed (hoop ik) weer bij elkaar geraapt. Hoe langer ik wachtte met hier te komen hoe hoger de drempel voor mezelf werd...

Ik was net heel even online met mijn telefoon maar dat werkt niet gemakkelijk, dus toch de pc maar even aangezet.

ik krijg zo visite maar ik wil toch even mijn verhaal kwijt...

Ik heb een lange periode weer heel veel gedronken... helemaal uit de bocht.

Raar genoeg was ik 'anders' beneveld dan voorheen in de zin van dat ik niet vervelend was of zo. Er is veel gebeurd in de familie maar dat is een lang verhaal en dat wil ik ook niet als excuus gaan gebruiken want er IS geen excuus. PUNT. ik moet gewoon toegeven dat ik zwak ben en zal moeten blijven knokken.

Maar sinds 3 weken ben ik een andere weg in geslagen maar ik wilde het nog niet komen vertellen omdat ik eerst voor mezelf wilde weten of ik het zou kunnen.

Ik heb mijn diëtiste weer in de arm genomen, want zij weet ook van mijn alcoholprobleem en mijn leversteatose. Dus terug op controle bij haar en alles bijhouden.

Mijn werk is veranderd, ten goede... Dus ik word vaak opgeroepen om in te vallen wat ik dan ook doe. Gisteren nog toevallig.

Lichamelijk voelde ik echt dat het fout ging, voor zover het al niet heel fout was.

Maar ik was echt weer die dweil aan het worden, futloos, moe, nonchalant op vrije dagen betreffende mijn uiterlijk... ik dreigde weer te verslonzen.

Dat heb ik halt toegeroepen. De kapster gebeld, andere coupe, toch maar weer een shoppen voor iets leuks van kleren, en langzaam aan de alcohol weer de deur gewezen.

Stapsgewijs, het lukte niet in 1 keer... afbouwen dus.

ik ben sinds 3 weken ook bij een sportschool gegaan hier om de hoek zowat dus ik ga nu 3x per week sporten als het lukt.

Verder poets ik nog 2x per maand bij mijn ouders, en ben een dag meer gaan werken.

Dus ik heb het eigenlijk heel druk.

Dan de hond, daar heb ik ook weer een routine in gekregen. Tijdens de vakantie, heeft mijn man eigenlijk steeds de hond uitgelaten. FOUT... had ik ook af en toe moeten doen.

We hadden pech met het weer, (wie niet in nederland) dus veel gegeten, gedronken...

Het boeide allemaal niet...

Tja en dan komt het besef dat je helemaal fout bezig bent. Op een dag weer die spiegel... ik schrok me rot, ook op de weegschaal trouwens. 6 kilo aangekomen... ik kon wel janken.

Nu dan weer in het gareel. De grote theepot staat weer op tafel in plaats van de fles wijn. Geen chips maar 1 koekje of een cracker met kaas...

Ik schaam me diep voor Sailor, die heb ik echt laten vallen. Als je dit leest Sailor...

Mijn oprechte excuses en ik lees dat jij zo goed gaat, RESPECT!! Je bent een kanjer.

Ik begin voorzichtig aan week 2 (bijna} zonder alcohol. Heb 2x nog gedronken maar het viel niet goed, gelukkig maar. Dus ik ben dan weer aan dag 4. Ik heb vanaf 1 oktober niet gedronken, maar dat is nog maar het begin. Vaak nog moeilijk, maar dat kennen we allemaal.

Ik probeer me zo vaak mogelijk te melden. Ik schaam me diep... echt.

Ik ga ook niks goed proberen te praten voor mezelf want dat is het niet.

Geen woorden maar daden!

Liefs, Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Will!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Leuk gehad???

Mooi weer in overvloed in elk geval he? :)

Algje, ik ga twijfelen....

Ik heb je uitgebreid een PB gestuurd, maar geen reactie.

Dus misschien ben je inderdaad iemand die hier al langer was, maar onder een andere naam?

Kijk ik ben alert, dat is omdat ik gestalkt word.

Daar word je argwanend van.

Als ik het mis heb, dan zal ik absoluut mijn excuses aanbieden.

Maar ja, echt zal ik het nooit weten he?

Zo ik ga even rustig aan doen, tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: taxi
Ik dacht dat ik een goed forum had gevonden maar dat blijkt helaas niet zo te zijn.
Jammer maar helaas. Het is niet anders.
quote>


Woehaaaaaaa. als we nog een hint wilden hebben om zekerheid te hebben... Kirk... ik ken je niet anders dan op deze manier... gewoon blijven hier hoor :D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tobbertje :heart:

Je hoeft je toch niet zo te schamen?

Het klinkt goed hoe je nu bezig bent! Volhouden hoor en regelmatig hier komen

:sun:

Sailor zal ook enorm blij zijn je te zien. Denk dat ie wel ongerust was. Meerdere mensen hier.

Je bent een lieve meid.

Je verdient veel meer dan die zuippartijen. Hoop dat je dat echt ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Tobbertje, hoi ik ben Jeannet. Zit hier nog maar kort, dit is mijn 10e alcoholvrije dag.

Hoewel zaterdagavond heb ik 2 miniglaasjes gedronken, maar nog vind ik mezelf adb.

Onder lotgenoten hoef je je niet te schamen hoor, het is jammer dat het is gebeurd maar het is goed dat je het laat weten. Dat is al heel wat en ik dank je daarvoor, want dat is waar het hier om gaat. Deel je geluk en je ongeluk qua drankgebruik.

Elke dag dat we niet drinken kunnen we trots zijn op onszelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...