Spring naar bijdragen

Zondag 20 november 2011


Yvonne

Aanbevolen berichten

Hier zal ik aan blijven denken Soothe. Maar wow wat voelt dit goed.

Beertje, ik heb langer dan een week op hulp gewacht en was ook al zelf begonnen met het schrift. Dat heeft mij ook heel goed geholpen, en nog natuurlijk.

Je vergeet zo snel wat je gedronken hebt. Ik zei altijd, ach viel wel mee.

Nu ik in het schrift 1 hele week terug keek, schrok ik mij echt rot. Dat viel dus echt niet mee.

Je hoeft in het begin nog niet te beslissen minderen of stoppen. Maar ik heb wel de wetenschap dat ik niet minderen kan. De fles moet leeg bij mij. Daarbij stoppen greep mij echt naar de keel. Beangstigend vond ik het. Ik heb voor mezelf de oplossing gevonden. Ik drink niet meer en zie wel hoelang ik het volhoud. Iedere dag is er een. Dat zijn dus nu 16 dagen. Zo verlaag ik voor mezelf de druk en voelt een eventuele misstap ook niet zo zwaar als falen (ik heb immers niet gezegd dat ik stop), en pak ik de draad gewoon weer op.

Maar tot nu toe drink ik dus nog steeds niks, en het voelt fantastisch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 358
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lief knuffelbeertje.

In het begin dat ik hier kwam, schrok ik vreselijk van sommige mensen en vroeg precies hetzelfde. Heb zelfs nog gevraagd of mensen die woorden hebben, het niet op een apart draadje kunnen (uitvechten).

Nu ben ik inmiddels wat jaartjes verder en vaak bemoei ik me niet met mensen die een meningsverschil hebben. Ik ga gewoon door met mijn vragen naar anderen of dingen die ik zelf meegemaakt heb. Das soms wel eens moeilijk maar je kunt je afsluiten voor zulk soort dingen, en die berichtjes gewoon negeren. Dat was voor mij het gemakkelijkste.

Soms, als iets me raakt dan bemoei ik me er wel mee maar vaak laat ik het gewoon zo.

misschien kun je proberen dat ook te doen.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, nu ga ik even bank hangen en tv kijken. Thuis vinden ze The Voice of Holland niet leuk, dus dat neem ik op en kijk ik hier :)

Kan ik ongestoord en zonder vervelende opmerkingen van man en pubers rustig genieten van al die mensen die hun best doen iets te bereiken.

Alcoholdebaas maar dan met zingen :D

Ik ga nog niet weg en kijk zo nu en dan hier, ik heb jullie nodig...

Klinkt egoistisch, maar is de kale waarheid :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Topper,

Jouw woorden helpen me ook. Misschien moet ik dat ook zo doen. Maar het begin is er en ik kom er vast ook. Ben een vastbijtertje hoor :)

Lieve Bolletje,

Dank je voor je lieve woorden. Er klinkt een beetje zorg in door dat ik me zaken iets teveel aan zou trekken, maar dat valt mee hoor... Ik ga niet gelijk flippen als ik hier iets zou lezen wat ik naar vind. Maar ik had even het gevoel dat als ik iets zou schrijven dat dat de anderen dat dan zou helpen....... Niet geschoten is altijd mis, toch?

:sun: en :heart: voor alle lieve mensen hier die er voor elkaar willen zijn .......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beertje van alle goed bedoelde tips hier op het forum, neem ik inderdaad die die voor mij het beste werken. Daar moet je inderdaad je weg in vinden. Voor iedereen is dat weer anders. Maar wat we wel allemaal hetzelfde hebben is de wens om te stoppen of misschien ook te minderen en adb te blijven.

En dat maakt ons allemaal al Toppers vind ik.

En natuurlijk kom jij er ook wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: wijfie
Sowhat: alleen voor vandaag, voel me nogal bibberig na alle drank van gisteren
Ben dan wel blij dat ik daar af en toe op terug kan vallen, dan voel ik me wat rustiger.quote>


Wijfie,

Is wat je zegt niet in tegenspraak met wat je in je handtekening hebt staan?

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik had vorige week ook een terugval 's avonds na een laat en moeilijk gesprek met een collega. Was overstuur. Dus ik weet maar al te goed wat je bedoelt.
Maar ik had me toch een spijt de volgende ochtend! Bibberig idd en naar en dat de hele volle dag met werk en allerlei afspraken. Ik kon mezelf wel schieten. het loste niets op en ik voelde me dubbel zo beroerd de volgende dag.....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Originally posted by: Shahire
Die staat Draak qua de picknick :D
quote>


Met eiges gemaaktje broodjes? Wie maakte die hier nou s'ochtends? Was Vonneke dat niet? Ik wil ook wel komen piknikken hoor. Heb ik nog nooit gedaan. Zal ik dan voor de kof zorgen?
Mag Pukkel mee dan? Draak de fretjes, en z'n grote lobussen o o wat zullen we genieten zeg.
Heb één keer in m'n leven een fretje geaaid, was tof mensen.:)quote>


Ja Vonn altijd eerste met broodje :) Dus 's-middags pick-nikkkk,
"s-avonds BBQ, we hebben aparte vego BBQ en kampvuur
iedereen kan blijven kamperen, of caravans mee ruimte zat en dus 's-ochtends Vonn broodjes en koffie
Moet ik nog alc. vrije cocktails leren te maken dat nooit geleerd op me horeca opleiding en voor de minderaars, nou moeten we het maar over hebben. Tuurlijk kan je hondje mee Boll, zeker "ons Rapalje" is heel leuk naar kleintjes en zijn dol op visite.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Beertje
Zo, nu ga ik even bank hangen en tv kijken. Thuis vinden ze The Voice of Holland niet leuk, dus dat neem ik op en kijk ik hier :)
Kan ik ongestoord en zonder vervelende opmerkingen van man en pubers rustig genieten van al die mensen die hun best doen iets te bereiken.
Alcoholdebaas maar dan met zingen :D

Ik ga nog niet weg en kijk zo nu en dan hier, ik heb jullie nodig...
Klinkt egoistisch, maar is de kale waarheid :heart:quote>


Ach Beertje das waar ook je ziet daar voor een paar dagen per week dus dan hoef je vanavond niet meer de weg op
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo lieve kanjers Bol gaat ook weer afsluiten. Nog ff lekker knuffelen op de bank met m'n klein huppeltrutteke.

We zijn allemaal hier om maar een ding, en dat is adb. worden. De een kan het vlug de andere heeft gewoon meer tijd nodig maar we mogen nooit maar dan ook nooit een wijzende vinger uitsteken naar die ander. Dan vergeten we waarom we zelf hier zijn. Mij kan het morgen zo maar overkomen dat ik ga drinken.

Trusten allemaal en tot morgen weer.

:sun: van Tante Bollie:lips:

O een ps. Voor diegene die morgenvroeg op pad moeten, uitkijken want het wordt weer mistig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allen,

zo de dag zit er weer op, wederom droog :D

hard gewerkt, kerk en uitgebreid uit eten geweest, ben nog aan het uitbuiken....

nu wel heel moe, morgen ook weer een drukke dag,

extra opdracht s'middags, dus weer hard werken, maar is enkel goed,

afleiding en centjes verdienen voor badkamer.

had trouwens een kiezelvloer gezien ,heel appart en mooi, maar vraag me af of je dat makkelijk schoon kunt houden , als het maar even mooi is, schiet het niet op, en ik heb geen kaboutertje :(

en huishoudelijk werk is (nog) niet mijn hobby, dus mocht iemand van jullie het weten?

Fijne avond allen, en slaap lekker straks :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...