Spring naar bijdragen

Dinsdag 17 januari

Yvonne

Aanbevolen berichten

Het rare is dat als ik net gestopt ben met drinken ik er ook totaal

geen zin in heb. Alle nare gevolgen van de drank liggen me dan nog

veel te vers in het geheugen..

Voor mij wordt het pas moeilijk als ik in de loop van de tijd de narigheid van het drinken begin te vergeten. Dan komt dat duiveltje weer om de hoek kijken en zegt dan: ach eentje

zal nu toch wel weer kunnen. Maar ja aan 1 heb ik niet genoeg want als ik drink ga ik voor de roes dus dan is het einde weer zoek.

Ach ja iedereen zit anders in elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 353
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: Aicha
Het rare is dat als ik net gestopt ben met drinken ik er ook totaal
geen zin in heb. Alle nare gevolgen van de drank liggen me dan nog
veel te vers in het geheugen..
Voor mij wordt het pas moeilijk als de ik in de loop van de tijd de narigheid van het drinken begint te vergeten. Dan komt dat duiveltje weer om de hoek kijken en zegt dan: ach eentje
zal nu toch wel weer kunnen. Maar ja aan 1 heb ik niet genoeg van als ik drink ga ik voor de roes dus dan is het einde weer zoek.
Ach ja iedereen zit anders in elkaar.quote>

Het is inderdaad wel waar wat je zegt, in het begin geeft niet drinken een reuze gevoel, je zou het bijna euforisch kunnen noemen. Maar de slechte herinneringen vervagen snel en dan komt da gevoel, ach, waarom niet, het was allemaal toch niet zo erg en dan ben je inderdaad terug vertrokken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aicha,

dat herken ik wel, ik kon ook een lange

tijd, soms maanden, niet drinken.

En dan opeens ging ik weer om.

Ja, daarom denk ik, vergeten

moet ik niet.

Zoals bekend ben ik na 10 jaar

onderuit gegaan.

Het heeft me drie jaar gekost

om de draad weer op te pakken.

Alcohol is en blijft een killer en

ik ben ervan overtuigd dat het

een program voor het leven is, gestopt

blijven.

Ik houd het nu maar zo,

dat is makkelijker en geeft wel

zoveel rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien dat ik na verloop van tijd ook de nare dingen van de alc. vergeet, dat zou best kunnen maar ik vergeet niet de nare ervaringen die ik gehad heb van drinken in combinatie met refusal. Dan heb je helemaal geen plezier van drinken alleen maar ellende. En met die wetenschap drink ik dus niet. 100% zeker weten.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,

ja om te gieren.

Toen mijn zus aan mijn ouders vertelde

(30 jaar geleden), dat zij op vrouwen

viel en dus lesbiesch is,

Vroeg mijn moeder of ze niet naar de huisarts

moest gaan.

Later hebben we daar vreselijk om gelachen,

tja en nu weer de hele discussie en

dan gerelateerd aan het geloof.

Dood moe word ik ervan.

Leven en laten leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet wel zeker dat het bij mij alles of niks is. Als ik er 1 drink dan blijft het daar niet bij. Dat heb ik nog nooit gekund. Dan ga ik door tot ik dronken ben.

Vind het heel knap en zou graag willen dat ik het wel kon.

Slik refusal en arts vertelde mij dat je dit zonder problemen je leven lang kan slikken.

Dat is voor mij de oplossing

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shit, poep, tuk en flodder (uitspraak van mijn manneke als ie kwaad was)

ER IS EEN ONDERTAND AFGEBROKEN:angry:

Ik zat te eten en dacht dat ik op een klein botje zat te kauwen maar toen merkte ik ineens een flink gat tussen m'n tanden. Dus dat wordt tantartsenbezoek. En zeker niet meer :) de aankomende tijd.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: marjo

Hoor ik net dat
homosexualiteit
net als alcoholisme
een ziekte zou zijn...
Moeten we nu de AH oprichten?
Moeten vrouwen met baarden
de kermis weer op?

Be as you arequote>

Nou dan is iedereen ziek op deze wereld hoor want het schijnt dat iedereen homosex. gevoelens heeft. Moooeeeewwaaahaaahahaha. Morgen gelijk maar weer een afspraak maken met mijn h.a. en kijken of ik bevestiging krijg.:P
En dan kan ik daarna gaan soliciteren op de kermis.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zat net te denken, toen ik zo'n 15 jaar was en op het internaat zat, was ik helemaal gek van een jonge non daar. als ze langs kwam wist ik niet hoe gek ik moest doen om haar aandacht te krijgen. Tot ze een keer stond te kijken met gym, (was ook verliefd op de gymleraar).

maar ik zou moeten gaan hoogspringen. Ik deed natuurlijk mijn uiterste best want er stonden twee kanjers te kijken. Maar ik was toen ook al zo'n 85 kg. en viel na mijn sprong boven op mijn voet. Zware kneuzing:huh: Toen was de lol er zo vanaf.

Dat is ook fijn Akkie. En bovendien voelt het heel vertrouwd. Hij kent me al zo'n 30 jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn nieuwe huisarts is okay. 'k heb 'm slechts twee keer g'zien. 'k moet 'm binnenkort weer eens b'zoeken. Met een'ge terughoudendheid, uit'raard. Hij vervangt m'n vorige GP, die vanwege overspannenheid z'n praktijk niet meer voort kon zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...