dhen Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 Het tweede jaar is makkelijker omdat je alles al eens zonder drank heb meegemaakt zei iemand eens tegen mij. Dit bleek ook waar te zijn voor mij, het tweede jaar werd makkelijker, alleen bij 18 maanden had ik een erg moeilijke periode. Nu het derde jaar is alweer makkelijker en prettiger dan het tweede jaar. Mijn moeilijke periodes of dips ben ik ze gaan noemen zijn heftig maar zeker niet continue aanwezig of continue niet te dragen. In een dip loop ik emotioneel vast, een gebeurtenis in het nu werpt me terug op gevoelens van vroeger, gevoelens van er niet toe doen, gevoelens van niet veel kunnen enz. Ik ben van mening dat het nodig is om verleden te verwerken en om in het nu daadwerkelijk op een andere manier met dingen om te gaan en in het leven te staan. Hiervoor moet ik regelmatig akelig diep graven, eerlijk zijn tegenover mijn gedrag en gevoel en eruit filteren van wat is nu eigenlijk waar. Hierin kan ik niks wegduwen of ontkennen, iets is of was zo, hetzij bij een ander hetzij bij mezelf. In dit proces kwam en kom ik steeds weer bij leven uit, wat is dit voor mij, wat wil ik er mee. Als het ware gaat de ruis van gebeurtenissen af en worden ze naakt of zuiver. Regelmatig levert dit een kille of een harde werkelijkheid op maar ook een liefde zachte werkelijkheid. Het een is een diep verdriet om de wereld, de mensheid en mijn leven. Het andere is blijdschap, mijn leven, mijn mogelijkheden wat ik met mijn leven doe en de mensen die er in mijn leven zijn die oprecht mij het goede wensen, die oprecht in staat zijn om mij te laten zijn wie ik ben en die ook nog eens te waarderen om wie ik ben. Iets wat maar weinig mensen kunnen omdat ze in hun eigen belang handelen, maar geven om een ander hoort zo belangeloos mogelijk te zijn. Alleen dan is er vrijheid in mogen zijn. Verslaafd zijn aan drank was voor mij net zo goed verslaafd zijn aan bepaalde gevoelens en denkwijzen die er trouwens al veel eerder waren dan de drank. Mijn vrijheid bereik ik niet door alleen niet te drinken, mijn vrijheid zit in het zelfvertrouwen hebben om te zijn wie ik ben en te handelen vanuit wat ik denk dat goed is. Niet omdat ik weet wat beter is, wel omdat ik weet waar ik eerlijk, oprecht ben of dat niet ben. Van afhankelijkheid naar vrijheid, van los waar ik vastgeketend zat is een enorme stap, het zet soms m’n wereld op z’n kop. Maar ik vind het zo mooi dat het kan, dat het mogelijk is dat ik ooit nog eens de vrijheid durfde te nemen om mezelf te ontwikkelen, te ontplooien. Dit gaat met kleine stapjes, ik ben nog regelmatig bang, teveel gewend om afgestraft te worden door wat of wie dan ook. Maar met elke stap die ik hierin groei, met elke bevestiging die ik krijg dat het zo goed is, dat m’n leven precies klopt in m’n ontwikkeling, weet ik dat ik zo wil doorgaan en hoop ik van harte dat ik wijs genoeg ben om nooit meer naar de drank of mijn afhankelijke leven terug denk te moeten, dat ik weer zou gaan denken dat er geen keus is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 Pip weer in da house. Ben nog niet zo lang wakker maar had ook nog wat in te halen. Heb al teruggelezen en wat een goede postings zitten daar tussen. Want wat is het moeilijk een leven zonder alc. maar ik weet ook dat het leven wel mooier is zonder die zogenaamde vriend. Elke keer zeg ik ook weer tegen mezelf, dat nooit weer, maar wat is dan die zwakte dat ik het steeds weer doe. En dat is niet elke dag dat het verkeerd ging maar 1 x in de maand ofzo ging ik weer de mist in en "hop" daarna was het weer scherven ruimen en weer overnieuw beginnen. Dat is toch geen leven!!!!!!!!!!! Hier zit ik nu helemaal alleen, in mn nieuwe huisje, en dat is niet voor de eerste keer dat ik in een nieuw onderkomen zit door de drank. Elke keer val ik weer terug, dat moet toch niet de bedoeling zijn. Ook nu zeg ik keer op keer tegen mezelf, dit nooit weer!!!!!! En ook deze keer ga ik er weer voor, weet dat het moeilijk wordt, maar ik wil die zogenaamde vriend nooit meer in mn leven, want het maakt alles kapot. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 pippie heb je nu al een eigen woonruimte? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 ook al weer weg nou dan ga ik ook maar weer. laterssssss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 als je dan beseft wat je allemaal hebt meegemaakt met de drank dan wil je toch eigenlijk niet meer drinken, pippie ?? je gaat toch iedere keer verliezen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 Ben er nog wel hoor. Heb idd al een eigen huisje waar ik ook echt wel blij mee ben, want het is echt een leuk en lief huisje. Alleen de reden is natuurlijk niet leuk. Maar ik zie het dan maar als een hele nieuwe start. Het mag nu gewoon niet meer mis gaan en aan het huis zal het niet liggen. Moet nog wel mn eigen spulletjes ophalen, maar daar heb ik nu nog geen moed voor gevonden. Heb nu alles zelf in de hand, of het goed blijft gaan. En oh, wat wil ik dat graag zeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 Ja Niwi, je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Tuurlijk wil ik nooit meer drinken echt nooit meer!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 probeer het daarom te beperken tot vandaag, pippie.... dat is overzichtelijk....meer is niet nodig ook.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 Ok Niwi, dat ga ik doen. Vandaag drink ik niet!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 Dhen ik lees je grah, ook herkenning hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 middag!!!!.. zo lekker optutten ( als ik m'n make-up kan vinden haha) dan komt om 18.00 m'n broer hier, we worden verwacht om 19.30 in het Restaurant...ik heb er zo'n zin in!!! nu even terug lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 Hallo Pippie, Vandaag zijn we vooral om beurten op het forum, dat maakt het contact hebben wat moeilijker. Probeer vooral het gevoel vast te houden dat je deed besluiten, te stoppen met drinken. Het zal elke dag een heel klein beetje gemakkelijker worden. Dat je nu juist met Kerst op een plaats zit die nog niet eigen is, is helemaal vervelend. Niet gaan drinken hoor. Zoek afleiding! Veel sterkte, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 Originally posted by: albertinaGoedemorgen mensen,gisteravond het 1e deel van deMillenium trilogie gekeken,spannend!Ik heb de boeken ook,ben erin begonnen,een tijd geleden welliswaar,ik kwam er niet doorheen.Maar de film is goed,lekker elke avond een deel.Snoeperdepoep,ik vind er ook allemaal niets aan.Maar ik weet dat het met drank nog veelminder is.Dus dat laat ik absoluut uit mijn hoofd.Ik moet er echt niet aan denken,alleen de kater al.Brrrrrrrr.Dus, ga door op de ingeslagen weg zou ik zo zeggen,drank voegt helemaal niets toe.quote> dat is ook toevallig, ik ben net gisteren met het eerste boek begonnen...het is dd wel zware kost hoor....maar even doorbijten.volgens mij als je er eenmaal goed in zit is het een goed boek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 ja Fibo... ontzettend lief van ze. en er zal gerust straks een traantje gelaten worden hoor.. verders heb ik een vrolijke dag ( mag wel even tussendoor he?) niet alleen om het uit eten, maar ook omdat Jopie een dikke smile heeft...heerlijk!!! Jopie...dit zal ik nooit vergeten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 Dag frummers, Ik stop maar weer, want iedereen is bezig. Tot vanavond misschien. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 dag Lytse Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 Lenie heerlijk he die voorpret en zeker omdat je het financieel zwaar hebt en je eigenlijk dan niet in termen van üit eten' denkt, des te fijner als je geen omkijken hebt naar de rekening. Lekker onbezorgd wat jij lekker vindt en je hoeft zelfs de vaat niet te doen. En.......je zoons zijn nog op tijd ook:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 Hoi allemaal, ik drink geen alcohol vandaag hoor maar verder is het toch maar een kdag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 hahaha, ja Jane. dit was een complete verrassing...bekookstoofd met de Bazin. nou ga maar even trutten nu...Broerlief staat om 18.00 voor de deur. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 lenie heel veel plezier vanavond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 ben jij niet De bazin dan Lenie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 Albert, waarom dan heb je niks leuks kunnen doen of is er weer iets gebeurd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 Jane, voor je nu weer vertrekt, net als gisteren, heb je gelezen wat ik fout heb gedaan met je havermoutpannekoeken? Kun je me op het rechte spoor zetten? Want het lijkt me gezond en lekker. Alvast bedankt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 Hey kanjers ik ben thuis en wordt zo weer gehaald dus ben ook zo weer weg. Heeft iedereen een beetje fijne 2e kerstdag gehad? Ik heb heerlijk gewerkt op de d.a. dus met een goed gevoel weer naar huis gegaan. Vanavond gaan we er een knalfeest van maken. Doei doei. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 december 2011 Rapport Share Geplaatst 26 december 2011 Ja hoor Lydia, de banaan moet erop ik heb het recept algeplaatst bij thema's of tips zal het ff opzoeken en omhooghalen heb er net weer een op, jammie Kan m niet vinden zal wel een dagdraadberichtje geweest zijn dan. als ik het opnieuw moet opschrijven zeg maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden