Spring naar bijdragen

dinsdag 18 oktober


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 224
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dan nog maar een keer.

Vandaag hoef ik gelukkig niet en moest telkens nadenken over wat Jopie oa schreef en Bolletje.

Ik ben vijf jaar bij AA geweest en daar was een vrouw bij die telkens weer terug viel. Niet schrikbarend maar ze maakte er zelf wel een groot drama van, naar mijn idee.

Ik begreep dat eigenlijk niet goed.

Als je stopt dan stop je gewoon en niet zo moeilijk doen.

Nu zoveel jaren later snap ik die vrouw pas.

Wel confronterend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jereminee, ik val, zonder iets te lezen, met de deur in huiis: ik wil wijn.

Al de hele middag voel ik dat ik in die heerlijke schijnwereld wil zitten; steeds zeg ik: neeeeeeeee maar denk, ik doe het toch.

Dus, thuisgekomen, eerst hier melden dat ik trek heb maar niet wil drinken.

Ik zit nu aan het fris en eet een stuk kaas, misschien dat het helpt.

Nu ga ik koken en dan de draad lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed hoor Wijffie dat je jezelf beschermt, met name voor de vrijdag!! Echt heel groot compliment! Ik ging in het begin van mijn stoppen, nergens meer heen, kroeg,feestjes, ben zelfs niet op de verjaardagen van vrienden die 40 werden (groot feest) geweest, pas sinds anderhalf jaar kom ik weer op feestjes, omdat ik nu geen asssociatie met drank er meer mee heb,ik drink niet meer buiten de deur, geen probleem meer dus voor mij, maar het opgeven van dat soort dingen vond ik in het begin heel moeilijk, maar ik zag ook wel in, dat het niet ging!

wel jammer dat ik het dan soms nog wel thuis doe, maar daar zal ik toch ook ooit iets op vinden :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijffie, ik heb nooit drank in huis! Ik ga het dan halen, een enkele keer rij ik een rondje, en heb dan 'gewonnen' , maar anders haal ik het bij de snackbar, en soms ga ik zelfs nog terug :$ om meer bij te halen.

en waarom? ik doe het op momenten dat ik niet met mijn emoties kan omgaan, niet dat drank helpt, maar het verdooft wel even, en het enige wat ik dan wil is ''niets voelen'', voor de lol/gezelligheid drinken doe ik al 5 jaar niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja,het hier melden en iets eten en drinken (fris) heeft geholpen.

Trek is weg! Wat een eigenaardige gewaarwording, het ene moment wel kunnen janken van ellende omdat de trek zo groot is en de angst om er aan toe te geven ook groot is.

Nu: rust, eten aan het koken (spruitjes Primula) en tussendoor even op de draad blijven voor alle zekerheid.

tot straks, dan ga ik er eens rustig voor zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geertje! :heart:

Dikke pluim!!!

Vandaag heb ik in no time alles een beetje teruggelezen!

Goed dat er hier mensen zijn die ons een hart onder de riem steken die al jaren gestopt zijn!

Voorheen irriteerde me dat, nu lees ik het gretig!

Gek, maar waar!

Dat zegt iets over mezelf.

Oke ik ben er nog lang niet, maar ik ga in rap tempo de goede kant op.

En daar ben ik enorm blij mee!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die pedofiel , Ad v.d. Berg geloof ik, gaat een paar jaar de bak in. Hoe kunnen ze dat nou doen? Hij had dan wel een hele hoop foto's van kleine kinderen op z'n pc. maar dat was toch voor onderzoek. Wat een ontzettend gestoorde idioot zeg.

Dat zou hetzelfde zijn al dat ze mij achter het stuur vandaan trekken met een flink stuk in m'n kraag. "O mevr. de Bolle, U weer achter het stuur? We hebben u al zo vaak aangehouden met flinke borrel op?

"Hé goelu afons menheer de polisie, ja kijk, ditis nou ech foor een ondersok dat ik doet hoorhé. dus geen sooooooorgen hoor.

Ja m'n zolen zeg. God wat ben ik hier kwaad om. Wat een gestoorde ziekelijke psychopaat.:angry:

En hij heeft nog steeds niet in de gate dat het ontzettend vies is wat ie doet. maar ja dat heb je nou eenmaal met psychopaten. die gasten moeten ze levenslang opsluiten. Viezerikken bah.

Zo dat ben ik kwijt.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: fruitvlieg
Ik had ook nooit drank in huis, was altijd op aan het einde van de avond. Als ik nog een stukje avond over had ging ik op jacht naar meer. Snackbarren, afhaalcentra, Albert Heijn. In de stad is er altijd wel aan t komen.

Ben blij dat ik daar vanaf ben, die eeuwige zenuwen of je wel genoeg voor de avon in huis hebt en niet t veel in 1 keer willen inslaan omdat je niet wilt opvallen. Pff, het is hard werken als alcoholist.quote>


Bah!!! Fruitvlieg, wat herkenbaar, dus ik was niet de enige die zo idioot deed ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, ik heb persoonlijk ervaringen met een pedo...

Dit volg ik dus al lange tijd.

Het is schandalig dat hij zo kort achter de tralies gaat!!!

Heel de dag ben ik er nu in mijn hoofd mee bezig!

Nooit heb ik aangifte gedaan, tsja wat wil je, ik was 11 jaar!

Maar hij is er wel mooi mee weggekomen......

Ik heb naar iedereen 32 jaar lang mijn mond gehouden.

Ook naar mijn ouders.

Gelukkig heeft mijn moeder het nooit geweten.

Nu ben ik er sinds een half jaar over gaan praten met mijn broer en zussen.

Toen ik het had verteld, waren de reacties zeer heftig!

Het algemene antwoord was, nu snappen we waarom je was zoals je was en nog bent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal!

Bolletje en Madelief, ongeveer een maand geleden (meen ik) was de documentaire Chosen op Canvas. Hierin brachten 3 volwassen mannen hun -afschuwelijke - misbruik op een hoog aangeschreven private school (Caldicott) naar buiten. Het was zo aangrijpend dat ik er dagen van van slag ben geweest. Zij hielden ook hun mond dicht, vanwege hun ouders.

Nu is er een Nederlands jongen die een boek heeft geschreven. Meestal zijn het mensen die vanuit hun beroep in een snoeptrommel terechtkomen, een lange adem hebben en vaak ook eerst goede vrienden worden van de ouders van het slachtoffer. Dan het slachtoffer zich speciaal laten voelen en uiteindelijk is het dan tijd voor misbruik. Het slachtoffer kan helemaal geen kant meer op en draagt een groot geheim met zich mee. Pedo's - de maatschappij en dan uiteraard met name de kinderen moet daar tegen beschermd worden - levenslang! Hoe kan het toch dat de rechters zo coulant zijn hierin? Ik snap het echt niet.

Wat kapot gemaakt wordt - komt niet meer goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...