rosa45 Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Bolletje, Ik ben nog helemaal niet van plan om aan de Refu te gaan, ik denk dat Gaby mij met iemand anders verwarde. Sommige van ons lijken ook erg op elkaar:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Ik moet maar weer eens ff werken. Half dagje vandaag Tina , ik lees jou graag Laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Jeannet, ik heb je gisteravond gelezen en schrok wel dat mijn naam genoemd werd. Ik heb je lieve bericht van zaterdagavond gelezen, maar pas later. Ik was op dat moment niet ingelogd vandaar dat ik niet reageerde. Je bericht steunde me wel hoor! Liefs Rosa Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Oké :present:a Mogghu Hannah. Vervelend dat je door alle omstandigheden zo slecht slaapt terwijl dat zo belangrijk is. Ik hoop dat deze tijd gauw voorbij is en je weer een beetje fijner in je lichaam zit. Hoe is het nu met je zoon? Gaat het al weer wat beter met hem? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Fleur, ik weet niet of je me nog leest maar ik wil je vast veel sterkte voor morgen wensen beetje vroeg maar ik ga vanmiddag weg en weet niet of ik nog online kom ik denk morgen aan je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Originally posted by: albertina Originally posted by: MadeliefSha! Dat doe ik altijd al, maar ik ben nu eenmaal verbaal beter om iets uit te leggen.Letters op papier, zijn zo anders.Lichaamstaal is het waar het voor mij om draait.Dat zegt meer dan letters en woorden.Maar goed, het is een forum en ik doe mijn best.quote> Madelief,ik zal proberen uit te leggen hoe het voor mij werkt.Er zijn regelmatig vragen aan jou waar je niet opin gaat.Natuurlijk staat het voor een ieder vrij te antwoordenof niet.Om het bij mezelf te houden, ik probeer hier zo openmogelijk te zijn.Zeker als het gaat om alcoholgebruik, daarom schrijf ik hier immers.AAn jou is bijvoorbeeld gevraagd,hoe het met je alcoholgebruik is.Of je medicatie gebruikt, of je wel of niet drinkt.En zo zijn er veel meer vragen geweestwaarop je niet antwoordt.Het zijn kleine dingen waar men op een forum om de alcohol de baas te blijven wel eenantwoord op mag verwachten.Voor mij voelt het vaak als of je vragenontwijkt.Ik vind dat niet zo prettig, vooral omdat ikhier best wel vaak veel van mezelf laat zien.En dit heeft dan niet te maken met het hele PB gebeuren, daar houd ik mij verre van.Tot zover.quote> Tina,Dan lees je niet goed! Dit staat gewoon op het forum hoor!Ik ben een minderaar, ik kom van 21 flessen wijn per week, nu zit ik op ongeveer 5 á 6, nog veels te veel dat weet ik en ik werk er hard aan om dat te minderen.Gelukkig zijn er ook dagen dat ik maar 2 glazen wijn drink.Ik slik met hulp van mijn HA, chloordiazepoxide oftewel het vroegere librium.Dat staat hier gewoon op het forum hoor, dus hoezo ben ik niet duidelijk??Dit is ook zoiets, lees goed, of geef niet zo'n reactie.Ik trek dit niet meer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Hannah, vervelend die mail vanmorgen hoop dat het allemaal toch nog postitief voor je gaat uitpakken!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Dank voor je uitgebreide antwoord Madelief, Wellicht heb ik dan niet goed gelezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Shahire, gaat het goed met het slikken van de refusal? Ik wilde je ook nog antwoord geven op je vraag van zaterdag, beetje laat, maarja. Je vroeg of het thuis niemand is opgevallen dat ik veel drink; ik denk het niet. Op feestjes wist ik me wel altijd goed in te houden. Met het "sociale drinken" ben ik nu helemaal gestopt. Ik wil het ook niet gaan vertellen thuis, mijn man kan zich moeilijk inleven dus hoef ik geen steun te verwachten. Mijn zoon is aan het puberen, mijn dochter bijna, ik ben dan bang dat als ik ze over een tijdje aan ga spreken over hun gebruik van alcohol (hoop niet dat dat nodig is) dat ze het dan tegen mij gaan gebruiken. Zoiets van; ja, naar jou luister ik niet want je bent zelf een alcoholist. Ik vind het heel fijn voor je dat jij daar wel open in kunt zijn en heel veel steun daaraan hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Goede morgen, van op het werk. Sterkte morgen mede landgenoot! Vertrouwen in de Vlaamse dokters. Hannah, fijn dat zoon weer kruk vrij is. Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Hier wordt librium niet meer gebruikt (waarom weet ik niet). Ze gebruiken temesta hier. En idd. bedoeling om te stoppen die detox. Hoewel in de praktijk (ook omdat er vaak geen goede nabehandeling is) er na de detox eigenlijk niet veel verandert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Made, waarom voel je je iedere keer weer opnieuw zo aangevallen? Iedere keer weer opnieuw als mensen je een vraag stellen, of proberen uit te leggen waarom de frummers zo op je reageren, reageer je weer met een antwoord waaruit voor mijn gevoel een hoop kwaadheid in staat. Ik kan me toch niet zo goed voorstellen dat iedereen een hekel aan je heeft. Lees juist vaak hele voorzichtige berichtjes naar je toe, die jij vervolgens zo interpreteert dat je geiriteerd raakt. Er is een paar keer gezegd, kijk nou eens waardoor dat komt, maar je blijft schoppen. Ik denk dat dat de rede is waardoor het fout loopt. Net is nog gevraagd leg eens uit of en hoeveel je drinkt. Daar krijgen we dan geen rechtstreeks antwoord op. Het bovenstaande berichtje geeft trouwens wel aan dat je wat drinkt hoor. Maar het is niet echt delen. Dat is ook de vraag denk ik, wie is nu eigenlijk Madeliefje, en deelt ze wel echt met ons. Dat kan niet zolang je wantrouwend staat naar het forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Wat ik mezelf wel afvraag is, als je librium gebruikt en drinkt wat is dan het nut ervan? Dan krijg je alsnog een dubbele dosis verdovende middelen librum en drank? