Spring naar bijdragen

Donderdag 13 Oktober.

Lenie

Aanbevolen berichten

En Jopie, ik heb je gelezen, en leef met je mee, kan me dat zo goed voorstellen dat ''men'' denkt dat iemand nog schoon schip maakt op zijn/haar sterfbed, goede vriendin van me heeft dat ook heel lang gehoopt, en uiteindelijk 1 dag voor zijn overlijden gevraagd ''moeten wij niet nog ergens over praten misschien?'' en het antwoord was toen; ''ik zou niet weten over wat :o ik heb nergens spijt van'' , het is al heel lang geleden, maar het doet haar nog steeds pijn.

nu weet ik niet of de vader van jouw kids nog iets goed wou maken, en er gewoon niet de kans toe heeft gekregen? misschien is dat een wat prettigere gedachte om mee te leven, al blijft het :angry:

Lieve Jopie heel veel sterkte, en heb je je al 'veili'g' kunnen stelllen voor het weekend? of bedoelde je daar het pact met je zoon mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 305
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tjah kan je krijgen als er maar vanalles in blijft liggen dan is zwanehalsje broedkamer voor ongedierte, zeker als die afvoer niet vaak gebruikt wordt. Zowiezo is het voor iedereen thuis en op het werk dus ook ;-). slim om gewon weekelijks een handje soda in de afvoer te gooien kopje warm water erop en laten weken, stuk minder verstoppingen en je afvoer gaat ook steeds beter lopen.

Diesel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Jan1000,

tsja er zijn heel veel zelfhulpboeken en programma's geschreven, de ene zegt ''alles waar je je energie op richt groeit'' dus ook je problemen, dus positief denken, leven in het hier en nu (Tolle) en anderen zeggen juist dat als je je problemen geen aandacht geeft ze kunnen verkankeren (sorry voor het rotwoord) in je lijf, dus is idd maar net welk boekje je leest. Ik heb jaren in het alternatieve ''spirituele'' circuit rondgedaasd (kan ik nu wel zeggen), van de ene workshop naar de andere, heeft klauwen met geld gekost, en ik was nooit echt gelukkig, soms even, maar ja ik zoop er 'gewoon' lekker bij he, ik wilde alles doen, al moest ik bij volle maan in mijn blootje door het bos hupsen, maar je moest niet aan mijn biertje komen :angry:

en inmiddels :(

ben ik erachter dat voor mij i.i.g, daar nu juist het probleem ligt.... ik moet niet drinken, dan komt de rest vanzelf wel als ik me aan de stappen hou. Zo simpel, kost niets, maar DAT wou ik niet horen (en soms n0g niet :$ :$ :$ :$ :$ )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Diesel
Tjah kan je krijgen als er maar vanalles in blijft liggen dan is zwanehalsje broedkamer voor ongedierte, zeker als die afvoer niet vaak gebruikt wordt. Zowiezo is het voor iedereen thuis en op het werk dus ook ;-). slim om gewon weekelijks een handje soda in de afvoer te gooien kopje warm water erop en laten weken, stuk minder verstoppingen en je afvoer gaat ook steeds beter lopen.

Dieselquote>

Goede tip!!! ik heb nog soda, heb nog nooit naar mijn zwanenhalsje gekeken, maar ga meteen soda in de afvoer gooien, Thanx :)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
O Gabs dat is dan een hele spannende dag vandaag. Ik hoop voor je moeder en de rest van de familie dat de uitslag goed is meis.
Heel veel sterkte vandaag.:heart:quote>

Dank je wel Bol, ik ben nu heel positief! Maar ik ben een gevoelsmens, en merk de laatste tijd ,vooral als ik nuchter ben, dat ik er toch verdraaid vaak naast zit :(
met mijn vader vaak gedacht, is goed, en dan was het toch weer fout, dus inmiddels weet ik dat ik niet op mijn gevoel moet vertrouwen, maar wel op mijn Hogere Macht die me KMW zal schenken, om mij hier doorheen te loodsen,

dus bij deze;
God, schenk mij Kalmte, om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen.
Moed om te veranderen wat ik kan veranderen,
en Wijsheid, om tussen deze twee onderscheid te maken!

vandaag dag 6

Bol lukt het schilderen?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus er heeft iemand een boek geschreven waarvan de basis is: je moet het er niet over hebben! Maar diegene mag wel alles van zich afschrijven ??? ..... iets klpt er niet in mjn ogen. Een gheel goeie vriendin van mij heeft over haar borstkanker een boek geschreven, maar ook met humor maar ook de twijfels. Wordt zelfs nu gebruik door begeleiders van mensen met kanker in Belgie. Is voor iedereen die er mee te maken heeft zeker een aanrader in mijn ogen dan he. Het heet "tiet zat"door Cora Snip.

Nou das dan ff reclame maar zeker de moeite waard.

Diesel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kan er nu ook wel om lachen hoor Hannah!

Maar eigenlijk is het in en in triest , en soms zelfs gevaarlijk!!! Ik zou het zeker niemand aanraden, en ik heb echt bijna alles gedaan hoor! Maar als ik erop terugkijk, wat dacht ik nu eigenlijk? dat iemand die in het weekend een indianentooi opzette, of een tafeltje huurde in een buurthuis, dat die me dan van mijn problemen kon verlossen?

en als mijn kaarten niet goed vielen, ging ik naar de buurman en lagen ze daar wel goed,, geloofde ik die toch gewoon? ik was er gewoon verslaafd aan, maar je zal hier in huis geen armbandje of boek erover meer vinden alles de deur uitgedaan!!! :devil:

Maar er gaat een hoop geld in rond hoor, kijk maar naar die telefoon dingen dat je kan bellen voor advies met een overleden iemand, kost allemaal zoveel geld, en er is zoveel kaf onder het koren

en weet je , ik ging vroeger altijd een week op een soort kamp, om aan jezelf te werken, daar was idd biodanza, klankschalen, touch for health en weet ik veel wat allemaal nog meer (ik hebzelf trouwens ook een indrukwekkend mapje aan ''diploma's en certificaten'' in die branche :$ ) en elke avond waren de meeste stomdronken, en ''klooiden'' de leiding met de gasten, als ik er nu nuchter op terug kijk, was het zo niet goed, al leek het wel allemaal heel goed bedoeld!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou ik woonde gewoon in mijn eigen huis, elke avond in de kroeg, doodongelukkig, en op zoek naar het geluk, op de verkeerde plaats, de spirituele wereld, en ik denk idd dat je dat best wel met een sekte kunt vergelijken, moest ook op bepaalde tijden, m''n armbandje om de andere pols doen ofzo.. dat was dan astrologisch en nummerologisch vastgesteld he ;) dus volkomen verantwoord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

onder begeleiding? wat een rare boswachter dan erbij ;-) Dus valt iemands blote poepertje dan onder natuurmonumenten, ach ja daar moet je dan wat voor over hebben :-)

Zou je daar dan ook certificaat voor krijgen?? Gaby? Ach ik gloof in veel dingen en alleen is niet alles voor iedereen weggelegd of werkt, "ons" bos wordt hier ook soms voor gebruikt, maar gaat nie om geld gaat om hoe weer nuchter 1 te worden met de natuur en als die dames dat willen doen dan gaan ze hun gang moar. Ze laten het in elk geval netter achter dan dat het was, dus dat is totaal wat anders dan die toiletten waar we het eerder over hadden :-)

Grthnx Draak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, ik denk dat je alleen maar een vorm van compassie kan hebben. Mijn ervaring is als je

dit egotripperij gedrag haat, je eigenlijk een deel van jezelf afwijst, het deel wat verwachtingen

en hoop had, het deel wat graag een aai over de bol wil en zegt, hee het lag niet aan jou, jij bent ok.

Ons onzekere deel waarvan we graag een tegenhanger zouden krijgen van zekerheid en als

die niet komt van de mensen waarvan we het verwachten of nodig denken te hebben dan is er

altijd nog de verslaving. De verslaving die koestert, die een zachte landing lijkt te hebben.

Of de “fout” wel of niet ligt bij de egotripper is niet zo relevant, mensen die (al dan niet bewust)

al hun hele leven last hebben van jaloezie, rancune, haat, etc. draaien niet als een blad aan

een boom om, ze kunnen het niet, het zou teveel pijn doen. Ze moeten in hun gelijk blijven,

neem ik aan, omdat ze niet anders kunnen.

Ga je daarin mee, dat je ook in je (volledige terechte) gelijk, gelijk wil krijgen. Dan is dat deel

niet wezenlijk anders dan het voeden van een stuk zelfafwijzing en daarmee (voor ons verslaafden),

denk ik, uiterst gevaarlijk.

Laat al je hoop en verwachting los, het waren toch illusies en ergens heb je dat altijd al geweten.

En elke keer dat je er weer intuint doet het akelig pijn en voordat je het weet glij je terug in iets

waar je nou net zo moeizaam uitgeklommen was.

Zie wat wel goed is, wat wel zuiver is, wat wel klopt, niet de afwijzing van een ander

maar de erkenning van jezelf en dat jij niet rancuneus in het leven staat, dat je compassie kent,

dat je een lach kan geven, een aai over de bol, liefde hebt voor je kinderen.

Laat in je warboel van emoties de liefde sterker zijn, niet de haat, voor jezelf, je kinderen en voor hem.

(en ja, ik weet hoe moeilijk dit is, ik schrijf dit net zo goed voor jou als voor mezelf of wie er wat aan heeft)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar al die mensen die de workshopjes en cursusjes en dat soort geven hebben volgens mij wél een heel duidelijke andere verslaving en dat is aandacht. Kijk mij het eens beter weten. Kijk mij eens contact hebben met de kosmos, of wat ze dan ook denken te hebben.

Ben het helemaal met je eens Akelei en dan ook nog er aan verdienen aan vaak de ellende van andere, terwijl het allemaal gratis is, kennis is iets wat je kan verzamelen als paddestoelen, je moet wel weten welke paddestoel eetbaar is en welke giftig. Zo ook met de mensen die hiermee bezig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Jopie:$ hou je sterk he!

Veel nare berichten de laatste tijd,

Gisteren ook hier,

een hele goede vriend en vader van het beste vriendje van mijn 'zoontje overleden.

Zomaar,

kwam niet opdagen op school om zijn kinderen op te halen,

niet te bereiken.

Na zoeken is hij gevonden achter zijn computer,hartaanval!

Te triest,vrouw en 2 kleine kinderen laat hij achter.

Iemand die elke dag bij je thuis komt,gezellig een praatje komt maken,

elke voebaltraining stond hij er ook.

Verjaardagen,feestjes,bbq......

Moeilijk te verwerken,ook voor mijn zoontje ook,die logeerde er elk weekend wel een keertje;(

Life sucks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...