fleurtje Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 Avond Aha...klinkt bekend. Onze schepen is gaan ontwennen op de Caraïben. Ik ken slechtere manieren om van den alcohol te komen begot. Hopelijk vergeet ie niet ineens zijn cocaïne probleem aan te pakken. Some people have all the luck Ik heb trek in iets..ga nog ff nadenken waarin en daarna ga ik mokken omdat ik het niet in huis heb. Daarna ga ik iets anders zoeken in de kast en het allemaal opschrokken, gewoon als straf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 Hoe lang drink je nu al niet meer Spike? Drie maanden toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 Ja, dat is dan weer een nadeel, in wanhoop is een mens tot veel bereid en ik vind dat daar dan misbruik van wordt gemaak. Veel geld betalen en binnen 4 weken beter? No way, dan begint het pas en dan maar eens aan goede hulp zien te komen voor het vervolg. Een enkeling daar gelaten, ik mag natuurlijk niet iedereen over één kam scheren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 Originally posted by: fleurtjeIk heb trek in iets..ga nog ff nadenken waarin en daarna ga ik mokken omdat ik het niet in huis heb. Daarna ga ik iets anders zoeken in de kast en het allemaal opschrokken, gewoon als straf quote> Hey Fleur, goed bezig.hahaha! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 Originally posted by: spikenee, fleurtje 3 maanden was de banik drink per 28/11 niet meermaar hanteer voor het gemak de 1e vd maandquote> wow dat is bijna twee maandensuper!! vond je het moeilijk loslaten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 n Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 vergeet het niet opnieuw invullen is niet altijd gemakkelijk maar dat weet je zelf natuurlijk ook maar na een tijdje vlot zelfs zoiets. iets groeit inderdaad met wat aandacht, ook in de positieve zin was nen mooie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 Spike, ik ben blij voor je dat je nu iemand hebt. Nazorg is belangrijk, zeker als je heel erg diep hebt gezeten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 Het is worst geworden Jan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 Geweldig Broekman. En wat goed dat je je nu al veel beter voelt. vol houden hé? Spike voor jou ook een groot applaus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 Goede avond, hulpverlening in Nederland. Lange tijd werd er gezegd dat die beter zou zijn dan hier. Ik denk dat het nu zo wat op hetzelfde neerkomt. Ik heb het nu niet over de kosten maar eerder over het nut ervan en de aanpak zeg maar. Maar toch mogen we niet vergeten dat er dagelijks een heel antal mensen ook wel (en op een goede manier ) geholpen worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 Goedenavond, Heb net op de pc via uitzending gemist naar de afleveringen van "Het eeuwige weekend" zitten kijken. Best wel interessant voor veeldrinkers zoals ik die een dagje ouder worden. Vrijdag een week geleden heb ik 2 flesjes bier, stuk of 3 prosecco en 2,5 fles rode wijn op, voor de gezelligheid... Dat durf ik alleen hier te vertellen, al zitten jullie er waarschijnlijk ook niet op te wachten. Sinds die vrijdag niets meer, en dat wil ik voorlopig ook zo houden, heel lang. One day at the time... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 Teveel is teveel, Teveel Get a grip! Knallen die boel Ik moet er ff vandoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 Harry, da's aardig wat. Was je niet doodziek? Het is in mijn ogen een enorme hoeveelheid. Ik zou er dagen van buiten westen raken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 Bedoel je dan fysiek Hannah? Want ik heb idd al mensen veeeeeeeeeeeeel erger zien afkicken (fysiek dan) van andere middelen dan alc. Maar mentaal/sociaal?????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 Ik weet Fleurtje, hoop hem nu te hebben die grip. Albertina, het is een waanzinnige hoeveelheid en nee was niet doodziek, kon niet recht naar huis lopen maar weet wel dat ik naar huis ben gelopen. Het feit dat ik dat nog weet na al die alcohol bevestigt tevens dat ik een geroutineerd veeldrinker ben, das niet knap daar ga je aan kapot. De volgende dag was ik wel buitengewoon beroerd, dat dan wel. En zo als ik een paar dagen geleden schreef: ik wil niet kapot. Ik wil leven en van dat leven maximaal genieten. Ik hoop dat ik de huidige modus vast kan houden, ik taal niet naar drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 Daar ben ik het mee eens, het is de afkick op zich niet. Bij mijn weten wordt dat gedaan met medicatie. Het gaat erom wat daarna, hoe gaat iemand die jaren heeft gedronken om met zijn leven na het stoppen? Daar gaat het vaak mis, stoppen is één, gestop blijven iets heel anders. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 Van de twee keer dat 'k opg'nomen ben in de kliniek viel mij dat afkikken ook wel mee. 't is meer de mentale hunk'ring; de gewoonte die doorbroken word. Een g'weldige onrust maakt zich van je meester. Maar daar krijg je dan ook medicatie voor. 'k zat op om en nabij de twaalf halve liters lager per dag. En van de één op d'and're dag niets meer. Dat was wel even zwaar, maar niet ondraaglijk. Hoelang én hoeveel je g'dronken hebt zal daar absoluut een factor in zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 Hahaha, wat ben je weer grappig. Je weet best wat ik bedoel, voor velen is het drinken een daginvulling of men is er de hele dag mee bezig. Ik ben heel lang bang geweest dat ik weer terug zou vallen. Ik zou jokken als ik zou zeggen dat het niet zo was. Het heeft bij mij best een tijd geduurd eer ik mezelf eerlijk kon zeggen dat ik echt niet meer wilde. Wellicht heeft dat met mijn voorgeschiedenis te maken. Jaren droog en dan toch weer drinken. Ik blijf erbij dat het niet alleen stoppen is, er komt echt meer bij kijken. Een daginvulling is er één van, een andere manier denken en leven, anders met jezelf omgaan. Daarom vergeet ik ook niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 Originally posted by: Hannah1Wat daarna?De meesten gaan vrijwiligerswerk doen zo te lezen.quote> (g'smoorde lach) Ha ha ha... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 Originally posted by: Gunn Originally posted by: Hannah1Wat daarna?De meesten gaan vrijwiligerswerk doen zo te lezen.quote> (g'smoorde lach) Ha ha ha... quote> Hahahahahaha, hier nog ééneen beetje galgenhumor moet kunnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 Harry, ja, wat zal ik zeggen? Zoveel en dan voor de gezelligheid? Ik denk toch echt dat ook jouw remblokjes niet werken. De bekende 1e..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 @Hannah1, Nee hoor, je hebt g'lijk. Op 't ogenblik ben 'k niet stabiel g'noeg voor een reguliere baan. Vrijwilligerswerk is prima om wat om handen te hebben met b'houd van uitkering. 'k hou niet slechts m'n handje op. 'k heb 't g'voel er ook wat voor te doen. Zoals 't hoort. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 Ik denk dat het, als je stopt of mindert, heel belangrijk is dat je nuttig bent voor jezelf of voor anderen. Daaruit krijg je een stuk zelfwaardering, en dat kan meestal alleen als je met anderen samen bent. Ik zou mijn vrijwilliggerswerk niet meer willen missen, maar ook, als je b.v. aan huis gekluisterd bent, proberen toch iets nuttigs of creatiefs te gaan doen zodat je niet teveel gaat piekeren of je gaat vervelen. Want dat is een belangrijke valkuil. Door toch iets te creëren kun je toch trots zijn op jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 Goedenavond allemaal, Heb niet bijgelezen vandaag, ga ik ook niet meer doen. Eventjes bankhangen nog met the museum en dan zo mijn nest in. truste allemaal:lips: tot morgen als ik iemand moet toevoegen bij het dagpact, pb dan even dan zie ik het morgenochtend. succes allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden