Muffin Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Hello Bolletje, neen het lukt ni echt, ben lange tijd de weg volledig kwijt geweest maar probeer nu de draad weer op te pakken, goede voornemens ..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Je hebt gelijk ook hoor Bol, vlieg altijd maar ff in en uit puur omdat ik er gewoon geen tijd voor heb. De zaak is niet meer van ons, wij hebben ons uit laten kopen omdat manlief een ander bedrijf is gestart en beide was eigenlijk niet te combineren. Hij is er helemaal uitgestapt maar ik werk er nog wel hoor. Ik geef nog elke dag les en bevalt me prima! Hebben het prima kunnen regelen dus geen nare gevoelens errbij! Hoest met je pup Bol? Nog steeds genieten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Muffin, Wat is dat nu, de weg kwijt. Steek je kompas bij je. De routekaart in je rugzak. En blijf op koers. Sterkte Muffin. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 O das minder Muffin. Wilde je minderen of stoppen met drinken? En kom je nu weer regelmatig hier? Dat zou fijn zijn, dan kunnen we mischien mee helpen om je doel toch te bereiken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Zag dat ik gemist werd door je op het wie missen we al een tijdje Jane! Lief:heart:,kan je melden dat alles goed gaat en met Eks ook!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Sterkte Muffin, Hoop dat je jezelf weer kunt herpakken! Het is het echt waard alemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 De pup is inmiddels een volwassen deugniet geworden maar zo ontzettend lief. Ze heeft wel een eigen willetje maar dat vind ik alleen maar leuk. Ik wil ze voor geen geld meer missen. Ben nog opzoek naar een ander klein hondje zodat ze een speelkameraadje heeft. Nu speelt ze wel met de katten maar soms begrijpen ze elkaars taal niet. Hoe is het met jouw hond? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MsLuzac Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Ik wil even melden dat hoe goed ik ook ga, ik toch gisteren een aantal glazen alcohol heb gehad. Vandaag pak ik de boel weer op waar ik zaterdagavond gebleven ben. Voel me er niet schuldig om, maar weet wel dat ik vandaag er nog lang plezier aan heb in de vorm van knallende koppijn. Nog maar eens goed bedenken of mij dit de moeite waard is geweest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Onze kleine pup is bijna 2 jaar al! Ze is een geweldige huishond,luistert perfect,erg lief en zou haar voor geen goud willen missen! Geen moment spijt van haar!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Muffin Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Minderen is geen optie, lukt niet hoe zeer ik het ook probeer. Stoppen is de boodschap maar dat vergt een sterker karakter dan dat van mij. Lukt alleen mits antabuse of dergelijke. Vervelend maar 't is ni anders. Zal ik mee moeten leven vrees ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Soothe, volgens mij buig je niet meer met het riet maar heb je gewoon die hele bos riet weggekapt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Muffin maar hoe wil je nu met zo'n neg. kijk op jezelf, van de drank af komen, dat lukt bijna niet. Als jij al vind van jezelf dat je geen sterk karakter hebt hoe wil je de alc. dan aan gaan pakken? En misschien is Antabus of Refusal een goed hulpmiddel voor je. Ga eens naar de h.a. en vraag erom. Kom op joh die schouders er onder en ga ervoor. En "Zal ik mee moeten leven vrees ik"dan leg je je al bij voorbaat neer bij je lot. Maar ik ben er van overtuigd dat wij ons lot zelf in handen hebben, als we maar de verantwoording willen (durven) nemen over ons eigen leven. Middag Dhen. Zo Bol gaat nog ff wat doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Originally posted by: dhenSoothe, volgens mij buig je niet meer met het riet maar heb je gewoon die hele bos riet weggekapt quote> hahaha, het wordt al wat kaal in de Biesbosch.En er moet ook nog wat voor mij overblijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 hoi Bol ach beter uitzicht zonder het riet misschien ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Muffin Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Thanks Bol, Heb al anta in huis en heb vanmorgen een halfke genomen. Dat ik me even ten einde raad voel is omdat ik 25 jaar met hetzelfde probleem worstel. Het is niet dat ik mij alle dagen te pletter zuip maar drink wel alle dagen 8 tot 14 porties alcohol in welke vorm dan ook (wijn en sterke drank meestal) en dat weegt op mijn gezondheid (en mijn gedrag). Tijdens die 25 jaar ben ik al dikwijls voor langere periodes gestopt maar telkens terug de mist in gegaan. Ik heb rond mij alleen maar mensen die stevig drinken, eigenlijk is heel mijn sociaal leven gebaseerd op alcohol en dat maakt het super moeilijk om te stoppen. En het lijkt wel of er zonder alcohol geen echt leven is alhoewel ik wel besef dat da helemaal ni zo is maar toch.... Anyhow, de beuk erin, trachten terug te sporten (ben ook verschrikkelijk dik geworden) en we zien wel waar het schip strandt .... tot later, Muffin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 in feite hoef je je leven niet af te stemmen op alcoholgebruik van een ander, Muffin... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 inmiddels ben ik er achter dat het met alcohol geen echt leven is.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Originally posted by: Muffin En het lijkt wel of er zonder alcohol geen echt leven is alhoewel ik wel besef dat da helemaal ni zo is maar toch....quote> Muffin bij mij was het zo dat ik de alc. zo ontzettend belangrijk vond dat ik het echte leven niet meer zag, er bestond voor mij maar één ding en dat was de alc.Maar je hebt toch ook gezien dat een leven zonder alc. veel beter is. Ik heb nu het gevoel dat ik eerlijk naar mezelf ben en mijn echte gevoelens voel en niet de gevoelens die grotendeels veroorzaakt werden door dat gezuip.Maar we gaan weer met frisse moet beginnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Muffin Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 aan Borretje, Maar toch: daarmee bedoel ik dat mijn eerste gevoel zegt dat het leven zonder alcohol er niet uitziet als een echt leven ook al weet ik dat het eigenlijk net andersom is. De vraag is: hoe moet ik omgaan met de feestjes (zoals nu vgl vrijdag bv) waar de drank rijkelijk vloeit en waar je als niet drinker een buitenbeentje bent? Idem op vakanties met vrienden etc. Drank komt er overal aan te pas en neemt een belangrijke plaats in in mijn leven. Na een lange en moeilijke dag is er 's avonds niks ontspannender als nen goeie borrel. Hoe gaan we dat bv vervangen? En dat is nog maar één van de vele vragen/zaken die ik moet invullen. We zien wel, misschien vind ik alle antwoorden hier wel op dit forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 ben je verplicht daar allemaal naar toe te gaan, Muffin ? en ben je dan verplicht te drinken ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Muffin, Je zult echt een tijd gestopt moeten zijn om te ervaren dat je ongelijk hebt. Wanneer ik naar het Concertgebouw ga is dat altijd inclusief een drankje. In de pauze staan de dienbladen met rode en witte wijn en juutjes klaar. Dan pak ik een juutje. Leef ik dan minder? Er wordt zowiezo teveel gedronken, want velen nemen een wijntje. Maar er zijn er ook veel met koffie of een juutje. En het voordeel is dat de muziek in de tweede helft ook mooi klinkt. Ik weet dat twee wijntjes niet dronken maakt. Maar 100% helder klinkt het mooier. Ik kan het weten, want vroeger nam ik ook wijn en dan na het concert me lam drinken. Nu weet ik de volgende ochtend alles nog. Kijk Muffin, dat is leven. Niet kunstmatig uit de fles, maar met vol bewustzijn leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Gisteren was het zo druk hier, dat ik alleen maar even gemeld heb dat er 2 dagen droog en reukloos waren. Wie daarover wil lezen is welkom op het anti-rookdraadje op Thema's. Soothe: ook gij! Vandaag dus dag 3, dat komt n.l. na 2 en zo gaat dat door zeggen de experts hier. Ik zag met 1 oog de discussie hier, lees straks beter, maar ik zie nu mijn valkuilen enzo aankomen en probeer ze uit de weg te gaan. Dat is voor mij de enige manier, want kennelijk is mijn vlees zwak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Reukloos is een freudiaanse vergissing, moet natuurlijk rookloos zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Heel,heel mooi gezegd Soothe!! Liefs Tine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Hoi Lidia, ik lees je hoor op de niet rook draad. Ook hier wordt eraan gewerkt. Ik heb een maatje en het komt goed. Als het gelukt is kom ik het melden. Even alles in me eige verwerken. Ga goed Lidia, je bent een doorduwert, dan moet het goed komen. Even terzijde, met drank maak je het wel moeilijker. Drank leidt tot zelfoverschatting. Dan krijg je iets van één sigaretje, morgen stop ik weer. Een grote inschattinsfout. En eigelijk ook even rustig met koffie, dit vanwege het samengaan van de twee. Oh jé, dat wist je zelf al lang. Toch maar even aangetipt, ook voor mezelf. Ga goed Lidia. @ Hoi Droge Tine:heart: houd vol hè. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden