Spring naar bijdragen

Vrijdag 11 november


knuffie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 273
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Er zit toch een foutje in jullie programma hoor Tactive, nu had ik gisteren mijn geboorte datum met / gedaan, wat oke was. Maar nu wil ik mijn eigen jurk weer aantrekken en nu staan er weer - in mijn datum die jullie programma niet pakt.

Ben benieuwd naar het waarom.

Tientje, als je nog eens terugleest ik log in speciaal voor jou. :heart:

Nu ik ontdekt heb dat het veilige net van een uitkering er mij niet beter opgemaakt heeft, wil ik niet zeggen dat ik me er niet bewust van ben dat een uitkeringssituatie voor andere zeer pijnlijk kan zijn.

Het is gewoon hard en grof, als je als levenslange kei harde werker zo aan de kant gezet wordt. Maar ik denk niet dat de staat daar schuldig aan is, maar eerder bijvoorbeeld een geval zoals ik, ik houd het liever bij mezelf voordat ik iemand anders ook nog kwets met wat ik zeg. Ik heb de maatschappij veel geld gekost en dat hebben jullie harde werkers moeten betalen en om te voorkomen dat ik nog meer misbruik zouden maken, zijn de regels nu zo streng dat het ten koste gaat van degene die juist kei hard gewerkt hebben als ze uitvallen. :(

Nou wil ik mezelf niet goed praten, maar toen wist ik niet beter, men zij dat ik niks kon dus dacht ik dat ook, met de moeilijkheden die je tegenkomt op je pad is dat ook wel iets veiligs dat je terug kan vallen op een uitkering. Pas nu ik anders ben gaan staan in het leven, zie ik pas wat ik deed en zie ik sommige vrienden van mij die nooit gewerkt hebben zeuren over het feit dat ze zo weinig hebben. Voor hen ben ik inmiddels niet meer het gewenste luisterende oor. :D

Maar ook toen ik nog wel trok hoor, zag ik mensen die wel hun levenslang gewerkt hadden tot het minimum zakken en dat vond ik toen al oneerlijk. Alleen had ik de kennis van nu niet om daar woorden aan te geven.

Wellicht dat men de democratie een beteke meer moet gaan wijzigen? Degene die nooit gewerkt hebben en dus ook niks opgebouwd hebben, kunnen leefgeld krijgen. Als men die steekt in sociale woningen waarvoor de gemeente verantwoordelijk is voor het afdragen van de lasten, hoeft men iemand niet zoveel meer te geven als nu. Want vaak wordt in die doelgroep van mij dat geld toch opgemaakt aan andere zaken dan vaste lasten. Ik denk dat veul mensen dan minder schulden hebben, ik denk dat nu ook veel mensen nog meer zouden klagen maar ik denk dat er dan ook veel geld overblijft om mensen die een leven lang gewerkt hebben een fatsoenlijke uitkering krijgen, want nu is dat een vreselijk groot gat tussen wat ze verdienden en nu krijgen met alle gevolgen van dien.

Ik ben nu een ander leven begonnen zonder vangnet, maar ook in deze beslissing, mijn huisje kopen bv, heb ik rekening gehouden met het feit dat ik misschien wel ooit in een krisis zou komen en afhankelijk zou zijn van de financieele hulp die ik niet of wel kan krijgen. En ja ik ben daar blij mee, want toen ik vorig jaar stom dronken mijn auto in de prak reedt, was ik maar wat blij dat ik reserves had. Ik had trouw aan mezelf maar maatschappelijk stom gezien zelf ontslag genomen bij waar ik werkte dus had totaal geen rechten meer. Toen was ik heel blij dat ik in mijn leven als armoedzaaier goed rond gekeken had, en mijn hypotheek dusdanig genomen had dat wanneer ik zonder inkomen kwam te zitten ik ook nog 3 maanden voort kon.

Dat vergeten groot verdieners ook weleens, ze gaan uit van het bedrag wat ze elke maand op hun rekening gestort krijgen. Vaak nemen ze er ook een extra lening bij. En ja, dan vallen ze uit en krijgen 70% of minder soms nog, in ieder geval vele maanden later dan dat de rekeningen betaald hadden moeten worden. En dan zit iemand ongewild in de *

Hoe Big L word ook, dankzij jullie allemaal ben ik me er bewust van geworden.

Tientje, ik vind het echt rot voor je wat er gebeurt is, maar kan er eigenlijk niks aandoen, enkel een soort van schuldbekentenis. Maar dat is het ook niet helemaal, had ik je toen gekend had ik nog steeds uitkering getrokken. En nu werk ik ook niet mee aan jou geld, want ik woon in mijn beloofde land België.

En toen ik verdiende, dacht ik dat ik de wereld had, ik gaf iedereen geld die het nodig had. Mijn emotionele schuld afbetalen ofzo? Maar nu heb ik ontdekt dat dat ook niet helpt. Heb vrienden 600 euro gegeven om uit de schulden te komen. Dat heeft niet geholpen, de schulden stapelde alleen maar op, met gevolg dat zij zich elke dag al rot voelen om die schulden maar ook de schuld bij mij. Dat was helemaal mijn bedoeling niet. Nu gaan ze in de schuldsanering en ik heb dat geld gewoon als gift gedaan met de afspraak mochten ze ooit miljoenair worden, dat ik dan wel verwacht dat ik het terug krijg. Tsjonge, ik was bijna een mooie vriendschap kwijt puur om dat domme rotgeld.

Tientje, ik weet van jou dat opgebrandt was en je been gebroken hebt, wat heeft jou nu eigenlijk precies uit het arbeidsproces gegooit, dat je je ding niet meer kan doen? Want alles viel samen toen.

En ja, ik vind dat jij wel mag klagen dat je te weinig krijgt. Met vele andere met jou Akelei bijv.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tsjonge, jullie weten wel altijd een rede te vinden om te zorgen dat ik als stiekume lezer toch nog inlog. :D

Maar oke, dit is mijn zwakke week om het forum te ontberen, volgende week doe ik mijn best om niet dagdagelijks mee te schrijven. ;)

Lijkt wel precies hetzelfde als loskomen van de drank, zoals iedereen weet ben ik nog steeds een gebruiker, soms neem ik me voor om niet te drinken, nou gaat eigenlijk hetzelfde als voornemen dat je niet meer dagdagelijks op ADB komt. :huh:

Die belofte kan ik niet waar maken aan mezelf, terwijl ik zo goed weet en ervaren heb dat niet drinken zoveel wegen opend die anders gesloten blijven.

Maf eigenlijk, want de belofte aan mezelf dat ik nooit weer met een slok op achter het stuur zou gaan zitten of dat wanneer ik met de auto ben geen enkele slok zal nemen, kan ik me dan weer wel aan houden.

Blijkbaar houdt ik nog steeds niet genoeg van mezelf, om mijn laatste destructiemiddel uit te schakelen.

Elk jaar wordt ik dommer, er sterven immers hersecellen.

Elk jaar merk ik dat ook.

En toch blijf ik vervallen.

Dom toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens Kirk... dat was 'ooit' ..is misschien veranderd in de loop der jaren?

Pff, kan af en toe alle veranderingen niet meer bijhouden hoor.

Spud... misschien gaan kijken naar de dingen die je wel lukken... daar trots op zijn/blij mee zijn en zo meer de gelegenheid krijgen om van jezelf te houden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff,

De 2e dag en nu pas tweede glaasje op. Mag niet meer, moet om half 12 dochter van feest ophalen en dus rijden.... Dat is acuut minderen, zeg maar!

Maar straks (vanavond) ben ik vast trots op mezelf...........

Even een vraag tussendoor, wat en waar is "de huiskamer" waar ik hier over lees? En wat is een "dagpact"? Want kijk, als ik echt goed mee wil doen dan ben ik ook gelijk nieuwsgierig naar dat soort dingen die ik niet begrijp..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kirky

Dank je voor de uitleg!

Dat scheelt alweer, dat ik de huiskamer gevonden heb.

Dat pact moet nog even wachten dus. Ik moet nog een coach/mentor krijgen.

En tja, ik geloof/hoop dat ik kan minderen en niet helemaal wil stoppen. Of kan...... Is het te hoog gegrepen om 2 dagen niet en de andere dagen maar twee glazen wijn te drinken? Anderen kunnen het ook.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky,

Ik ben nog niet zover na 2 dagen en in het programma, dat ik het idee heb hoe ik dat besluit kan nemen. (Zie mijn wie is wie verhaal)

Wellicht is helemaal stoppen beter. Misschien kan ik wel minderen. Ik heb echt geen idee.

Enne, Marjo, ik schiet de boodschapper niet neer hoor :)

Als ik niet tegen een opmerking kan dan moet ik hier ook niet komen, toch? het was helemaal mijn eigen keuze..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beertje

hoe vaak heb je geprobeerd te minderen hiervoor?

en lukte dat wel/niet/een poosje?

Hier is de ervaring dat minderen meer kans heeft

als je eerst een poosje niets neemt, dan ontgift je lichaam

en dan heb je die fysieke trek niet meer.

Wel de psychische waarschijnlijk, en dan kun je onderzoeken

waarom te je teveel bent gaan drinken.

Oude gewoontes die we jaren hadden

zijn niet zomaar afgeleerd.

Probeer maar eens een weekje, per dag

vandaag neem ik die eerste niet, en morgen is het weer vandaag.

Als die week niet lukt, is da kans op minderen ook wat moeilijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Beertje,

Ik zie dat je nog ingelogd bent. Hoe gaat het nu met je. Je posting van vanmiddag klonk niet echt vrolijk. Jammer dat je nog geen begeleider hebt. Ik ben ook een minderaar, dus als je iets wil vragen op het forum. aarzel dan niet.

Veel sterkte en liefs,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...