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Borrie, ik zag dat Yourfriend jarig is. Heb je ooit nog iets gehoord van hem? Hij ging toch detoxen toen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Tina dat is ook de reden waarom ik niet geloof in detoxen met medicijnen thuis. Maar op zich, als je echt wil stoppen kan zo'n detox in een kliniek volgens mij heel nuttig zijn. Onder supervisie zeg maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Nina, ik geloof er ook niet in, tenminste niet alleen in medicatie. De wil om te stoppen is het belangrijkste. Hoe moeilijk het ook is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Mogguh. Fleur, succes en sterkte morgen. Voor iedereen een waar je deze ook maar voor nodig denkt te hebben. Madelief, schrijf over jezelf, deel wat je wilt delen. Vertel wat je triggers zijn mbt het drinken. Dat herkent iedereen, zou ik zo denken. Zelfkennis is het begin van alle wijsheid zegt mn lief vaak en daar heeft ze gelijk in. Mooi gesprek gisteravond laat op de draad. Kirky, ik vind het fijn dat je meer deelt over jezelf. Vind ik leuk om te lezen. Dank daarvoor. Voor mij is 's avonds laat tv kijken ook niet zo'n goeie. SYTYCD gekeken, duurde eindeloos, mede door alle reclame. En die spanning he:huh: Kan ik ook niet zo goed tegen. vandaag een nieuwe dag, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Heb een fijne dag allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Hai Rosa, Met het slikken van de refu gaat het goed heb het nog wel als herinnering in mijn telefoon staan want het is nog niet helemaal eigen en ingebakken Sinds zaterdag ben ik begonnen met dagelijks een halve. Het heeft bij mij in iedere geval wel een hoop onrust weggenomen in mijn koppie. Ik had al iets begrepen waarom sommige mensen hun naaste niet inlichten qua alcoholgebruik. Blijft een moeilijk onderwerp Wel goed dat je helemaal met 'sociaal drinken' gestopt bent afgelopen jaren was het bij mij alles behalve sociaal meer dat drinken maar dat is geweest..... En misschien heb ik ook wel gewoon geluk met mijn omgeving gehad hoewel ik het nu niet ga vertellen op mijn nieuw werkplek ook daar zie ik het maar als nieuwe start ze hebben gewoon een nieuwe collega die niet drinkt! Ik heb ook een puberjongen, hij weet wel dat ik gestopt ben en hier op het forum ben zelf is hij ook verslavingsgevoelig (alcohol en drugs) ik wijs hem juist op de gevaren en heb ook echt wel eens gezegd tegen hem: 'kijk mij, wil je zo belanden? straks kun je je ook gaan aanmelden op het forum!' maak er iets van nu je zo jong bent!! Ik wijs namelijk in dat geval bewust de vinger richting mezelf hij heeft meegekregen hoe ik was met alcohol op hij prijst me dat ik niet meer drink ik wil hem behoeden om dezelfde fout te maken, als dat lukt.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Goeiemorgen allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Goedemorgen Witje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Sha, met de vinger naar jezelf wijzen moet je ook weer niet te gaan doen denk ik. Mijn zoon van 10 (dus nog net niet puber) is heel anti alles wat met verdoving te maken heeft. Komt dat dan omdat ie mama dronken heeft gezien? Hmmm niet zozeer denk ik. Wel probeer ik hun duidelijk te maken dat "nuchter" in het leven staan zoveel meer brengt. Maar goed, ze zijn nog klein hier he, dus wie weet wat de toekomst nog brengt. Iag jij bent (en dat weet ik zeker!) een super voorbeeld voor je kids Sha! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Ja tuurlijk is dat mogelijk Hannah! En nee opnames zijn absoluut niet alles. Integendeel zou ik zeggen. Maar idd dat vangnet thuis is toch belangrijk ook. En dus ook na zo'n kliniek detox van een tiental dagen stopt het niet. Dan begint het pas! Ik ga terug werken. Fijne dag nog allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Shahire, Ik probeer mijn kinderen ook regelmatig te wijzen op het gevaar van alcohol. Wat de gevolgen kunnen zijn. Af en toe praat ik er over maar dan niet met betrekking tot mezelf. Ik hoop ook met heel mijn hart dat ze niet dezelfde fout maken als ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Quote; met de vinger naar jezelf wijzen moet je ook weer niet te gaan doen denk ik. Mijn zoon van 10 (dus nog net niet puber) is heel anti alles wat met verdoving te maken heeft. Komt dat dan omdat ie mama dronken heeft gezien? Hmmm niet zozeer denk ik. Nien, het verschil is misschien dat mijn kind op dit moment heel anders tegen 'verdoven' aankijkt dan jouw zoon. Van mij is ruim 15 en heeft ook leeftijdgenootjes die alles uitproberen. Dat ik naar mezelf wijs is om hem er bewust van te maken dat het dan zo kan lopen dat je straks echt hulp nodig hebt om van je verslaving af te komen. Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik ermee wilde zeggen. En Nien, ik denk niet dat het anti met jouw drankgebruik hoeft te maken te hebben ik heb een dochter die ook bij alles anti is ligt denk ik ook aan het kind zelf waar dat in zit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Meer dan onze kinderen wijzen op de gevaren van alcohol en drugs kunnen we denk ik ook niet verder doen. De tijd zal het leren....... Nu douchen en aankleden want over ruim 2 uurtjes wil ik de trein halen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden