Spring naar bijdragen

Woensdag 25 januari 2012


Aicha

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 305
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo bolletje,

Ik las net je bericht waarin je vroeg hoe het gegaan is vandaag. Ben naar kapper en sportschool geweest. Ik pieker nog teveel als ik weer thuis ben. Ik heb nog geen afscheid kunnen nemen van mijn verleden en dat zit me op dit moment gewoon dwars. Dit komt overal terug zelfs in mijn dromen. Als ik wat doe heb ik er veel minder last van, maar ja je kunt niet 24 uur per dag op een hometrainer zitten he.

Het zal van zelf wel weer beter worden, maar dat gevoel heb ik op dit moment niet. En dat maakt het adb blijven ook erg moeilijk soms.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suikertje het is heel normaal dat je piekert hoor je bent goddorrie net van je familie weg. Dat piekeren zal echt niet binnenkort stoppen hoor, daar is veel tijd voor nodig. Je zit in een rouwproces terwijl de mensen waarom je rouwt nog leven, en dat is heel moeilijk. Ik heb ooit gehoord dat het 1a2 jaar kan duren voor je het een beetje geaccepteerd hebt. En veel dromen is ook een verwerkingsproces en alleen maar erg goed.

nu is het mischien nog zo dat je helemaal niet accepteerd dat je niet meer bij je familie bent. Ik denk dat je geen afscheid hoef te nemen van het verleden maar dat er een soort acceptatie moet komen dat de realiteit nu zo is als ie is.

En dadelijk komen er misschien tijden dat je dat wat meer kunt en soms houd je je dan weer vast aan het verleden en wil je het niet.

Allemaal hele normale gevoelens hoor maar probeer, als je piekerd dit te accepteren, dan is het niet zo rot voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jopie
en zo hobbelen we verder
heuveltje na heuveltje nemend
niet dat het leven zo naar is
maar het bestaat wel uit heuveltjesquote>


Tja en als je voor zo'n heuveltje staat zie je er als een berg tegenop, maar als je die heuvel bewandeld hebt denk je vaak, het was minder zwaar dan dat ik gedacht heb.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel fijn trouwens Jopie, dat

het niet heel zwaar meer voor je is.

Zou ook voor mij eigenlijk zo moeten zijn.

Want nu ik niet meer drink, (elke keer

wanneer ik dat doe, is het echt weer een

grote puinhoop en ben ik 2 weken in een dip en

moet ik iedereen weer excuus aanbieden etc.)

is het wel een rustiger en te overzien.

Niet meer die heeeeele grote diepte

waar ik dan in verval.

En bijna niet meer uitkom.

Dus zou het voor mij ook niet zwaar moeten

zijn om die drank te laten staan want het

brengt me niks.

Naaaah beetje rommelig verhaal maar ja......

Ga morgen wel weer mn antabus slikken :huh:

Kan nog niet zonder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan zomaar weer veranderen Pippie/Jopie

en ikzelf:D

gisteren zwaar nieuws gekregen en dat moet weer verteerd worden

aanvaard, rouwproces op gang enz enz

mijn eerste impuls was wel degelijk de nachtwinkel

met mijn verstand en gevoel wist ik beiden dat niet te gaan doen

maar oh wat is het verleidelijk om te vluchten en verdoven.

En het is niet eens de wetenschap dat ik er alleen maar 2 stappen terug mee doe,

dat me weerhield; maar mijn maatje die me steunde, mn luiheid om de deur uit te moeten

en de wetenschap dat ik een heerlijke saunadag niet teniet wilde doen. Ik had gewoon

geen zin in drank, het hoeft echt niet meer. En zelfs geen snoepbui gehad:)

nu gauw weg

afscheidsfeestje

gekoppeld aan nascholing

en al weer (te) laat

bye

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Muffin,

Wat een leuke berichten van jou. Binnenkort een kleindochter en je geliefde ten huwelijk vragen en hopelijk daar ook nog te trouwen! Zorg dat het droog blijft hoor, al is het maar met Refusal o.i.d. Zonde om je toekomst in de waagschaal te stellen.

Je kunt het.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Will,

Je komt ervoor te staan, de beslissing over Bazma. Denk vooral aan haar belang joh. De vorige keer vertelde je dat ze zo moe was en dat je niet wist of je haar dat nog wel aan moest doen.

Voor jou is het eigenlijk alleen maar uitstel van executie. Ik weet hoe moeilijk die beslissing is, want ik heb ook heel wat tranen gelaten toen we die beslissing moesten nemen. Kijk maar goed naar haar, dan weet je diep in je hart wat het beste is.

Veel sterkte en een arm om je schouders,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: albertina

Waar ik wel even op wil reageren is
"een terugval gaat gebeuren,
het gaat erom dat je er goed mee omgaat enz".

Dan kom ik op het volgende,
ben ik er bang voor?
Ja en nee, ja omdat ik weet hoe lastig
het is weer te stoppen en nee, omdat
ik nu niet meer wil.

Verder weet ik dat een ieder terug kan vallen,
het maakt niet uit hoelang of hoe kort men
is gestopt.

Ik ken een paar mensen die al 20 jaar of langer
droog hebben gestaan en dan toch
nog een terugval hebben gehad die
ze niet meer te boven zijn gekomen.

Triest maar waar,
voor mij een duidelijk bewijs dat het altijd
een gevaar blijft.

Albertina,

Ik ben het helemaal met je eens. Ik had ook al gereageerd opp de posting van Toine. We moeten vooral alert blijven.
Samen zijn we sterk.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Spikie ik geloof dat ik het weer weet. Dat was zoiets van constant jezelf bevestigen dat je heel neg. bent. Een soort van hersenspoelen. Op het laatst ga je er zelf in geloven. zo kun je dat zeker wel ombuigen naar iets posietiefs. De kracht van het positief denken is zeker zo sterk als het negatieve denken. Maar daar moet je zelf van overtuigd zijn, en ook dat kun je leren.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Ja Spikie ik geloof dat ik het weer weet. Dat was zoiets van constant jezelf bevestigen dat je heel neg. bent. Een soort van hersenspoelen. Op het laatst ga je er zelf in geloven. zo kun je dat zeker wel ombuigen naar iets posietiefs. De kracht van het positief denken is zeker zo sterk als het negatieve denken. Maar daar moet je zelf van overtuigd zijn, en ook dat kun je leren.:)quote>


Tja mist dat neg. denken niet echt een fout is in de hersenpan, dan kun je er inderdaad niets aan doen. als iets erfelijk bepaald is dus. Maar dat schijnt maar zelden voor te komen heb ik ooit gehoord.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lytse. Ik heb heerlijk gewerkt meis, En jij ? Heb je alles een beetje van je af kunnen zetten?

ja Spikie zo ver heb ik het ook nooit geschopt hoor;) Maar dat de hersenen op latere leeftijd, mist er geen Korsakov in het spel zit, best nog omgevormd kunnen worden wist ik.

Maar waar ik meer op doel is, nou laat ik het anders zeggen.

Mijn zelfbeeld was vroeger niet zo veel. Op het laatst was het gewoon een obsessie geworden. Ik was raar enz. Dit werd door mijn ouders vaak tegen me gezegd.

Op het laatst werd het een obsesie. toen ik vlak voor mijn psychose heel veel af viel, stond ik constant voor de spiegel. Ik vond mezelf heel mager en bleef dat zo zien, terwijl ik toen nog 59 kg. woog dus niet zo heel erg.

Maar als je gevraagd had aan mij hoeveel weeg je had ik hoogstwaarschijnlijk gezegd zo'n 35 kg.

Dus als ik me richt op het neg. dan ga ik er zelf in geloven. Als iemand vind dat ie te dik is terwijl hij precies goed is, iets wat ik heel vaak merk bij vrouwen, ja dan ben je neg. bezig en help je jezelf in de put.

Nou dat kun je omdraien. In het begin voelt dat heel geforceerd aan maar op een gegeven moment wordt het iets van jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...