Spring naar bijdragen

Woensdag 21 december

BamBam

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 145
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kan er niets aan doen, maar bleef toch even kijken.

Het concept is wel interessant. Kan dit wel, elkaar opeten?

We hebben er waarschijnlijk allemaal een naar gevoel bij.

Maar gebeurt er iets onethisch? Het is uit vrije wil

Netjes door een arts.

Dat is wel een boeiende vraag.

Waarom walgen we hier dan van.

Is het omdat het decadent is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vrijdag een kerstborrel.

Ik heb al aangegeven dat ik niet drink

Komt er alc vrij bier voor mij

En ik ben waarschijnlijk een van

de weinige die met de fiets is

Dus vragen zullen wel komen

Ik zie wel.

Maar het zijn ook allemaal

mensen die mij helemaal

niet kennen als drinker

Ben wel benieuwd eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Voor vandaag stop ik er weer mee. Ik heb het weer droog gehouden.

Harry, als het minderen op zo'n manier werkt, waarom dan niet. Het gevaar is als je weer af gaat glijden. Dat moet absoluut niet. Dat is ook mijn vast voornemen.

We houden vol.

Welterusten allemaal,

Lytse.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Teveel
Lytse,

Ik ben na veel dwaalwegen tussen stoppen en minderen toch ook weer op het minderen uitgekomen.
Dat gaat goed (tot nu toe)
Ik werk in ploegendienst, 2 ochtenden, 2 middagen, 2 nachten, 4 dagen vrij en als ik moet werken drink ik niet.
De dagen dat ik vrij ben mag ik wel drinken maar vaak (soms) heb ik er dan geeneens zin in.
Bovendien mag ik zeker niet dronken worden, van mezelf niet, ik wil dat W niet aandoen en ik wil de schaamte achteraf niet.

Maar, als ik heel eerlijk ben en dat ben ik nu, ben ik alleen maar minderaar omdat ik niet de kracht heb stopper te zijn...

Maar voorlopig gaat dit goed, mijn lichaam voelt goed, mijn geest is helder.
Ik ben niet bang 's morgens in de auto te stappen want dan kan ik met een gerust hart in een pijpje blazen.
Helemaal tevreden ben ik niet want het blijft uitkijken, op je tellen passen en je zelf dwingen op tijd te stoppen.
En ik realiseer me dat het gemakkelijker is helemaal niet starten dan eerst snelheid te maken en dan boven op je rem moeten gaan staan.

Maar vooruit, voorlopig dit nog maar volhouden, in 2012 zien we wel verder.
quote>

Mooi bericht vind ik dit, zo herkenbaar.
Geldt voor mij idem.
Steeds is het oppassen geblazen!

Welterusten!
Smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Lytse
Zoals vandaag was dat moeilijk, omdat ik veel pijnklachten heb. Dat is voor mij een echte trigger, vooral als de pijnstillers niet helpen. Het is gelukkig ook vandaag weer goed gegaan. Ik sluit met een aantal mensen voor die alc.vrije dagen een dagpact. Dat weegt voor mij zwaar en dat helpt me vol te houden.

Lytse.quote>

Ja Lytse pijn is voor mij dus ook altijd 1 van de grootste reden geweest om te drinken omdat ik niet tegen veel pijnstillers kan, van 1 asperientje kan je mij al opvegen :(
Maar met wat je gister al schreef dat opeens je thrapeut zo'lang weg is kan juist zo'n zekeheid of ruggesteun mee kwijtraken wat heel lastig is om mee te dealen, maar hou je haaks. Zoals je ooi tegen mij zei, als ik het kan kan jij het zeker ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Although we created time in an effort to organize our world (and have, it could be argued, become slaves to it), it is still useful to take serious stock every so often, and observe how things are with you. The kind of relationship you're having with yourself will determine the kind of relationships you have with others. Traditionally, the end of each year is a good time to examine your inner worl......d and see if there are ways you might make it a more peaceful and loving place to be. Although truly, you can do this at any time. Since we do like the idea of starting over, of beginning again, of starting fresh, now is as good a time as any to consider what you'd like to carry along into this next year, and whether there are any things it might be nice to unpack and leave behind. Whatever we feed grows and strengthens, whatever we starve erodes and dies. So it's worthwhile to be aware of what you're feeding. The best thing I know to feed is the truth. That is, not how I want things (or people, or situations) to be, but just to observe with honesty and compassion, how things ARE. To accept. Sometimes we really lie to ourselves in so many ways. "I know this person is my soul-mate, s/he just can't be with me right now because..." If someone wants to be with you, they will find a way. Realize that, because you already know that. "I'll definitely be happy when I lose 10 pounds (or meet the right person, or have a better job, or buy that new car...)". No, you won't. Realize that, because you know that, too. "I can't make a different choice at this point because...". Of course you can, fear can feel overpowering, but you can always make a different choice. Realize that, because you know that, as well. I truly believe if we could just REALIZE even half of what we KNOW, life would be a lot simpler and a lot happier. The answers are inside. You have the only key to your own happiness, you are the only one who can unlock your own purpose, your own passion, your own joy, your incredible potential to love; realize that. Lies get in the way of that. Sometimes the way we are treating ourselves, the choices we are making, the direction we are moving, is getting in the way of that. If you examine WHY you want what you want, underneath it you probably just want to be loved and seen for who you are. Maybe your resolution this year can be to do that for yourself. Maybe that can be your starting off point. And maybe we can all realize a lot more of what we already know.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...